Grea diferentza...
poi cum sa potzi sa faci sa nu te ia in spate ca sa calareshti shi sa te poarte pana-n deshert cei 7 ballAuri, sa nu te tzina de vorba shi sa nu te invetze cei 8 shoareci de "biblioteca" (bar), shi cum ar putea sa nu te ispiteasca cele 9 shi jumatate tarfe de farisei? deci cum vei face deosebire intre viciu shi pacat shi faradelege shi gresheala? cum vei ieshi din rautate? ca vezi aici e buba, ca desfranarea itzi arata mereu ca totul e bine, totul e bun, toate sunt frumoase imbatandu-te cu fericirea inshelarii.... sunt lucruri care par rele dar fac bine shi lucruri care par bune dar fac rau shi sunt lucruri care fac rau la ceva dar fac bine la altceva shi invers... deci cum vei shtii sa-tzi faci socoteala shi cum vei urma este o dibacie a intzeleptzilor... ca intzelept este nu cel ce alege calea de mijloc, ca peste tot e mult trambitzata calea asta a armistitziului, adica aia prin care te invoieshti cu pacatul ca sa treci puntea, sau cu pacatele mititele cat sa crezi ca nu se vad, ca nu le-ai faptuit shi trait, ca aia e calea compromisurilor, ca nu ne-a chemat Hristos la negocieri cu patimile, cu pacatele, cu viciile, ci la perfectziune adica la desavarshita neprihanire....
doar atunci eventual, cand te manii, potzi sa aplici calea de mijloc, adica sa cedezi de la tine, sa te umileshti pentru a ajunge la pacea de sus...
unii o folosesc la cumpatare, poi cumpatarea este de a folosi cumpana nu pentru indoieli ci pentru a nu crede in patimi, in visurile aurifere ale lenei, ale aruncarii obosite in mocirla care te indeamna la odihna... la mancare shi goliciune... cu betzie, injuratura, barfa, rautate... pentru marea realizare sa te crezi mare... egoist.

:)

...