Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut
Citat:
În prealabil postat de ceruti
E interesant de urmarit daca ti se va raspunde la aceasta intrebare. Tind sa cred ca nu, intrucat logic, nu exista suport biblic pentru acest fapt. Discutam cu un preot ortodox acum 3 ani si l-am intrebat daca el crede ca omul caruia tocmai ii facuse slujba la cimitir, a fost dus in locul de verdeata, iar preotul, sincer, incepe sa zamebeasca si zice : apai...cine stie ce o mai fi dincolo, mai omule... asta imi e serviciul... ce sa fac... incerc sa mi-l fac si eu cat pot de bine....:dozingoff:
|
Poate sa se roage plangand preotul ala si toti rugatorii impreuna sa fie sfinti in viata; daca sufletul este negru de pacate si nu s-a pocait nici in ceasul al unspelea, atunci va merge sigur la intuneric!
Mie-mi plac povestile alea despre sufletele care au fost duse la plimbare prein iad sa vada muncile cele grele si diverse :)) (este chiar pe acest forum un topic deschis mai demult in care ne-a relatat cineva o astfel de experienta) Si care s-au intors sa ne spuna care chin este atribuit carui pacat in parte... Ca si cum fiecare om are un singur pacat si pentru ala este chinuit intr-un singur fel... Ce se intampla cu cei care au doua pacate (!) sau cateva zeci si sute, cum e de fapt? Sunt chinuiti multiplexat in timp?!
Dar, sa ramanem la subiectul propus la inceput. Si sa nu ne prezinte cineva argumente si citate din Traditie care contrazic vreun verset din Noul Testament.
|
Daca ar fi asa dupa cum spuneti voi, atunci Biserica n-ar mai indemna credinciosii la pocainta continua si la intoarcerea din negura pacatelor catre Dumnezeu, ci pur si simplu ar spune ca este suficient ca dupa moarte sa se faca slujbe si rugaciuni pt trecerea in rai, dar Biserica nu invata asa,
Tot timpul Biserica a invatat ca pentru cei care in mod voit au respina pocainta si intoarcerea la Dumnezeu, nu se mai poate face absolut nimic, aceasta ipoteza este respinsa din start
Poate schimba rugaciunea pentru cei adormiti(iar nu morti, in invatatura ortodoxa moartea nu inseamna trecerea in lumea de dincolo, ci despartitrea de Dumnezeu) destinatia vesnica a sufletului?
Mantuirea depinde in primul rand de dragostea lui Dumnezeu, de Jertfa Mantuitoare a lui Hristos si de credinta aratata prin fapte a omului, nu privim mantuirea ca o chestie strict juridica, sufletul omului se afla in asteptarea judecatii universale, aceasta asteptare poate fi una in pace sau una tulburatoare, cum va fi judecata, cum vor fi faptele etc. cunoscand aceasta stare de fapt, dragostea ma indeamna sa ma rog pentru fratele, parintele, bunicul sau aproapele meu nu neaparat cu gandul schimbarii destinatiei ci din dragoste, acea dragoste care il caracterizeaza pe Dumnezeu trebuie sa ne caracterizeze si pe noi, si tocmai de aceea trebuie sa fim prin dragoste uniti in rugaciune prntru toti oamenii, chiar si cei trecuti dincolo, Dumnezeu v-a aprecia orice dovada de dragoste, orice dovada de jertfa si de iubire fraterna
in 2 Timotei cap 1
16 Domnul sa-si verse îndurarea peste casa lui Onisifor; caci de multe ori m-a mângîiat, si nu i-a fost rusine de lantul meu.
17 Nu numai atât, dar, când a fost în Roma, m-a cautat cu multa grija si m-a gasit.
18 Dea Domnul sa capete îndurare de la Domnul „în ziua aceea". Tu stii foarte bine cât ajutor mi-a dat el în Efes.
Ap Pavel face o rugaciune pentru cineva trecut dincolo, Onisifor nu mai era printre cei vii, si Pavel se roaga ca el sa capete indurare de la Domnul "in ziua aceea" adica in ziua judecatii
Raspunsul pana la urma de ce se fac rugaciuni pentru cei adormiti ramane unul singur, Din dragoste, si dupa cum spuneam, Dumnezeu este sensibil la dragoste