![]() |
![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Functia unei mandale consta in corectia perceptiilor si conceptiilor.
Perceptia reprezinta calitatea cognitiei, conceptia este modul in care concepem existenta fenomenelor. Mandala este o reprezentare mentala generica, care stimuleaza perceptiile pure si ajuta practicantul sa penetreze progresiv forma gandului. O mandala poate fi de exemplu, iconul zambaret al yahoo messengerului. De ce? Pentru ca stimuleaza o perceptie pozitiva. Zambetul este o expresie particulara a Extazului. Initierea intr-o mandala se face in cel mai inalt vehicul budist, ‘vehiculul traznetului’, numai dupa ce practicantul si-a exersat mintea in principiile de baza ale ‘micului vehicul’ (impermanenta, spovedania, curatenia interioara, renuntarea la idealuri lumesti…) si ‘marelui vehicul’ (iubirea inflacarata pentru Dumnezeu si toate fiintele, fara exceptie). Dupa ce intentia altruista este maturata, manifestandu-se spontan, practicantul poate intra prin portalul ‘vehicului traznetului’ in care primeste initierea intr-o mandala, cu ajutorul careia ‘purifica toate universurile’, in particular cele trei procese impure: moartea, starea intermediara si renasterea. Cel Victorios realizeaza astfel simultaneitatea celor trei corpuri budhice: Corpul Adevarului, Corpul Bucuriei Celeste si Corpul Emanatiei. “Indrazniti, Eu am biruit lumea!” |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tot cu propaganda budhista?
Degeaba iti spune lumea si iti da 100 argumente ca povestile astea sunt incompatibile cu crestinismul. Macar scoate titulatura aia cu "ortodox" ca sa nu mai induci lumea in oroare. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar in esenta sunt identice. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
lol u mad?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mie asa ceva (mandala) nu imi pare concept budist ci ceva concept hinduist.
Nu stiu cum ar putea sa stie cineva ceva despre budism fara sa stie limba tibetana si fara sa fi consultat ceva scrieri budiste autentice. Din cate am inteles budismul e foarte complex. Si nu sa studiezi o saptamana doua sa intelegi ceva,ci mai intai sa poti intelege un pic limba tibetana,dupa ce ai invatat-o si apoi sa vezi ce mai zice pe acolo.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mandala este un instrument al mintii care o face supla si fina, ajutand la focalizarea progresiva a miscarilor virtuoase ale mintii in continuumul fluxului cognitiv. Forta Vajrayanei devine manifesta doar atunci cand efortul mental este sustinut de bodhicitta, (o energie iubitoare, puternica care izvoraste din inima), altfel, ramane la nivelul unui exercitiu intelectual, fara valoare spirituala. Fara bodhicitta nu putem aduce la perfectiune nicio virtute. Bodhicitta are acelasi inteles ca porunca "Iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti." "Iata! Toata legea este continuta in aceasta!" In crestinism se enunta, dar nu se explica cum poti sa ajungi la o asemenea traire... Asa ca fiecare se roaga cum poate si cum stie. Doar Dumnezeu stie cui ii da darul iubirii de oameni. Pentru ca este o realizare exceptionala, foarte putini ajung sa o guste. "Multi chemati, putini alesi." Last edited by florin.oltean75; 15.07.2011 at 22:31:26. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Poate ne explici cum se împacă ideea de reîncarnare cu "este rânduit oamenilor o dată să moară, iar după aceea să fie judecata". Evrei 9, 27
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
nu vreau sa fiu carcotas dar dharma tot judecata e.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"După întâlnirea cu Mos Ilie, am pornit asadar într-o plimbare pe munte. întreaga mea raportare la realitatea înconjurătoare suferise modificări substantiale ca urmare a darului primit de la bătrânul Paisie. Brusc, lumea mi-a părut mai vie. Relatia mea cu făpturile lui Dumnezeu devenise mai profundă, mai sinceră, mai sensibilă. Devenisem capabil să deslusesc toate intentiile si imboldurile lăuntrice ale animalelor. Trăiam o negrăită pace, frumusete, iubire. Si, în timp ce mă aflam în această stare binecuvântată, mi-a trecut prin minte gândul: „Ce-ar fi dacă as intona vreun kirtan hindus sau as spune vreo mantrăl Oare voi intra într-o altă stare, sau n-o să se întâmple nimic?“. M-a cuprins această curiozitate stupidă, dorinta de a observa influenta pe care o va avea asupra mea această „practică“ hindusă. Omul cedează mai întâi la nivelul gândului, iar apoi în faptă. Am început asadar să cânt un kirtan si să rostesc mantra pe care mi-o predase Babaji în somn: „Hare Om Namah Shivayam“. Nici până astăzi n-am aflat sensul ei exact. „Om“ este sunetul sfânt al hindusilor, iar „Hare Om“ este salutarea religioasă cu care încep textele lor „sfinte“. Cuvântul „Shivayam“ trebuie că are legătură cu zeul Shiva al distrugerii, unul dintre „marii zei“ ai panteonului hindus. N-am apucat bine să rostesc mantra, si îndată lucrurile s-au schimbat. Am simtit o transformare atât în interior, cât si în exterior. O adiere glacială a miscat crengile si mi-a umplut sufletul de fiori. Am încetat totodată să mai simt în vreun fel harul lui Hristos, care îmi linistise sufletul si făcuse ca legătura mea cu lumea să fie atât de armonioasă, de dulce si de pasnică. Trăiam deja o altă atmosferă spirituală. Percepeam o nouă putere manifestându-se în jurul meu, însă ea îmi aducea tensiune, încordare. Simteam că trebuie să fiu atent. Tot ceea ce se întâmpla era ciudat si nefiresc. Nu exista nici o explicatie naturală pentru un vânt atât de înghetat, nici pentru timpul foarte scurt cât a durat. Sunt convins că nu a fost vorba de un fenomen natural, chiar dacă a miscat crengile copacilor. Eram deja speriat si crispat. îmi pierdusem degajarea, relaxarea, sentimentul de încredere, de sigurantă, de iubire - pe care le încercasem mai devreme simtind prezenta lui Hristos. Am făcut eforturi să mă sustrag acestei influente, să redevin precum fusesem înainte. Zadarnic! Binecuvântarea de care mă împărtăsisem s-a îndepărtat în chip simtit de la mine. Intrigat, mă întrebam cum de se putuse produce atât de rapid această radicală schimbare. Am reluat apoi rugăciunea „Doamne Iisuse Hristoase, miluieste-mă“, cu multă râvnă si înflăcărare. Nu mă mai interesa să studiez diferentele, să discern diversele stări spirituale. Tânjeam să fiu iarăsi ca un copilas în bratele lui Hristos. Doream să trăiesc dulcea Sa prezentă, chiar dacă ar fi urmat să nu mai cunosc nimic altceva în viata mea. Insă nu se întâmpla nimic. Ca efect al rugăciunii, acea malefică putere care se apropiase de mine a fost anihilată, astfel încât nu mă mai temeam. însă sufletul meu a rămas în continuare gol de prezenta lui Hristos. Mă simteam pe jumătate mort, lipsit de mângâiere, însingurat, distrus, vinovat fată de Cineva care mă iubea mult, în timp ce eu îl vândusem, îl rănisem, îi întorsesem spatele." |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Si capitolul care se intituleaza chiar "rugaciunea si mantra": http://www.sfaturiortodoxe.ro/marii-...-si-mantra.htm
"In ceea ce-i priveste pe yoghini, ei rostesc o serie de mantre de invocare a lui Shiva, Krishna, Rama, Kali, Vishnu, si a altor zei din panteonul hindus. însă începătorilor, care nu sunt încă „pregătiti“ pentru a se închina si a sluji idolilor, le spun că beneficiile izvorâte din repetarea mantrei se datorează unor tipuri de „unde“ pe care le-ar produce rostirea acelor silabe, unor vibratii mentale care energizează anumiti „centri“ dinlăuntrul omului. Prin urmare, le furnizează un soi de explicatie mecanicistă, bazată pe un principiu asemănător fenomenului rezonantei din fizică. Asa, de pildă, trece autobuzul prin fata casei, iar undele sonore pe care el le produce fac să rezoneze si să vibreze geamurile ferestrelor de la stradă. Desigur, însă, că problema existentei reale a unor astfel de „centri“ si „vibratii mentale“ rămâne strict o chestiune de credintă. Pe de altă parte, celor care se arată înclinati să accepte mai usor explicatiile de ordin psihologic, yoghinii le spun că în acest fel, prin autosugestie, se „auto-programează“, armonizându-si psihicul cu anumite modele mentale pozitive. In sfârsit, celor care s-au lăsat deja convinsi că există si alti dumnezei în afară de Hristos, le spun că primesc „binecuvântarea“ zeului invocat prin intermediul mantrei. Cine se ascunde asadar în spatele unor nume precum Krishna, Rama, Shiva? Pe cine invităm de fapt să intre în sufletul nostru? Aceasta este marea miză a problemei. Toti idolii neamurilor sunt demoni, propovăduieste Dumnezeu prin gura sfântului proroc David (Ps. 95, 5). Asadar, rostirea mantrelor deschide poarta sufletului către demoni. Pierzând astfel acoperământul si ocrotirea harului lui Hristos - Cel ce a zis Eu sunt Domnul Dumnezeul tău, să nu ai alti dumnezei în afară de Mine (les. 20, 3), omul se expune gradat influentei Diavolului, care, aflând teren prielnic, începe să-i inducă diverse tipuri de imagini si fantasme, cu scopul de a-1 atrage cât mai adânc în rătăcire si a-1 distruge deplin." |
|