![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Multe lucruri practicare de către Biserica Ortodoxa nu se regăsesc si in Biblie.
Ortodoxii cred mai mult in Traditia Bisericii pe care o numesc si "sfanta". - Iisus niciodată nu o numește pe Maria mamă, ba chiar S-a simțit jignit cand cineva I-a zis: iată mama Ta si Fratii tăi. Vezi Matei 12:46-50 - Biblia condamnă rugăciunea către cei adormiti - Nicăieri in Biblie nu scrie ca Maria a fost luată la ceruri. - Nicăieri in Biblie nu ni se spune ca trebuie sa-i aducem inchinare Mariei - Nicăieri in Biblie nu scrie ca cei care au murit de la Iisus si pana acum ar fi acum in ceruri sau in Iad. Ba dimpotrivă, Biblia spune in nenumărate randuri ca la final cei care au crezut in El(Iisus) vor învia spre împărăție, iar cei care nu au crezut vor invia spre judecata. - Nicăieri nu spune Biblia ca "sfintii" (mortii care au murit, fiind ulterior canonizati "sfinti" de către niste oameni) pot primi rugaciuni de la oameni si mai mult de atat ca ar putea mijloci prin rugaciuni la Dumnezeu, ba dimpotrivă ei sunt doar niște oameni ca și noi care au murit si care isi asteapta rasplata: fie viata veșnică fie judecata. - Nicăieri nu spune Biblia ca Maria acum este in ceruri si ca ea ar fi "mai presus de Serafimi sau Heruvimi sau ca ea ar fi mai inalta decat Domniile si Împărațiile cerești sau ca ea ar fi laudata de ingeri in ceruri etc). Lucrurile astea provin din imaginația oamenilor care nu citesc Scriptura. - Nicăieri nu scrie in Biblie ca Maria poate primi rugaciunile credincioșilor si ca ea ar fi mijlocitoare la Iisus sau ca ar avea vreo anumita putere - Termenul de apă sfințită nu exista in Biblie - Biblia nu recomandă nicăieri sa prăznuim pe cei adormiți, ba dimpotrivă acest lucru este condamnat in Biblie - Botezul din pruncie nu apare in Biblie - Egala autoritate a tradiției Bisericești cu cea a Scripturii nu apare in Biblie. Singura Carte prin care Dumnezeu a vorbit Lumii este Scriptura si nu istorisirile unora si ale altora care ulterior au devenit practici Bisericești - Termenul de iconodulia (cinstirea icoanelor) nu apare nicaieri in Biblie, ba din contra este reprobata de Dumnezeu - Biblia condamnă mărturisirea păcatelor unui preot. Căci Însuși Biblia ne spune ca la Dumnezeu este un Singur mijlocitor si Preot, pe Iisus! 1 Timotei 2:5 – "Căci este un singur Dumnezeu și este un singur mijlocitor între Dumnezeu și oameni: Omul Isus Hristos," Evrei 4:14 – "Astfel, fiindcă avem un Mare Preot însemnat, care a străbătut cerurile, pe Isus, Fiul lui Dumnezeu, să rămânem tari în mărturisirea noastră." - Nicăieri in Biblie nu scrie ca vreo slujba trebuie performata in fiecare zi in care Iisus sa fie răstignit si înviat (euharistia in timpul liturghiei) deoarece Biblia spune: Evrei 7:27 – "care n-are nevoie, ca ceilalți mari preoți, să aducă jertfe în fiecare zi, întâi pentru păcatele sale și apoi pentru păcatele norodului, căci lucrul acesta l-a făcut o dată pentru totdeauna, când S-a adus jertfă pe Sine Însuși." As putea o tine tot asa... Obiceiurile Bisericești provin din interpretari alegorice ce tin de Dumnezeu, lucruri care provin din imaginația oamenilor si nu din Singurul lucru care poate autentifica veridicitatea lor, aceea fiind Însuși Scriptura. Citat:
Lui (Iisus) I se cuvin Toate si doar Lui trebuie adusă închinăciune Citat:
Last edited by LoverOfJesus95; 09.07.2024 at 18:04:27. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Păzea că s-a întors tânărul nostru protestant!
Băiatule, mai bine vino înapoi la Ortodoxie. Mergi la un preot, spune-i frământările tale, inclusiv pe cele scripturistice (și apropo, Sfânta Scriptură nu se interpretează de capul nostru, ci cu ajutorul preoților celor înzestrați cu Har și cu învățătură), spovedește-te și... mirunge-te! Iar dacă nu ai fost deloc ortodox până să ți se năzare că ești Jesus Lover, atunci va trebui să te și botezi. Prin trei afundări, în butoi, botezul cel adevărat este posibil și la adulți. Probabil va trebui să cauți o mânăstire ca să faci acești pași. Altfel, învârteala aceasta în jurul cozii și căutatul în coarne al tâlcuirii protestante a Scripturii nu te ajută. Iar faptul că te declari pe englezește iubitor de Hristos va rămâne la stadiul de vorbe zadarnice. Vezi că și Anton Pann a scris mai demult o poezie cu "Creștin zadarnic te numești". Și ia seama să nu ajungi și tu ca acei americani inconștienți care îndrăznesc să poarte lenjerie inscripționată cu "JESUS LOVES ME". Da, da! Dacă ținem prea strâns în pumni de dreptatea omului izolat și nu luăm aminte la învățătura și duhul Bisericii celei adevărate, putem chiar cu "Hristos în mână" să ne pierdem! Chiloțăreala duhovnicească a sectelor care se rătăcesc interpretând Scripturile aiurea merge și ea pe calea cea largă, care duce la pieire. Iar dacă tot îți place să citești Biblia, ai măcar trezvia și bunul simț să folosești o ediție ortodoxă, nu rătăceala editată de Cornilescu sau "Noile Testamente" distribuite la botul calului de organizații rău-credincioase precum The Gideons International. În Ortodoxie, citirea Scripturilor merge de mână cu înțelepciunea preoților și cu Sfânta Tradiție!
__________________
La sfârșitul lumii, toți vom învia! |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Legat de versiune pe care o citesc, ma uitasem putin peste Biblia ortodoxa online si m a intristat cum toate cuvintele Mantuitorului sunt plain black. Cum ar putea oare un mirean sa faca distinctia dintre spusele Mantuitorului si restu? Lasand asta la o parte, ce m a consternat cel mai multn e ca nu exista nici o trimitere la nici un verset, dar nu e de mirare, din moment ce este de stiut ca ortodoxii nu citesc Biblia, pt ca daca ar citi o s ar simti cu musca pe caciula la toate lucrurile pe care le practica? Daca te intreb de unde provine Biblia ortodoxa, stii sa mi rasp, sau te faci de ras? E interesant cat de facil ai ocolit tot articolul si doar ti ai expus amarata ta de opinie, facand abstractie la toate cele enumerate, trist!! Last edited by LoverOfJesus95; 09.07.2024 at 18:27:39. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
E nevoie de minuni în afara rațiunii pentru o convingere totală, nu îmi ajung argumente și discuții. E nevoie de ceva dovedit cu certitudine ca să cred cu adevărat, ceva mai sigur ca orice alt lucru. E nevoie de o conștientizare adâncă, profundă, o legătură puternică și de neclintit. Ceva ce se confirmă în fiecare clipă și devine o parte integrală din mine. Nu un „truc”, nu o vrăjitorie, nu o prezicere, nu o citire a gândurilor, e nevoie de ceva cât se poate de real, mai real decât realitata înconjurătoare. Eu am găsit asta numai în Biserica Ortodoxă, și nimic altceva din lumea asta nu se compară.
__________________
„Nu e rău televizorul ci e rău ascultătorul dacă rău îl folosește și rău vremea-și cheltuiește” - Părintele Cleopa |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Înainte de scrierea Noului Testament, Vechiul Testament era singura Scriptură inspirată. Cu toate acestea, au existat literalmente sute de „tradiții” evreiești înregistrate în Talmud (o colecție de comentarii compilate de rabini evrei). Iisus și apostolii aveau atât Vechiul Testament, cât și tradiția iudaică. Nicăieri în Scriptură, Isus sau vreunul dintre apostoli nu face apel la tradițiile iudaice. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Epistola sobornicească a Sfântului Apostol Iuda Cap. 1 9. Dar Mihail Arhanghelul, când se împotrivea diavolului, certându-se cu el pentru trupul lui Moise, n-a îndrăznit să aducă judecată de hulă, ci a zis: "Să te certe pe tine Domnul!" Unde scrie în Vechiul Testament istorisirea asta, a luat-o din VT sau din tradiția iudaică în circulație ?
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. |
#8
|
||||||||
|
||||||||
![]() Citat:
Matei 12:46-50 46. Și încă vorbind El mulțimilor, iată mama și frații Lui stăteau afară, căutând să vorbească cu El. 47. Cineva I-a zis: Iată mama Ta și frații Tăi stau afară, căutând să-Ți vorbească. 48. Iar El i-a zis: Cine este mama Mea și cine sunt frații Mei? 49. Și, întinzând mâna către ucenicii Săi, a zis: Iată mama Mea și frații Mei. 50. Că oricine va face voia Tatălui Meu Celui din ceruri, acela îmi este frate și soră și mamă. Citat:
Cum interpretezi tu versetele astea si Invierile impreuna Judecatile din Apocalipsa daca sufletele tuturor mortilor sunt deja judecate? Ioan 5:28 "Nu vă mirați de lucrul acesta, pentru că vine ceasul când toți cei din morminte vor auzi glasul Lui 1 Corinteni 15:12 "Iar dacă se propovăduiește că Hristos a înviat din morți, cum zic unii dintre voi că nu este o înviere a morților?"" (asta ma intreb si eu Pavele) 1 Corinteni 15:52 "într-o clipă, într-o clipeală din ochi, la cea din urmă trâmbiță. Trâmbița va suna, morții vor învia nesupuși putrezirii și noi vom fi schimbați." Citat:
Sincer nu ma astept sa stii ceva legat de ele. Probabil ca nici nu ai citit contextul si care sunt de fapt sfintii care se roaga. Cartea Apocalipsa este o care care are legatura cu precadere cu lucrurile care vor avea loc in viitor. In Apocalipsa se gasesc multe lucruri cu care probabil nu esti familiar printre care: Invierea mortilor care au crezut in El(Sfintii Lui), Rapirea Bisericii Sale, Marele necaz, Judecata Neamurilor(judecata celor vii de pe pamant la a doua Sa venire), Scaunul Bema (de judecată) al lui Hristos, O Imparatire milenara a lui Hristos pe pamant, Judecata Marelui Tron Alb(tuturor mortilor care n au crezut in el si nu L au primit) Legat de Apocalipsa 8:3, înainte de a se întâmpla ceva la deschiderea celui de-al Èaptelea sigiliu, rugăciunile poporului lui Dumnezeu vin înaintea Domnului Dumnezeu. Citat:
Citat:
Apa aceea avea propritati vindectoare doar la atingerea a apei de catre Inger si doar o singura persoana se putea vindeca. Citat:
Citat:
Citat:
Pentru Noul Testament, procesul de recunoaștere și colectare a început în primele secole ale bisericii creștine. Foarte timpuriu, unele dintre cărțile Noului Testament au fost recunoscute. Pavel a considerat că scrierile lui Luca sunt la fel de autoritare ca și Vechiul Testament (1 Timotei 5:18; vezi și Deuteronom 25:4 și Luca 10:7). Petru a recunoscut scrierile lui Pavel ca avand aceasi autoritate precum Scriptua (2 Petru 3:15-16). Unele dintre cărțile Noului Testament circulau printre biserici (Coloseni 4:16; 1 Tesaloniceni 5:27). Clement al Romei a menționat cel puțin opt cărți ale Noului Testament (95 d.Hr. ). Policarp, un discipol al lui Ioan apostolul, a recunoscut 15 cărți (108 d.Hr. ). Ignatie din Antiohia a recunoscut aproximativ șapte cărți (115 d.Hr. ). Mai târziu, Irineu a menționat 21 de cărți (185 d.Hr. ). Hippolytus a recunoscut 22 de cărți (170-235 d.Hr.) Dupa cum afirma si Archibald Alexander Hodge: Atunci când un țăran recunoaște un prinț și este capabil să-l cheme pe nume, nu îi dă dreptul de a conduce regatul. În mod similar, un consiliu bisericesc care recunoaște cărțile care au fost inspirate de Dumnezeu și care posedau trăsăturile unei cărți inspirate de Dumnezeu, nu dă consiliului bisericii o autoritate egală cu acele cărți. Last edited by LoverOfJesus95; 10.07.2024 at 14:12:26. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tot ce crezi tu, tot ce știi despre Dumnezeu este din Biblie, care nu exista fără Sfinți și Biserica lui Hristos. Nu ai cum să afirmi nimic din cele de mai sus fiindcă tu nu știi nimic despre Dumnezeu, știi doar ce scrie în Biblie, iar Biblia nu exista fără Biserică. Ești complet înfrânt de o logică circulară pe care nici nu o poți identifica sau înțelege.
__________________
„Nu e rău televizorul ci e rău ascultătorul dacă rău îl folosește și rău vremea-și cheltuiește” - Părintele Cleopa |
#10
|
|||||||||||
|
|||||||||||
![]() Citat:
„Iată roaba Domnului. Fie mie după cuvântul Tău” (Luca 1, 38) Citat:
Citat:
Citat:
https://ro.orthodoxwiki.org/Judecat%C4%83 Milenarismul (lat. millennium, „o mie de ani”) sau hiliasmul (gr. Χιλιασμός de la «χίλια χρόνια» - „o mie de ani”) este o doctrină care interpretează literal pasajul despre „împărăția de o mie de ani” din Apocalipsă 20, 1-8, și anume: judecata finală și instaurarea Împărăției lui Dumnezeu vor fi precedate de o perioadă de o mie de ani, în cursul căreia Hristos în slavă va domni pe pământ împreună cu sfinții unei „prime învieri”. El va împărați cu drepții, iar puterea lui Satan va fi biruită. După aceasta va veni sfârșitul lumii, învierea generală și Judecata de apoi. Milenarismul sau hiliasmul a fost condamnat ca erezie în secolul al IV-lea la Sinodul I Ecumenic (325), condamnare indicată de articolul „(...) a Cărui Împărăție nu va avea sfârșit” din Crezul de la Niceea. Condamnarea este mai apoi confirmată de Sinodul II Ecumenic (Constantinopol, 381). Milenarismul, dezvoltat în primele veacuri creștine, a fost combătut de mulți teologi și Sfinți Părinți, dar ideea sfârșitului apropiat și a împărăției lui Hristos s-a menținut, la unele secte din Evul Mediu și în epoca modernă, până azi, la numeroase secte protestante (cum ar fi Adventiștii, din care au ieșit apoi „Martorii lui Iehova“, Mormonii, în America ș.a). Citat:
8. Și când a luat cartea, cele patru ființe și cei douăzeci și patru de bătrâni au căzut înaintea Mielului, având fiecare alăută și cupe de aur pline cu tămâie care sunt rugăciunile sfinților. Citat:
S-a adeerit cuvântul profetic de acum mă vor ferici toate neamurile ? Citat:
Citat:
În V.T. erau rare minunile la trupurile unora care nu mai trăiau, dar acum în unele situații se fac, tămăduiri la fel ca în vremurile apostolice. Citat:
Ce discernământ are un om la 12-14 ani? Citat:
Citat:
Ciudat e că tu citezi dintr-un mort Archibald ăsta era un presbiterian.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. Last edited by Iorest; 10.07.2024 at 16:16:03. |
|