View Single Post
  #126  
Vechi 16.06.2008, 18:33:44
emanuel2007
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

vezi vsovi ca gresesti ? citeste mai cu atentie si ai sa vezi ca in textul care l-am citat din pidalion , se spune clar ca nu este botez daca il faci numai prin stropire si nu prin afundare ... nu mai repet acelasi lucru de atatea ori ... eu am citit textul si asa am vazut ... mai citeste-l si tu si ai sa vezi ...

" al lui ioan gura de aur in voroava 24 la ioan unde zice : " care este cuvantul botezului ? dumnezeiestii inchipuiri se savarsesc intru el , mormant , si omorare , si inviere si viata . si toate acestea in apa , omul cel vechi se ingroapa , si afundandu-se jos se ascunde tot de odata . apoi iarasi iesind noi , cel nou se ridica iarasi " . si iarasi in voroava 40 la cea catre corinteni : " si a ne boteza si a ne afunda , apoi iarasi a iesi din apa . este inchipuirea pogorarii lui in iad , si iesirii de acolo . pentru aceasta si mormant pe botez il numeste pavel , zicand : impreuna ne-am ingropat cu el prin botez " "


" ca botezul nu se savarseste prin singure chemarile cele ale sfintei treimi , ci are trebuinta neaparat de inchipuirea mortii si a ingroparii si a invierii Domnului . ca nici singura credinta cea in treime mantuieste pe cel ce se boteaza , ci impreuna cu dansa de nevoie este si credinta cea intru moartea lui Hristos si asa prin amandoua intru acestea in mantuire si in fericire . ca zice marele Vasile : " in trei afundari si in trei chemari , taina botezului se savarseste , ca si chipul mortii lui sa se inchipuiasca si cu predanisirea cunostintei de Dumnezeu sa ne luminam la suflet cei ce ne botezam " "


din aceste texte se vede clar ca nu este suficienta numai pomenirea credintei in sfanta treime prin cele trei afundari in numele sfintei treimi cum zici tu , ci este " neaparata " nevoie cum se spune ca sa se faca afundare si nu numai stropire , caci prin afundare se inchipuie moartea Domnului impreuna cu care si cel ce se boteaza se ingroapa ( se afunda ) iar iesirea inchipuie invierea Lui si a noastra ... deci daca ingroparea este simbolizata de afundarea noastra , asa cum Hristos s-a ingropat cu tot trupul si numai partial ( cu o parte de trup ) in moarte si s-a pogorat cu totul si numai partial in iad , tot asa si noi trebuie sa fim afundati cu tot trupul in apa caci numai asa se simbolizeaza cu adevarat ingroparea lui Hristos caci El nu s-a ingropat numai partial ; a spune ca s-a ingropat numai partial , numai cu o parte a trupului in groapa este o erezie , si tocmai de aceasta erezie se fac vinovati cei care fac botezul prin stropire caci ei neaga moartea Domnului ca si cum El a fost ingropat numai cu o parte a trupului in moarte si in mormant , adica ca si cum El a fost numai ranit si nu a stat in mormant ... deci botezul prin stropire neaga moartea Domnului si asta este o erezie ...

apoi am sa mai citez iarasi si alte citate din textul de mai sus , unde se spune clar ca fara afundare si numai prin stropire ramai fara inchipuirea mortii si ingroparii si pogorarii la iad a Domnului ...
Reply With Quote