![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Buna ziua,
Azi vin cu doua intrebari care constituie pentru mine doua nelamuriri destul de mari: 1. De ce in religia ortodoxa se crede ca orice nou-nascut are in el inca de la nastere pacatul stramosesc(cel savarsit de Eva si Adam), motiv pentru care este nevoie de botez ca sa i se stearga acest pacat si sa devina crestin? Ce treaba are un nou nascut cu ce au facut Adam si Eva cu mii de ani in urma? De ce sa aiba el automat un pacat pe care l-au facut niste stramosi cu nspe generatii in urma pentru simplul fapt ca si noul nascut e om ca Eva si Adam? La fel nu inteleg de ce se pot prinde blestemele nu numai de omul ce a fost blestemat, ci si de urmasii lui pana la a saptea generatie. Ce vina are urmasul din prima...a saptea generatie pentru incaierarile ce le-a avut stramosul sau cu cel ce l-a blestemat? Tot asa, de ce in psalmul 50 scrie ,,intru faradelegi m-am zamislit si in pacate m-a nascut maica mea''? Oare nu Dumnezeu a lasat relatiile trupesti ca mod de perpetuare a speciei? Atunci de ce sunt ele considerate faradelegi si pacate, mai ales ca ma refer doar la relatiile trupesti cu sotul/sotia? Pe de alta parte, tot biserica ortodoxa romana spune sa ai relatii trupesti in cadrul casatoresti, deci sa nu ai o casatorie alba pentru ca acea casatorie alba nu are sens. Deci pana la urma biserica ortodoxa romana se contrazice pe sine sau cum? Pe de o parte vine cu '' perpetueaza specia daca te-ai casatorit'', iar pe de alta sexul e faradelege, e pacat. Pai cum vine asta ca m-a si zapacit de cap? 2. De ce religia ortodoxa romana nu te casatoreste cu un om ce nu e nici ortodox, nici catolic(nu sunt sigura in privinta pocaitilor) decat daca acel om trece la ortodoxie? Procedand asa, biserica ii determina pe oameni sa traiasca si mai mult in concubinaj(sau casatoriti doar civil) pe principiul ,,oricum ne iubim, daca preotii nu vor sa ne cunune, noi oricum traim bine impreuna, ca doar ne-am casatorit civil''(sau daca e fara casatorie civila, ''ca doar oricum suntem ca si casatoriti''). Consider ca biserica ortodoxa ar trebui ori sa fie mai permisiva, casatorind si oameni de religii diferite, fara schimb de religie, ori sa adopte un asemenea stil incat numarul desfranatilor sa scada, nu sa creasca. Sa recunoastem, in ultimii ani, numarul desfranatilor si al concubinajelor(casatorii de proba cica, lumea considerandu-le extrem de utile) a crescut alarmant. In ziua de azi, ajungi sa-ti fie rusine sa zici ca esti curat trupeste la mai mult de 17-18 ani pentru ca rade lumea de tine si te marginalizeaza. In acelasi timp, azi e considerat de aproape tot omul perfect normal sa spui ca ai relatii intime cu prietenul, daca ai cel putin 16-17 ani. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iar in ceea ce priveste Psalmul 50, referirea este la pofta trupeasca din care este conceput copilul si nu actul conceperii in sine. Iar "in pacate m-a nascut maica mea" se refela la lumea in care copilul este nascut. Citat:
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#3
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#4
|
||||
|
||||
![]()
1. Răspund cu o altă întrebare: dacă pruncii noștri n-ar moșteni păcatul (mai bine zis urmările) originar, crezi că s-ar mai naște oameni?
2. N-are rost să răspund: motivația ta e ca aia că nu te duci în Biserică pentru că nu-s destule scaune sau pentru că trebuie să menții liniștea.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#5
|
|||
|
|||
![]()
De fapt prima intrebare in esenta pacatul originar sau cele cu referire la nastere nu au legatura intocmia cu pacatul ci esenta este nedesavirsirea rasei umane .
Caci daca am fi sfinti sau ingeri nu s=ar mai atinge nimic de noi . A doua intrebare ar fi buna insa poate solutia cea buna ar fi undeva la mijloc , adica macar ca nu rezolva toata problema dar macar partial tot ar merita incercat , oricum chiar si asa Dumnezeu poate acorda orice binecvintare si orice taina si fara interventia preoteasca. Chiar si celor necredinciosi sau de alte religii. Copiiilor tai le daruiesti si fara sa iti ceara daca ii iubesti cu adevarat , iar mai adevarat decit Dumnezeu nu iubeste nici un om. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Iisus vede in casatorie, mai inainte de orice (duhovnicește vorbind), împreunarea a două trupuri. De data aceasta întărește spusa Vechii Legi „nu mai sunt două trupuri ci un singur trup”. Mirele și mireasa fac un singur trup, cu neputință de despărțit. Acel bărbat nu va avea altă femeie; femeia aceea nu va cunoaște alt bărbat, până nu i-a despărțit moartea. Împerecherea bărbatului cu femeia, când nu-i ușurarea une luxurii vagaboande, ori a unei prostituări furișe, când e întâlnirea și oferta a două feciorii sănătoase, când e precedată de o alegerea nesilită, de o patimă curată , de-o învoială știută de lume și consfințită, capătă caracter aproape mistic, pe care nimeni nu nu-l mai poate înlătura. Alegerea e fără schimbare, patima (pasiunea) curată e consfințită , învoiala e veșnică. În cele două trupuri ce se strâng în dorință sunt două suflete ce se regăsesc în iubire. Cele două trupuri se schimbă într-un singur trup , cele două suflete într-un singur suflet.
Cei doi și-au amestecat sângele; dar din această contopire se naște o faptură nouă, plămădită din viața lor: întruchiparea vădită a contopirii lor. Iubirea-i face asemenea lui Dumnezeu: făurari ai mereu reînoitei și miraculoasei faceri. Dar această trupească și rituală vanitate, cea mai desăvârșită dintre nedesăvârșitele înjghebări omenești (nunta creștină), nu trebuie să fie tulburată ori întreruptă niciodată. Adulterul o strică; divorțul o curmă. Adulterul este traducerea (trădarea) vicleană a unității, divorțul renegarea-i definitivă. Adulterul este un divorț sercret, întemeiat pe minciună și trădare; divorțul, urmat de o nouă căsătorie, e adulterul legiut. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Pacatul stramosesc | Mihai-g | Dogmatica | 22 | 03.10.2011 12:24:03 |
casatoria intre 2 persoane de religii diferite | kristy | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 49 | 21.03.2011 13:27:40 |
Pacatul global si pacatul personal | patinina34 | Din Noul Testament | 3 | 28.12.2008 01:50:58 |
casatorie intre persoane de relegii diferite | mikidutza | Nunta | 6 | 20.09.2006 19:54:36 |
|