View Single Post
  #11  
Vechi 15.08.2008, 15:34:59
danyel danyel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.06.2006
Locație: Cluj Napoca, Ardeal ,Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.306
Implicit


poi pozitia Bisericii e clara pentru cei care au murit in pacat despartiti de Domnul, tu ai pornit de la o premisa falsa "Cum este posibil ca Biserica Ortodoxa sa creada ca cineva care murit neimpacat cu Dumnezeu, in patimi si pacate, departe de credinta si de tot ce trebuia sa faca in timpul vietii va fi mantuit de chinul etern prin rugaciunile care se fac la Liturghie sau orice fel de alte rugaciuni?"

Biserica nadajduieste ca cei care au pornit in credinta dar din diferite motive nu au ajuns la desavarsirea adevarata si la pocainta adevarata, pot fi salvati prin milostivirea Lui Dumnezeu , sunt multe motive pentru care nu poti deveni un crestin model, n-are rost sa le enumeram, dar Dumnezeu tine cont de orice fapta facuta in credinta, iadul nu este locul in care Dumnezeu ne trimite, Dumnezeu este dragoste El nu ne trimite in iad, noi alegem sa fim despartiti de Dumnezeu, ideea ca Dumnezeu este un Dumnezeu care se razbuna pe cei necredinciosi este straina ortodoxiei si face partie din ceea ce se numeste doctrina juridica a mantuirii, la fel ca intr-un tribunal, acuzatul gasit vinovat este pedepsit,
Noi privim mantuirea ca o impreuna lucrare cu Dumnezeu, o continua pocainta si rezidire a chipului celui dintai, si avem model ca barbat desavarsit pe insusi Hristos la a carui desavarsire tindem toti,

deasemenea credem ca moartea nu este o piedica ci o continuare a vieti sub o alta forma, sufletul nu moare pentru ca este suflare din suflarea lui Dumnezeu care este nemuritor, nu stim ce se intampla dincolo cu sufletele celor plecati, asta insa nu ne impiedica sa ne rugam unii pentru altii aici pe pamant, rugaciunea este modul cel mai direct de apropiere de Dumnezeu, de convorbire cu El, in rugaciune imi cer iertare de pacate imi spun nevoile, ofurile si imi amintesc de cei plecati pe care prin rugaciune ii incredintez milei Tatalui Ceresc, asta este o dovada de dragoste care nu trebuie explicata nici stintific nici rational ci experimentata la nivelul inimii, asta este ortodoxia, spre deosebire de protestantism care vrea sa explice pe Dumnezeu absolut logic si rational, dar explicandu-L asa, credinta nu mai e credinta, si Dumnezeu nu mai e Dumnezeu ci un obiect de studiu pe care vrem sa-l percepem si sa-l intelegem cu mintea noastra limitata si a carui voie nu vrem sa o primim peste ce sta scris, dar Dumnezeu este mult mai mult
Reply With Quote