View Single Post
  #122  
Vechi 16.06.2008, 11:10:35
emanuel2007
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

mai citeste odata textul pe care l-am citat din pidalion si vezi ca acolo scrie foarte clar : botezul facut de ortodocsi daca se face numai prin stropire NU SFINTESTE ... am sa citez din nou pentru tine exact cuvintele care spun asta clar , ca sa nu mai treci cu vederea intentionat ceea ce nu iti convine ...


" trei sunt prea de nevoie , si cu adevarat cu totul neaparate la taina sfantului botez : apa sfintita , afundare si scoatere intreite si chemarea celor trei ipostasuri dumnezeiesti ... de vreme ce , cum am zis , sunt de nevoie si intaritoare ale adevarului si dreptslavitorului botez . si fara de acestea nu numai nu se savarseste botezul ci cu totul nici nu poate a se numi botez[/u] "


papa pelaghie intru un glas cu aceasta hotaraste : " ca , neaparat trebuie ca cele trei afundari la sfantul botez "



" al lui ioan gura de aur in voroava 24 la ioan unde zice : " care este cuvantul botezului ? dumnezeiestii inchipuiri se savarsesc intru el , mormant , si omorare , si inviere si viata . si toate acestea in apa , omul cel vechi se ingroapa , si afundandu-se jos se ascunde tot de odata . apoi iarasi iesind noi , cel nou se ridica iarasi " . si iarasi in voroava 40 la cea catre corinteni : " si a ne boteza si a ne afunda , apoi iarasi a iesi din apa . este nchipuirea pogorarii lui in iad , si iesirii de acolo . pentru aceasta si mormant pe botez il numeste pavel , zicand : impreuna ne-am ingropat cu el prin botez " "


" ca botezul nu se savarseste prin singure chemarile cele ale sfintei treimi , ci are trebuinta neaparat de inchipuirea mortii si a ingroparii si a invierii Domnului . ca nici singura credinta cea in treime mantuieste pe cel ce se boteaza , ci impreuna cu dansa de nevoie este si credinta cea intru moartea lui Hristos si asa prin amandoua intru acestea in mantuire si in fericire . ca zice marele Vasile : " in trei afundari si in trei chemari , taina botezului se savarseste , ca si chipul mortii lui sa se inchipuiasca si cu predanisirea cunostintei de Dumnezeu sa ne luminam la suflet cei ce ne botezam " "



" inseamna insa ca precum zicem ca botezul apusenilor este eretic si neprimit , pentru cele ce s-au zis , asa se cade si noi dreptslavitorii sa luam aminte bine la al nostru a nu se face in ligheanuri si in covatele intru care abia se afunda parte din picioarele copiilor ce se boteaza . pentru aceasta , de vreme ce mustram pe apuseni ca au stricat apostolescul botez , apoi se cade si noi dreptslavitorii sa luam aminte bine la al nostru , a nu se face in ligheanuri sau scafe , in care abia sa se afunde o particica din picioarele pruncilor si se varsa sfanta apa . pentru aceasta se cuvine , de vreme ce mustram pe latini sa pazim pe al nostru botez neprimejduit si neprihanit . si dupa aceasta precum si pentru toate celelalte purtare de grija si datorie sta asupra pastorilor sufletelor , noi insa facem lucrul pandarului , si strigam dand stire . iar el sa ia aminte de datoriile lorusi ca unii ce au a da si cuvant .



din cuvintele de mai extrag cele ce se spun despre botezul cu trei stropiri :

- " si fara de acestea nu numai nu se savarseste botezul ci cu totul nici nu poate a se numi botez " ... adica fara de cele trei afundari botezul nu este botez si nu se savarseste nici o sfintire ...

- " ca botezul nu se savarseste prin singure chemarile cele ale sfintei treimi , ci are trebuinta neaparat de inchipuirea mortii si a ingroparii si a invierii Domnului . ca nici singura credinta cea in treime mantuieste pe cel ce se boteaza , ci impreuna cu dansa de nevoie este si credinta cea intru moartea lui Hristos si asa prin amandoua intru acestea in mantuire si in fericire

- " botezul apusenilor este eretic si neprimit , pentru cele ce s-au zis " , adica deci botezul catolicilor este neprimit din cauza celor care s-au zis , adica din cauza ca se face prin cele trei stropiri in loc de afundari ... apoi " de vreme ce mustram pe latini sa pazim pe al nostru botez neprimejduit si neprihanit " ... adica daca ortodocsii fac un botez prin stropiri acesta devine prihanit adica nu mai da sfintire ... neprihanire inseamna sfintire , deci prihanire inseamna nesfintire , daca nu stiai ...
Reply With Quote