![]() |
![]() |
|
#34
|
||||
|
||||
![]()
Numele „patruzeci și doi” = MB = Mem + Bet = 40 + 2 este compus din HaVaYaH (patru
litere), completează HaVaYaH (zece litere), și împlinesc dublu HaVaYaH (douăzeci și opt de litere). Cu totul, 4 + 10 + 28 = 42, semnifică sămânța care există în semnul legământului, care este cuprins în cinci Hassadim și cinci Gvurot. Sunt două aspecte în Nukva: corpul ei (Partzuf), care provine din Bina, și al său Zivug, numit secretul uniunii cu ZA. Nukva poate să fie în două stadii: mic sau mare (Katnut respectiv Gadlut). Stadiul de micime este un stadiu a lui Malchut, incomplet și insuficient, dar care este necesar ca pregatitor pentru stadiul de măreție, numit revelarea secretului, revelarea a ceea ce este tainic. Și din moment ce stadiul de măreție îl revelează pe cel mic, și tot ceea ce este ascuns în stadiul de micime devine clar și evident în cel de măreție, acela care este în stadiul spiritual de cădere, nu vede cauza stadiului său, dar totul îi devine clar atunci când atinge stadiul de măreție care urmează. Ca rezultat al urcării lui Malchut de AVI la Bina, Partzuf de Bina (AVI) a fost divizat în două părți: partea superioară, GE, și care dobândește numele de AVI, în timp ce partea inferioară, AHP, devine cunoscută sub numele de YESHSUT. AVI sunt umplute cu Lumina lui Hassadim, din moment ce nu își doresc pentru alții, și YESHSUT primește de la ele, pentru că, deși își dorește Lumina lui Hochma, nu o poate primi deoarece Malchut de AVI a urcat deasupra. Totuși, deși nu există Lumina Hochma în AVI, ele nu suferă din această lipsă, și de aceea există în starea de perfecțiune numită GAR, chiar și în absența Luminii Hochma. Și chiar când înalță MAN cerând putere (Lumina Hochma) astfel încât să depășească dorințele lor impure, AVI nu primesc Lumina Hochma. YESHSUT primește această Lumină și o transmite lui ZA. De aceea, deși AVI se află sub Rosh de AA, și acolo nu există Lumina Hochma, ele nu suferă din aceasta cauză. Și YESHSUT suferă din absența Luminii Hochma, dorind să transmită la ZA, astfel încât așteaptă ca MAN de ZA să urce la AVI sub forma Sfirei Daat. Pentru că atunci când cele inferioare înalță MAN, întreaga Bina urcă la Rosh de AA; YESHSUT primește Lumina Hochma de la AA și o transmite la ZON. Aceasta corespunde dispariției literei Yod din cuvântul Avir (aer), și Avir se transformă încă odată în Ohr—Lumină (Hochma). Totuși, pentru toate acestea, chiar și în Rosh de AA, AVI rămâne doar cu Lumina Hassadim (aer). De aceea, ambele capete ale AA și AVI sunt numite „Apele Supreme” sau „Ceruri”. Aceasta are în vedere că AVI poate fi sub Rosh de AA; totuși, din moment ce nu afectează independența și perfecțiunea lor, este ca și cum s-ar afla în Rosh de AA. Sub AVI este un cer (Parsa) al lumii Atzilut, care separă Kelim al dăruirii, de Kelim al recepției, al lumii Atzilut. YESHSUT și ZON (apele inferioare) care au nevoie de Lumina Hochma au stat sub Parsa, care este în pieptul lui AA. De aceea se spune că apele inferioare plâng (se află în stadiul de micime), pentru că ele simt lipsa Ohr (Luminii) Hochma și doresc să urce la Rosh de AA. În nici un caz nu trebuie confundat Parsa al lumii Atzilut (localizat în interiorul lumii Atzilut) care se divide în GE și AHP cu Parsa aflat sub lumea Atzilut care o separă de lumile BYA. Lumina ce este primită mai sus de Parsa a lumii Atzilut este numită Lumina Mem-Bet (MB). Totuși, cele șapte Sfirot ale ZON (șase Sfirot ale ZA și o Sfira a Malchut) care desemnează cele șapte zile ale creației, nu pot primi această Lumina MB, deoarece sunt localizate sub Parsa și primesc doar Lumina Hassadim (susținere minimă) de la YESHSUT. Totuși, când cel inferior (omul) înalță MAN, și MAD coboară din AB-SAG (Lumina ce aduce Bina înapoi la Rosh de AA), YESHSUT primește Lumina Hochma și o transmite la ZON, permițând lui ZON să urce peste Parsa care stă în Chazeh-ul (pieptul) lui AA, și primește Lumina MB. Acesta este motivul pentru care Lumina MB în ZON se manifestă în treizeci și doi Elohim și zece zicale, unde treizeci și doi Elohim reprezintă YESHSUT în stadiul de urcare, în care YESHSUT primește treizeci și două fluxuri de înțelepciune (Hochma) care crează în interior treizeci și două nume ale Elohim, menționate în actul creației: „la început Creatorul a creat” și așa mai departe. Cele zece zicale sunt cinci Hassadim. După ce ZON deja a primit Lumina Hochma de la cei treizeci și doi Elohim, cele cinci Lumini Hassadim care au fost primite de la AVI (semnificând MB) sunt numite „Apele Supreme”. Vedem că cele cinci Hassadim în ZON nu se transformă în numele MB înainte să primească de la cele treizeci și doi Elohim. De aceea se spune că treizeci și doi Elohim și cele zece zicale formează numele MB, în stadiul de urcare. De aceea, Rabbi Hizkiyah a spus că cele cinci Lumini din zicala „Să fie Lumină” (semnificând cele cinci Hassadim) sunt numite „sămânță” (abundență), pe care Yesod al ZA o transmite lui Malchut. Și este numită MB, deși în esență sunt doar cinci Hassadim; totuși, din moment ce are Lumina Hochma care a fost primită de la treizeci și doi Elohim de YESHSUT, i se atribuie lui MB
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|