,,Pe ce criterii sustin ca versetele postate de Apocalipsa 6:9-11 au un sens metaforic?
1. In Templul din cer nu exista altar de jertfa (jertfelnic).
2. Asemanarea cu Geneza 4:10. Chiar daca acolo nu scrie exact cum ati vrea dvs.
3. Multimea de versete care arata ca omul, intre momentul mortii si cel al invierii, nu este constient si nu are comuniune cu Dumnezeu. Dumnezeu este un Dumnezeu al celor vii (sau inviati). Redau aceste versete. Sunt prea multe si imprastiate prin toata Sfanta Scriptura ca sa puteti spune ca ar avea un sens metaforic:
[SIZE=3]
Versetele din Biblie nu sunt in opozitie decat daca le talcuiesti dupa mintea ta, fara calauzire asa cum faci tu. Singura asemanare pe care numai tu ai vazut-o intre cele doua texte este verbul ,,a striga,,. in rest, nu vad nici o alta asemanare.
[/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]Unii dintre teologii protestanti mai noi sustin ca dupa moarte si [/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]înai[/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]nte de învierea cea de obste nu mai exista o viata a sufletului, ca sufletul se distruge împreuna cu trupul, sau se scufunda în nefiinta, din care va fi chemat[/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]împreuna cu trupul la învierea cea de obste, daca a crezut în Hristos. E o opinie care a parasit învatatura despre compozitia dualistã a omului[/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]18[/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]. [/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]Aceastã teorie e ultima concluzie a opiniei lui Luther despre somnul în care cad sufletele dupã moarte, cu exceptia unora, asteptând judecata din urmã. De la Luther au luat aceste secte si acesti teologi ideea cã omul nu mai poate avea o viata numai prin suflet fara trup[/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]. [/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]Dar în general, atât luteranismul, cat si calvinismul au pastrat convingerea general crestina ca moartea e numai o despartire a sufletului de trup, ca sufletul continuã sã existe si dupã [/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]moarte. [/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]Sfânta Scripturã afirmã însã categoric existenta si lucrarea sufletului dupa moarte. Amintim de locul din Epistola a II[/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]-[/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]a catre Corinteni (5, 6[/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]-8): “Noi [/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]avem buna încredere si suntem bucurosi sa nu locuim în trup, ci sã ne salasluim [/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]la Domnul”. Ap[/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]oi de cea cãtre Filipeni (1, 22). Mai amintim de Ecclesiast (12, 7): “si pulberea sã se întoarcã în pamant, cum a fost, iar sufletul sa se intoarcã la [/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]Dumnezeu care l-[/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]a dat”. Apoi, de pilda bogatului si saracului Lazar, în care se vede cã acestia vietuiesc si dupã moarte si inainte de invierea cea de obste a trupurilor, deci vietuiesc cu sufletul (Lc. 16, 19 si urm.). În sfarsit, [/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]de multe [/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]locuri din Apocalipsã (4, 10[/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]-11; 5, 8-[/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]14 etc.) unde se vorbeste de cei 24 de batrani, care se inchinã Mielului; sau unde se vorbeste de marea multime ce sta în fata tronului Mielului (7, 9, 1[/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]-[/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]14); sau unde se vorbeste de cei ce locuiesc în [/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]cer (13, 6; 14, 3; 1.4, 13;[/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]15, [/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]2 etc.). Apoi de “sufletele celor junghiati pentru [/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=black]cuvântul Iui Dumnezeu, ce stau sub jertfelnicul din cer[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=4][COLOR=Red]
Arata-mi textul unde scrie ca in cer nu mai e jertfelnic sau ai fost pe acolo de esti asa sigur! Eu ti-am aratat ca este jertfelnic.[/COLOR][/SIZE]
|