![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
După cum se poate vedea în întreaga societate românească, din care mulți pretind că fac parte, măcar nominal din Biserica Ortodoxă, foarte mulți oameni, unii chiar "pravoslavnici", se complac într-o viață incompatibilă în mod real, esențial cu învățătura de credință a Bisericii Ortodoxe, duc o viață cu foarte mari fapte de imoralitate și lipsă de credință, cu grave compromisuri și abateri nu doar de la morala creștină ci de la orice minimă morală naturală. Pe de altă parte se observă vizibil disproporția evidentă și îngrijorătoare între cei botezați ortodox și cei care se străduiesc să cunoască și să trăiască o viață ortodoxă cât mai autentică.
Foarte des, și din ce în ce mai des, Biserica Ortodoxă și credincioșii ortodocși sunt acuzați de ipocrizie, de lipsă de trăire autentic creștină, de formalism, îngustare mentală confesională, etc. și acest lucru în mod evident datorită faptului că foarte mulți "pravoslavnici", adică creștini ortodocși doar cu numele, prin faptele și toată viața lor în dezacord, mai mult sau mai puțin, cu învățătura Sfintei Scripturi și a Sfintei Biserici Ortodoxe, întinează în mod evident și produc mari daune de imagine Bisericii, românii ortodocși fiind catalogați ca producători de avorturi, crime, beții, curvii, furturi și înșelăciuni, corupție de toate felurile, nedreptăți etc. Întrebarea fundamentală care se pune este de ce Biserica prin ierarhii și preoții ei tolerează atât de mult aceste lucruri, de ce oamenii imorali, nelegiuiți, necredincioși, etc fac și încă mai fac parte din Biserică, chiar dacă doar formal, de ce nu există excluderi și excomunicări din Biserică pentru încălcările credinței creștine ortodoxe ?!? De ce se întreține această mentalitate de toleranță față de atâtea păcate, nelegiuiri, necredință, ignoranță și indiferență în Sfânta Biserică, așa încât de multe ori îți este rușine să mai spui cuiva că ești român ortodox ? De ce se (mai) primesc în Biserică oameni, mă refer la Botez, prin desconsiderarea Botezului prin practică formalistă, și de ce se mai fac slujbe de orice fel pentru mulți oameni care, deși formal fac parte din Biserică, din punct de vedere al cunoașterii și trăirii efective a credinței sunt niște repetenți și niște indiferenți și ignoranți fără pic de rușine ?? De ce ierarhii și preoții Bisericii tolerează, îngăduie și oarecum chiar încurajează în mod indirect, prin această nefericită toleranță, discreditarea evidentă a Sfintei Credințe și a Sfintei Biserici Ortodoxe ?!? Bineînțeles că nu am inițiat acest subiect de discuție pentru a denigra în vreun fel Biserica Ortodoxă, însă din punctul meu de vedere personal este destul de grav ceea ce se întâmplă și nu de ieri de azi ci de o îndelungată perioadă. Dacă nu vom striga noi, care suntem ortodocși și ne străduim să cunoaștem cât mai bine și să trăim cât mai autentic o viață creștinească, atunci părerea mea că vor striga pietrele în locul nostru către Dumnezeu, însă nu cred că este preferabil să ajungem în această situație. De ce se menține în continuare această stare de lașitate și de nefericită toleranță ?!? Nu cred că ar fi rău ca efectivele Bisericii să fie reduse prin excomunicări, și în special din rândul notabilităților corupte și nelegiuite ale societății românești, pentru că cred că o curățenie în Biserică, făcută în primul rând cu cei cu bani și cu funcții însă corupți și nelegiuți și nedrepți, ar fi de bun augur și ar duce în termen mediu de câțiva ani sau chiar zeci de ani la însănătoșirea morală și spirituală a Bisericii pe trupul căreia a crescut un cancer moral și spiritual care trebuie cumva extirpat, părerea mea. Last edited by doctor_faustus; 08.10.2010 at 12:11:29. Motiv: completare și lămurire |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Din acelasi motiv pentru care la facultatea de teologie se invata obiceriuri pagane din diversele colturi ale tarii: nu pentru a fi starpite de viitorii preoti, ci pentru a fi imbratisate de acestia ca sa nu supere comunitatea locala in care va fi asezati odata hirotoniti.
Stiu "crestini" cu duiumul, oameni care cand aud ca sunt ateu fac ochii mari si incep sa se bata cu pumnul in piept ca sunt crestini, desi ultima oara au calcat in biserica la propria cununie sau la botezul copilului. E plina tara de din astia. De ce sa-i alunge Societatea Comerciala BOR S.A. din propria ograda, cand ei aduc bani "la buget"? Cum sa le spui ca un crestin adevarat nu face aia, aia si aialalta? Se sperie si fug si nu mai calca prin Casa Domnului, care Domn, dupa cum stim, iubeste banul foarte mult.
__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur. User vechi: hmiron. User si mai vechi: scrabble. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Excomunicarea (în limbaj răsăritean: oprirea de la împărtășanie) nu se dă pentru orice fel de păcat, ci numai pentru păcate deosebit de grave, numite și păcate teologice. Simpla înjurătură, simplul furt sau chiar simpla crimă nu sunt urmate de excomunicare, pe când insulta adusă unui preot în exercițiul ministerului său, furtul obiectelor sacre sau avortul sunt, în mod normal, urmate de excomunicare.
În prima enumerare, autorul este un membru căzut al Bisericii, în cea de a doua se află, deocamdată, în afara Trupului Mistic al lui Cristos, în care va fi reprimit când se va căi și își va face canonul.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#4
|
||||
|
||||
![]()
,,Cazuri de excomunicare (herem) intalnim si in Vechiul Testament (Facere XVII, 14 ,- Iesire XI, 15 ; Lev. XX, 6 ; XXVII, 28 ; Ezdra X, 8), care a cunoscut trei etape ale disciplinei penitentiale, si anume : herem, niddui si nezifa. "Herem era cea mai severa", si aceasta pedeapsa era excomunicarea propriu-zisa. Evreii au avut doua feluri de excomunicari : a) mare si b) mica. Prima, il excludea pe cel excomunicat din societate. A doua il "separa numai de o parte a acestei societati, adica de cei de la sinagoga...".
Si in Noul Testament avem numeroase cazuri de aplicare a pedepsei excomunicarii (Matei XVIII, 17 ; Ioan V, 10 ; I Cor. V, 4 ; XVI, 22 ; II Tes. III, 14 ; Rom. XVI, 17 ; Fapte XIII, 8-11). Bazele disciplinei bisericesti au fost puse de Mantuitorul Hristos si Sfintii sai Apostoli. In spiritul acestei discipline, Biserica apostolica a explicat, ca prima pedeapsa - celor care se faceau vinovati de pacate grele (erezie, schisma etc.) - interzicerea impartasirii cu Sfanta Euharistie, "iar in urma, daca vedea ca ei nu dadeau nici un semn de cainta si penitenta, ii indeparta nu numai de la participarea la Sfintele Taine, dar in genere din ceata credinciosilor, carora le impunea sa nu mai aiba nici un fel de legatura si amestec cu ei... Actul acesta al indepartarii din adunarea credinciosilor... se numea excomunicare sau afurisire, ...". S-a afirmat, de catre unii canonisti ortodocsi, ca excomunicarea este lipsirea "de relatia cu cei credinciosi din comunitatea Bisericii intr-o masura mai mare ori mai mica, dupa gravitatea delictului comis". O asemenea definitie este insa proprie eclesiologiei medievale romano-catolice. In comentariul sau la canonul 13 al Sinodului de la Constantinopol (861), Zonara precizeaza ca excomunicarea este oprirea cu desavarsire atat de la "Tainele dumnezeiesti", cat si "inlaturarea din Biserica"."
__________________
,,Iar Iisus zicea: Părinte, iartă-le lor, că nu știu ce fac. Și împărțind hainele Lui, au aruncat sorți."(Sfânta Evanghelie după Luca) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
In orasele mari este imposibil pentru un preot sa-si cunoasca toti enoriasii,nu are cum sa stie ce face sau gandeste fiecare,mai ales daca nu merge la biserica.Sau daca,sa zicem,i s-ar interzice intrarea in biserica,se poate duce foarte bine in alt cartier.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Cel ce a furat, dacă pocăindu-se singur se va acuza pe sine, un an se va opri numai de la impărtăsirea celor sfinte; Iar de se va vădi prin altul atunci în doi ani; și se va împărți lui timpul în prosternare și în starea împreună, și atunci se va învrednici de împărtășire." (Canonul 61 Sf. Vasile cel Mare) "De acum înainte nimenea dintre toți, fie dintre laici, fie dintre clerici, să nu joace zaruri. Iar dacă s-ar prinde cineva făcând ceva de acest fel, dacă ar fi cleric să se caterisească, iar dacă ar fi laic să se afurisească." (Canonul 50 Trulian) "Cel ce mărturisește că a făcut vrăjitorie sau fermecătorie i se va da timpul de penitență ca pentru ucigaș, împărțindu-se așa cum s-a vădit pe sine în fieștecare păcat." (Canonul 61 Sf. Vasile cel Mare) "Cel ce se dă pe sine vrăjitorilor sau unora ca aceștia acela încă se va canoniși cu timpul de penitență al ucigașilor." (Canonul 72 Sf. Vasile cel Mare) "Călcătorul de jurământ în zece ani va fi neîmpărtășit, doi ani tânguindu-se, trei ascultând, patru prosternându-se, într-un an stând numai împreuna, și atunci se va învrednici de împărtășire." (Canonul 64 Sf. Vasile cel Mare) Si lista poate fi mult continuata... |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://www.sfantulvasilecelmare.info/viata.php Acum daca cautam la Sfintele Canoane ale Sfantului Vasile cel Mare poate ne-om mai lamuri. Ca de unde sa stiu eu cum se aplica Sfintele Canoane ale Sfantului Vasile cel Mare? Pe cine insufla Duhul Sfant sa stie cum se aplica acela stie.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Vasile cel Mare, în canoanele sale al 2-lea și al 8-lea, spune că femeile care strică cu meșteșugiri pe feți în pântece și cele ce dau și iau doctorii, pentru ca să-i piardă și ca feții înainte de vreme că cadă afară, să fie excluse de la impărtășanie pentru 10 ani. Noi însă hotărâm ca acestora să li se dea cel mult până la cinci ani sau și trei ani." (33, Sf. Ioan Postitorul) |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Slava Domnului, Care m-a trezit din amorteala. Insa, nici eu nu gasesc normal sa cununi oameni necredinciosi de dragul ritualului sau al banilor, sa botezi copii ai caror nasi nu stiu Crezul sau sa impartasesti pe cineva fara ca acesta sa creada intr-adevar ca in Potir este Trupul si Sangele Lui Hristos. Din pacate, este loc de critica aici pentru practica generala a bisericii ortodoxe. La inceputurile crestinismului nu era de conceput asa ceva.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. Last edited by Florin-Ionut; 08.10.2010 at 13:40:39. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Exista o rugaciune care o putem zice inainte de a citi din Sfanta Scriptura? | mela me | Rugaciuni | 6 | 10.04.2014 20:28:30 |
Cum nu intelege BC Sfanta Scriptura si zice ca exista purgatoriu | mihailt | Biserica Romano-Catolica | 328 | 22.02.2011 19:57:54 |
Exista Biserica Ortodoxa? | Dj_ICU | Generalitati | 40 | 12.11.2009 13:56:49 |
exista Biserica Ortodoxa autonoma? | paraschiva | Generalitati | 6 | 18.04.2008 07:56:16 |
|