![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Buna ziua,
Pentru cine este interesat va las aici o pagina de internet cu carti gratuite din religia ortodoxa: http://www.cartiaz.ro/index.php?option=cat&id=19&pag=1 Doamne Ajuta! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Aici sunt si altele: http://www.arhiva-ortodoxa.info/auto...ir=4.document/ .
Exista in arhiva de mai sus Noul Testament in format audio, dar sectiunea respectiva din sait va fi accesibila de luni incolo din cate vad. Ma intereseaza sa gasesc Vechiul Testament ortodox in format audio, daca stie cineva de unde se poate downloada. Daca il are cineva, poate lasa un mesaj. Multumesc.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
... am mai gasit http://www.cartiaudio.com/ , unde se poate gasi Biblia ca lectura. Se poate asculta numai online, insa cine vrea sa comande cartile pe DVD, o poate face contra unui pret relativ mic.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
eu am mai gasit carti despre religie si teologie aici: http://www.cartiok.ro/cat/4/religie-si-teologie
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Gleb (viitorul Parinte Gherman) ca și Eugene (viitorul Parinte Serafim), în timp ce urma cursurile unui colegiu din Boston, trecea printr-o
mare căutare sufletească. Mama sa, făcând parte din intelectualitatea rusă, nu l-a crescut în duhul Bisericii Ortodoxe. Aproape toată viața, Gleb a avut o fire dificilă. Tânjea foarte mult după îndrumarea unui tată și blestema soarta care l-a lipsit de lucrul acesta. Acum trebuia să știe de ce trebuia să lupte ca să-și întrețină familia și pe el însuși. Atunci a scris: „Săvârșisem crimă în inima mea; eram sinucigaș. Răzvrătirea mea nu era frustrarea cunoscută a tânărului bogat din anii ’50, care, așa cum spunea Tolstoi, ‘înnebunise din preaplinul stomacului’. Nu, eu mă simțeam îngrozitor, căci nu aveam nici un răspuns la întrebările mele, care erau foarte importante pentru mine .... Eram însetat de viață dar trebuia să știu de ce. Să trăiesc numai pentru că m-am născut și să sufăr fără nici un scop și să mor? Eu nu am cerut să mă nasc! Eu doream să trăiesc, dar abia ieșisem dintr-o stare de deznădejde în care toate mi se păreau urâcioase, lăsând să mă cuprindă o putere drăcească de indiferență totală, care îmi cuprinsese întreaga ființă, luând locul fricii firești. Această stare s-ar putea numi ‘frica de liniște’. Numai omul care a trecut printr-o asemenea stare, poate să-i înțeleagă și să-i ajute pe tinerii sinucigași de astăzi. Și eu am fost unul dintre aceștia. Aveam vreo 18-19 ani.” (Gleb a aflat în 1990 că tatăl său murise. Până atunci nădăjduise că ar putea fi în viață în Rusia.) Numai harul lui Dumnezeu a putut să-l scoată pe Gleb dintr-o asemenea stare. Pe când stătea pe un pod din Boston gândindu-se să-și ia viața, i-au venit deodată în minte câteva chipuri color ale unui Sfânt despre care aflase în copilărie, Sf. Serghie de la Radonej. Acest mare pustnic rus din sec. al XIV-lea, trăise așa cum era sortit omul să trăiască: cu Dumnezeu, în sânul naturii. Gândul i-a șoptit lui Gleb: „Dă-i o șansă! Vezi dacă o viață adevărată a curăției, departe de lume și în comuniune cu natura, este o realitate. Dacă nu e așa, și totul este doar înșelarea unui visător, un basm, un ‘drog al oamenilor’ – atunci ia-ți viața....” Apoi l-a mai tras ceva pe Gleb din prăpastie. Într-o seară, în preajma Crăciunului, când abia mergea pe Symphony Road, înghețat și cu picioarele ude, un om necunoscut i-a dat un bilet gratuit pentru un mare concert, cu piesa Mesia de Händel. A plâns de bucurie, căci muzica, cu minunatul cor Aliluia, vorbea sufletului său în chip nemijlocit. Prin această operă de mare artă și frumusețe transcedentală, a început să priceapă – nu logic sau rațional – că omul este duh, și că ceea ce căutase el în toți acești ani, era pur și simplu – Dumnezeu. Dar totul s-a deslușit și a căpătat sens, când Gleb a făcut primul pelerinaj la Mânăstirea Ortodoxă Rusă Sf. Treime din Jordanville, New York. Acolo, a aflat pentru prima oară credința strămoșilor săi, în toată slava sa. Amintindu-și cum a ajuns la biserica mânăstirii în Duminica Floriilor, a scris: „Deschizându-se ușile pentru privegherea Intrării Domnului în Ierusalim, am auzit minunatul cor dublu răsunând antifonic dinspre cele două străni și am simțit de îndată același sentiment măreț din Aliluia lui Händel, sentiment pe care-l căutasem în biserici și doar acum l-am găsit – și inima mea era cucerită! Mă născusem din nou întru Hristos.” LA MÂNĂSTIREA Sfânta Treime, Gleb a fost luat sub aripa ocrotitoare a tânărului părinte ierodiacon, Vladimir. Era mic de statură, cu ochi verzi strălucitori, revărsând bucurie și dragoste ca Hristos. Gleb își amintește: „După vecernie, Părintele Vladimir mi-a spus: ‘Hai să facem o plimbare până la cimitir.’ Era în ținută de biserică, cu camilafca și mantia. Avea atâta bucurie de parcă ar fi zburat dacă ar fi putut. Mi-a spus: ‘Vrei să vorbim?’ Eu îl cercetam să aflu dacă puteam să-i dezvălui părțile cele mai ascunse ale sufletului meu. Mergând, mi-a spus, ‘să-ți spun mai întâi eu cine sunt, apoi îmi spui tu cine ești’.” Părintele Vladimir i-a povestit despre viața lui, care semăna oarecum cu a lui Gleb. Născut în provincia Cernigov din sudul Rusiei, a fost recrutat de armata germană în retragere, la frageda vârstă de 14 ani. În Rusia sovietică, tatăl său fusese ateu și pentru aceasta, mama lui se ferise să le vorbească copiilor despre religie; dar când băiatul a plecat pentru totdeauna, mama i-a spus: „Ține minte, ai fost botezat.” În Germania, a lucrat ca ostarbeiter,111 scoțând oamenii de sub dărâmături, după bombardamentul american asupra Berlinului. Acest tânăr singuratic L-a întâlnit pe Dumnezeu acolo, în Germania de după război. A fost prezentat Părintelui Adrian Rimarenko, preot de o credință și un duh arzător, care formase atunci, în orășelul german Wendlingen, o comunitate creștină de 40-50 de oameni, majoritatea fiind refugiați ruși foarte săraci. Părintele Adrian dădea „ascultări” oamenilor după inspirația sa. Sub îndrumarea sa, s-a hotărât Părintele Vladimir să se facă călugăr, mai întâi în Germania și apoi în Jordanville. „Povestea Părintelui Vladimir a durat cam două ore. Mi-a vorbit despre lucrurile care l-au însuflețit, despre lumea sa lăuntrică. Eram copleșit de gândul că întâlnisem un om, o ființă omenească normală, care avusese aceleași probleme ca mine, cu bunăvoință față de nevrednicia mea, a stat de vorbă cu mine, a râs și a glumit.... Când povestea Părintelui VIadimir a luat sfârșit, inima mea era deja deschisă. Începea să se aprindă. Voiam să-i spun toate câte erau în sufletul meu. Apoi mi-a spus, ‘acum spune-mi povestea ta’. I-am spus tot, viața mea întreagă, nefericirea mea, tulburarea și îndoiala mea. Întoarcerea mea la credință s-a petrecut acolo, la miezul nopții, între cimitir și mânăstire. Convorbirea aceea m-a mișcat foarte mult. Mă temeam să mă despart de el. Simțeam că găsisem pe cineva, căruia îi păsa de mine. În seara dinaintea plecării mele, am intrat în sală împreună. S-a uitat la mine, m-a însemnat cu semnul Sfintei Cruci, apoi m-a îmbrățișat și m-a sărutat. M-a uluit. Eu trăisem o viață atât de rece până atunci. Mi-a zâmbit, și a ieșit afară cu camilafca .... Lam urmat. Stelele străluceau peste tot. Era o noapte caldă de vară; se simțea mirosul de fân. Atunci mi-am spus: aș vrea să nu mă mai despart de el niciodată. Dimineața, mi-a spus același lucru: ‘Nu te teme, nu ne vom despărți niciodată!’” Experiența „nașterii din nou” a lui Gleb a adus o schimbare zguduitoare în ochii tuturor celor care-l cunoșteau. Înainte, toți îi spuneau „Gleb morocănosul”. Acum, era cu adevărat fericit și însuflețit, avea un scop și o chemare. Se schimbase atât de mult, încât și culorile i se păreau acum mai vii. Prin Părintele Vladimir, Gleb a cunoscut măsura ascetică, mistică a creștinismului ortodox. Prima carte pe care i-a dat-o să o citească, a fost viața unuia dintre cei mai iubiți sfinți ai pământului rusesc, Sf. Serafim de Sarov († 1833), de Dumnezeu luminat. Sufletul însetat al lui Gleb a înghițit povestirile despre Sfinții pământului rusesc. A aflat că pe lângă Sf. Serghie de Radonej și Sf. Serafim de Sarov, viețuia o întreagă ceată de asceți „sălășluitori ai pustiei”112 în comuniune cu Dumnezeu în întinsele păduri ale Rusiei, aproape de veacul nostru. L-au impresionat mai ales Viețile stareților de la Mânăstirea Optina, care, primind însuflețirea pustiei de la viețuitorii din pădurile Roslavl, au plămădit unul dintre cele mai impresionante fenomene din istoria mai recentă a Bisericii. În veacurile XIX și XX, stareții au avut o influență deosebită asupra societății rusești, determinând o înflorire a sfințeniei la scară națională. Împlinind una dintre străvechile misiuni profetice ale Bisericii113, li s-a dat harul de a citi în inimile oamenilor și de a tămădui rănile trupești și sufletești. Profețiile și sfaturile lor, de Dumnezeu insuflate, au atras sute de credincioși din întreaga Rusie, între care și scriitori ca Dostoievski, Gogol și Tolstoi. TOT prin Părintele Vladimir, Gleb l-a cunoscut și pe unul dintre ucenicii apropiați ai ultimului stareț de la Optina, Sf. Nectarie. Ucenicul acesta era chiar Părintele Adrian Rimarenko, pe care Părintele Vladimir îl cunoscuse în Wendlingen. Părintele Adrian și soția sa, locuiau în Spring Valley, New York, unde întemeiaseră Mânăstirea de maici New Diveyevo. Acolo, ca și în Europa, slujea ca părinte duhovnicesc al unei comunități de credincioși mireni, care se adunaseră în jurul lui. Atât Părintele Adrian cât și turma sa au suferit cumplite experiențe dureroase. În timpul celui de al II-lea Război Mondial, schijele unei bombe i-au sfârtecat jumătate din capul fiului său, chiar sub ochii lui. Părintele Adrian a primit această suferință cu multă înțelepciune, folosind roadele dobândite aici pentru ajutarea și alinarea oamenilor, iar ei se țineau aproape de el. Ca preot, părinte duhovnicesc și orator, a atras sute de mii de oameni la slujbele bisericii și la felul său de a trăi. Își punea viața pentru turma sa. Era atât de părintesc în toată ființa sa, încât l-au numit „super-preotul”. Harul preoțesc al Părintelui Adrian nu era doar o închipuire, ci era urmarea ascultării de Bătrânul Nectarie cu mintea și inima. În 1928, Sf. Bătrân Nectarie a murit sub patrafirul preoțesc al Părintele Adrian; iar acum, harul care venea de la Optina era de bună seamă asupra Părintele Adrian. Ca și Bătrânul său, Părintele Adrian devenise un adevărat „cunoscător al inimilor”: adică putea să vadă pe cineva pentru prima oară în viață și să-i spună ceva de mare importanță pentru acea persoană, dar care nu însemna nimic pentru alții. Înainte de a-l cunoaște pe Părintele Adrian, Gleb nu știa toate astea despre el.
__________________
Doamne ajuta! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Când a mers prima oară să-l cunoască, nu a fost după voia lui, ci din ascultare față de
Părintele Vladimir. Gleb îi spusese Părintelui Vladimir că era foarte bucuros să primească îndrumare duhovnicească de la un luptător al lui Hristos din obștea Mânăstirii Sfânta Treime. Dar Părintele Vladimir nu fusese de aceeași părere; întrucât trăia în lume, avea nevoie de un preot care trăia în lume, într-o deplină asceză duhovnicească creștină. I-a mai spus că dacă ar merge cale lungă până la New York și de acolo în sus pe râul Hudson până la o mică Mânăstire de maici, nu i-ar părea rău. Amintindu-și de prima sa întâlnire cu Părintele Adrian, Gleb scria: „După o lungă călătorie cu trenul, apoi cu metroul prin oraș, și o oră de mers cu autobuzul către Spring Valley, după care a trebuit să mai merg o oră pe jos prin oraș, am ajuns la mânăstire. Era o proprietate mică, aflată într-o zonă suburbană a orașului, în fața aeroportului local, și părea că locul era nepotrivit, fără nici un sens pentru noua mea viață. Nu cunoșteam pe nimeni în Mânăstirea New Diveyevo și nu aveam nici cea mai vagă idee cu privire la ceea ce trebuia să mă aștept, în afară de o mulțime de imagini pe care mi le făcusem despre cum ar fi trebuit să arate vechea Mânăstire Diveyevo, în vremea Sf. Serafim de Sarov. Nu citisem aproape deloc literatură ortodoxă, în afară de Viața minunată și completă a Sf. Serafim de Sarov și a Sf. Serghie de Radonej; și acum începusem să citesc Pelerinul rus, care mă captivase cu o putere uimitoare. Venind la mânăstire, nu căutam un fel desăvârșit de a mă ruga, cum făcea pelerinul din carte. Eu abia mă născusem, totul era nou pentru mine și abia învățam să mă obișnuiesc cu atmosfera Bisericii, care încă rămânea pentru mine un tărâm necunoscut. Nu-mi amintesc cine mi-a arătat casa Părintelui Adrian. Era în mijlocul curții, în spatele unei bisericuțe albe, neterminate încă, dar cu o frumoasă cupolă albastră. În față era un câmp deschis cu o mulțime de stupi albi. Între partea cu altarul bisericuței și casa Părintelui Adrian era o salcie plângătoare mare. Ușa, cu un mic acoperiș deasupra, era între două geamuri. Am ciocănit timid și ușa a fost deschisă de o doamnă bătrână, dar foarte energică, preoteasa, care l-a chemat pe Părintele Adrian, care a venit pe o ușă din dreapta mea și m-a poftit într-un vestibul mic – un birou cu tavanul jos, care avea un aer de căldură și tihnă. Mi-a spus să mă așez pe un scaun, cu spatele la fereastră și cu fața spre colțul cu multe icoane întunecate și o candelă aprinsă. El s-a așezat în fața mea, pe un divan mic lipit de perete și mi-a cucerit sufletul cu un zâmbet însuflețitor. Era înalt și prea frumos. Ochii de un albastru strălucitor arătau bucurie, deși întreaga înfățișare era foarte serioasă și blândă. Eu nu venisem să găsesc un ‘bătrân’, cum am aflat mai târziu că se spune. Nici nu aveam vreo urgență deosebită ca să-l caut, căci simțeam că toate sunt cu purtare de grijă la Jordanville. Nici nu mă ardeau întrebări importante. Eu venisem în vizită și el a înțeles asta și a început să-mi pună întrebări despre mine, cu un glas minunat de tenor. Totul părea simplu și neînsemnat, astfel că atenția îmi era atrasă mai mult de numeroasele chipuri de călugări cu camilafcă de pe pereți decât de ce spunea el, când deodată m-a luat prin surprindere, întrebându-mă dacă săvârșisem un oarecare păcat. Am rămas mut de uimire în fața darului înainte vederii pe care-l avea. Nu mă gândisem niciodată că are acest dar. Apoi, venind mai aproape și uitându-se pătrunzător în ochii mei, mi-a dezvăluit lucruri despre mine, despre care eu nu eram conștient. Convorbirea noastră nu a durat mult, dar am fost copleșit de ideea că aveam în față întruchiparea desăvârșită a unui părinte atotcunoscător, cu purtare de grijă și bine intenționat, căruia îi pasă de tine și de starea în care te afli, fără să încerce să te modeleze în vreun fel. Am plâns, dar nu pentru că îmi mișcase inima, ceea ce de fapt se întâmplase, ci pentru că găsisem ceva minunat de care sufletul meu era însetat de prea mulți ani. Îndată i-am putut pune o mie de întrebări care mă chinuiseră multă vreme iar el mi-a dat principii scurte cu care să-mi dezleg eu însumi aceste dileme. Mi-a explicat ce este răul; mi-a spus că scopul vieții omului pe pământ se află în ciclul zilnic al slujbelor Bisericii; că icoanele sunt ferestre deschise spre rai, pe care îl putem vedea cunoscând-i pe sfinți; că pictura, muzica și toate artele sunt ca rugăciunile, căi de a ne apropia de Dumnezeu, ca Ziditor; că relațiile dintre membrii familiei sunt taina cunoașterii lui Dumnezeu; ce este virtutea; ce este sexul; ce este teologia; care este datoria noastră față de societate, față de Rusia aflată în suferință, față de America pe care o iubea. Și mai presus de toate, și-a arătat evlavia față de părinții Optinei, ale căror fețe străluceau de pe pereții din jurul meu. Aflasem că era fiul duhovnicesc al Starețului Nectarie, căci citisem fragmente din amintirile soției sale despre viața Starețului în Rusia cea chinuită, într-un ziar din Jordanville. Când vorbea despre el, Părintele Adrian îi spunea batiușca Nectarie și ne ilustra spusele lui cu câteva istorioare din viața sfântului bătrân.” Așa cum primise odinioară să-i fie duhovnic Părintelui Vladimir, tot așa acum, Părintele Andrei primise să-i fie duhovnic lui Gleb – părintele pe care nu l-a avut niciodată. Cu toată sănătatea lui șubredă și cu solicitările la care era supus, Părintele Adrian s-a străduit mult să-l formeze duhovnicește pe Gleb. Gleb își amintește cum îi împărtășea învățătura Patristică despre paza minții și curăția inimii: „Mi-a zugrăvit chipul minunat al unei fecioare care urma să fie decapitată a doua zi, pentru dragostea și credința ei în Hristos. Ea mergea prin catacombe întunecoase, umede și pline de curent, cu o lumânare în mână care abia pâlpâia, singura ei lumină care să o ducă la locul tainic unde se adunau creștinii ca să săvârșească Sfânta Euharistie – prin a cărei împărtășire Îl va moșteni pe Hristos și Împărăția Sa. Întreaga ei soartă în veșnicie depinde de această mică scânteie de lumină, care o îndepărtează tot mai mult de lumea cea fără de har și întunecată. Cu câtă frică și cutremur trebuie să-și păzească luminița lumânării, ca să capete viața pe care și-o dorește. Fecioara, a continuat Părintele Adrian, este sufletul omenesc care trebuie să păzească lumina cunoașterii de Dumnezeu, să poarte de grijă de feluritele lucruri neprielnice care pot întuneca sau stinge ‘Lumina care a venit în lume să-i mântuiască pe cei păcătoși’…. Cât de important este să ne păzim simțurile, prin care cunoaștem și înțelegem viața! Dacă suntem conștienți de viață, de dragostea noastră față de Izvorul ei, trebuie să fim curați înaintea Lui, ca să-I putem auzi mai bine Glasul în inimile noastre, miezul vieții noastre dăruite de Dumnezeu. Lucrarea despătimirii, neîncetata curățire a simțurilor noastre este esențială pentru a păstra aprinsă candela fecioarei, care ne luminează pe noi. ‘Lumina lui Hristos luminează tuturor.’ Lumina aceea este Harul lui Dumnezeu …. Părintele Adrian se ridică. Era foarte emoționat și aproape în șoaptă m-a poftit să-l urmez. În spatele lui, era o ușă către biroul său, ori poate către camera lui de rugăciune. Când a deschis-o, am simțit ca și cum ar fi fost sfânta sfintelor lui și abia am cutezat să intru. În fața noastră era colțul său de rugăciune cu multe, multe icoane, de toate formele și mărimile și analoguri(suporturi de carti) cu câteva cărți deschise, Psaltirea, etc. … Deasupra, dominând întreaga încăpere, era o fotografie alb-negru, în mărime naturală, a capului lui Hristos, reprodus după vestita pictură a lui Vasnetsov. Îl înfățișa pe Hristos foarte realist, cu cununa de spini, suferind cu adevărat, stors de puteri și cu ochii pătrunzători. Aceasta era taina Părintelui Adrian; această sfântă Față arăta Suferință. Dar de ce? Nici o explicație despre suferință nu m-a mulțumit; de ce mai trebuia ca noi să suferim, după ce Hristos biruise durerea și moartea? Dacă alipirea noastră de El, ne făgăduiește fericirea veșnică, de ce mai trebuie să suferim aici pe pământ, ca în vremurile Vechiului Testament? Sticlele roșii ale candelelor dădeau o lumină caldă în încăperea cu plafonul jos – o adevărată chilie de Stareț. M-am simțit copleșit și chiar tremurând. Îndată, Părintele Adrian s-a închinat în fața icoanelor, după care a început că mi le arate una câte una, pe când le sărutam cu evlavie. Erau bucățele de moaște ale Sfinților din Peșterile Kievului. Mi-a arătat mai ales pe Sf. Agapit tămăduitorul, care întotdeauna i-a dat ajutor în boală; Sf. Ioan Mult Pătimitorul, care și-a îngropat trupul până la mijloc ca să-și biruiască patimile. Sf. Moise ungurul, care îi hrănise pe flămânzi, așa cum a făcut Părintele Adrian mai târziu, în vremea cumplitului regim sovietic. În cameră era o liniște pătrunzătoare.
__________________
Doamne ajuta! |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Carti ortodoxe audio | roman2010 | Resurse ortodoxe on-line | 1 | 10.09.2011 11:17:13 |
Carti ortodoxe | preot_gabriel | Resurse ortodoxe on-line | 1 | 21.02.2010 17:38:04 |
Carti ortodoxe | Florin-Ionut | Generalitati | 19 | 08.08.2008 01:55:46 |
|