View Single Post
  #1  
Vechi 18.05.2008, 19:33:51
razvan_m
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Inaugurez acest topic cu frica de Dumnezeu caci e bine ca orice crestin ortodox membru al BOR sa cunoasca Sfintele Canoane ale Bisericii Primare a lui Hristos, care stau la temelia credintei noastre celei adevarate.

Voi posta pentru inceput Canoanele Sinodului I Ecumenic de la Niceea tinut in anul 325 d. Hr.:


Canoanele Sinodului I ecumenic

1 sin. I ec.
Automutilații nu pot fi clerici.
Dacă cineva în boală s-a tăiat cu meșteșug (s-a operat) de către
medici, sau de către barbari s-a tăiat, acest să rămână în cler; iar
dacă cineva sănătos fiind s-a tăiat pe sine, acesta, chiar dacă se
numără în cler (chiar dacă este membru) al clerului, se cade să
înceteze (a mai face parte din cler) și de acum înainte, nici unul
ditre cei de felul acesta nu trebuie să se înainteze (în cler).
Precum este lucrul vădit că (aici) se vorbește despre cei ce fac
isprava aceata înadins și care îndrăznesc să se taie pe ei înșiși;
tot la fel (este vădit că) dacă oarecari au fost scopiți (făcuți
eunuci) de către barbari sau de către stăpâni, însă altminterea sar
găsi vrednici, pe unii ca aceștia canonul îi primește în cler.
21, 22, 23, 24
ap.; 8 sin.I-II
2 sin. I ec. Neofiții să nu fie primiți în
cler.
Deoarece multe s-au făcut împotriva canonului bisericesc, fie
din nevoie, fie în alt chip, la stăruința oamenilor, încât oamenii
abia veniți de la viața păgânească la credință și care în scurtă
vreme au fost catehizați se aduc îndată la baia spirituală, și
deodată cu botezarea se înaintează la episcopat sau la
prezbiterat, s-a socotit că este bine de acum înainte nimic de
acest fel să nu se mai facă; pentru că îi trebuie timp de mai
multă ispitire celui care se catehizează (catehumenului) și după
botez. Căci este lămurită scriptura apostolică ce zice: "Nu neofit,
ca nu mândrindu-se să cadă în osândă și în lanțul (cursa)
diavolului" (1 Tim 3,6). Iar dacă cu trecerea vremii, s-ar afla vreo
păcătuire sufletească cu privire la o persoană (a unei persoane)
și s-ar dovedi de către doi sau trei martori, unul ca acela să
înceteze din cler. Iar cel ce ar face (proceda) împotriva acestora,
aceluia i se va pune la îndoială calitatea de cleric (în privința
apartenenței lui la cler), ca unul care a cutezat să se
împotrivească marelui sinod.
61, 75, 80 ap.;
9 sin.I ec.; 9,
10 Neocez.; 3
Laod.; 10
Sard.; 17 sin.III;
89 Vasile
cel Mare; 1,4
Grig. Nyssa
3 sin. I ec. Clericii să nu aibă țiitoare Marele sinod a oprit cu desăvârșire, fie episcopului, fie
presbiterului, fie diaconului, fie oricui dintre cei care sunt în
cler, să li se îngăduie a avea femeie împreună locuitoare
(concubină), afară doar de mamă, sau soră, sau mătușă, sau
numai astfel de persoane cu privire la care a fugit toată bănuiala
(prin care a scăpat de toată bănuiala).
5, 26 ap.; 5,
12, 13 Trul.;
18, 22 VI ec.;
19 Anc.; 3, 4,
25, 38, 70
Cartag.; 88
Vasile cel Mare
4 sin. I ec. Alegerea și hirotonia
episcopilor
Se cuvine așadar ca episcopul să se așeze de către toți
(episcopii) cei din eparhie (mitropolie, provincie), iar dacă ar fi
greu un lucru ca acesta, fie pentru vreo nevoie stăruitoare
(presantă, constrângătoare), fie pentru lungimea drumului,
adunându-se în orice chip trei la un loc, împreună alegători
făcându-se și cei absenți și consimțind prin scrisori, atunci să se
facă hirotonia. Iar întărirea celor făcute să se dea în fiecare
eparhie (mitropolie) mitropolitului.
1 ap.; 3 sin. VII
ec.; 19, 23
Antioh.; 12
Laod.; 6 Sard.;
1 C-pol.; 13,
49, 50 Cartag

Doamne ajuta.
.................................................. .................................................. ..........
Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine, pacatosul!
Reply With Quote