Citat:
	
	
		| 
					În prealabil postat de celestial_pottery  Am scris pe forum si mai repet aceeasi fraza: BC este facuta de Domnul dupa modelul propriului sau Empireu. Ierarhiile ceresti NU sunt o democratie, sau o federatie de autocefalii. Papa are autoritarisme, e dictator, autocrat, etc.? Pai, nu e vorba de a fi dictator. El face ce a vazut la Cel Care i-a dat cheile. E vorba de a conduce absolut, cu dragostea si competenta proprii lui Dumnezeu. Papa e "servus servorum Dei". Da, conduce in respectul deplin al notiunii de ierarhie, asa cum Dumnezeu a definit aceasta notiune la inceputul inceputului, si o face si acum, si in vesnicie, acolo Sus. | 
	
 Pe scurt cum contrazice așa zisul primat papal constituția Bisericii    crezând catolicii că numai un episcop poate să fie predicator universal    al Bisericii. Papalitatea se bazează pe așa zisa tradiție a sfântului    Petru însă problema care apare în sânul Bisericii este aceea că nu  doar   apostolul Petru era considerat de predicator al Bisericii.  Ceilalți   apostoli care au scris și ne-a rămas, cum sunt Ioan sau Pavel  și ei au   fost și au rămas până în ziua de azi păstori universali ai  Bisericii   chiar dacă Petru avea o anumită întâietate sau o anumită  formă de primat   între ceilalți. 
Însă primatul apostolului Petru nu  implică faptul  că  învățătura altor sau celorlalți apostoli nu ar fi o  învățătură   universală a Bisericii și prin urmare acei apostoli, spre  exemplu Ioan   sau Pavel, sunt și ei, nu doar Petru, învățători  universali ai   Bisericii. Iar acest lucru se bazează pe faptul că învățătura creștină este una universală, pentru toți creștinii adică, și, 
în    virtutea universalității doctrinei sau a propovăduirii inspirată de    Duhul Sfânt, înșiși purtătorii acestei doctrine revelate de Sfântul Duh  sunt și devin pastori universali ai Bisericii. Dovadă este că    Biserica lui Christos se bazează, în primul rând, pe un Nou Testament    care cuprinde mai multe cărți scrise, sub inspirația Sfântului Duh,   de  Ioan, Petru, Pavel, Iuda, Iacob, Matei, Luca, Marcu, pe lângă  acestea   fiind inclusă și Epistola către Evrei a cărei paternitate nu  este   foarte bine definită. Cine își poate închipui că Biserica  Universală se   bazează exlusiv pe cele două epistole care ne-au rămas de  la  apostolul  Petru; după cum bine vedem, scrierile lui Petru sunt, ca  să  zic așa, în  minoritate raportat la întreg canonul Noului Legământ,  și 
însuși   faptul că Biserica are un canon în care sunt cuprinse mai  multe cărți   inspirate de Sfântul Duh și care nu au fost scrise  exclusiv de   apostolul Petru, ne arată și ne dovedește valoarea  universală a   învățăturilor celorlalți scriitori inspirați de Sfântul Duh, și în  mod  implicit, caracterul acelor scriitori de păstori  universali ai   Bisericii, caracterul de universalitate derivând din  caracterul  inspirat  de Dumnezeu al învățăturilor cuprinse în  scrierile  canonice. Prin  urmare realitatea ne dovedește cu asupra de  măsură că  primatul sfântului  Petru în cadrul Bisericii primare nu îi  exclude pe  ceilalți purtători  ai Sfântului Duh, sub inspirația  Acestuia, de la  caracterul de  păstori universali sau dascăli universali  ai Bisericii.  Universalitatea  învățăturii sau a doctrinei se bazează  așadar pe  inspirația și  călăuzirea Sfântului Duh și în baza acesteia  orice  apostol, nu doar  Petru, este dascăl universal al Bisericii. 
Tot așa existența succesorului sfântului Petru nu implică și nu înseamnă    că alți episcopi nu sunt sau nu pot fi păstori sau dascăli universali    ai Bisericii lui Hristos. Având în vedere că universalitatea    învățăturii derivă din inspirația sau călăuzirea Sfântului Duh, orice    episcop sau chiar orice sfânt ales de Dumnezeu care grăiește  învățătură   sub inspirația sau călăuzirea Sfântului Duh acționează pe  post de   dascăl universal al Bisericii, cu alte cuvinte implicând  faptul că, așa   cum Petru deși întâiul nu era singurul dascăl universal  al Bisericii,   pentru că Sfântul Spirit nu a fost făgăduit unui singur  om,  succesorul  lui Petru nu este și nu poate fi singur sau singurul  dascăl  universal al  Bisericii atâta vreme cât există și alți episcopi  sau  sfinți călăuziți  de Sfântul Duh la tot adevărul așa cum a  făgăduit  Însuși Hristos.
Pe de altă parte, primatul petrin și mai apoi papal, înțeles în sensul    că Petru ar fi fost singura piatră de temelie a Bisericii lui Hristos,    este infirmat de Apocalipsa 21, 14 unde se vorbește foarte clar de  cele   12 pietre de temelie ale Noului Ierusalim purtând cele 12 nume  ale   apostolilor lui Hristos. Astfel când se definește caracterul  apostolic   al Bisericii, așa cum este și în Crez, acest caracter  apostolic sau   întemeiere apostolică nu se referă exclusiv la apostolul  Petru și la   apostolatul său, ci la întreaga adunare apostolică, la 
comuniunea apostolică în Sfântul Duh sub autoritatea dumnezeiască a Capului Bisericii Universale, Iisus Christos, comuniune din care și Petru, ca întâi, făcea parte.