domnule acest Cuvant citat pe care l-ai postat este minunat, frumos, extraordinar....
ce se observa este ca pe langa credintza in Cel ce L-a trimis trebuie sa ascultam/slujim/faptuim/ de cuvantul "Meu" iar cine face asha va avea viatza veshnica shi nici la judecata nu va veni, deci nu i se va aduce invinovatziri nici de parashi shi nici in fatza lui Dumnezeu nu va avea pacate ci va fi iertat, shi v-a fi mutat de la moarte la viatza adica va trai intru dragoste curata, intru Dumnezeu, in desavarshire. Mortzii care aud glasul Fiului lui Dumnezeu vor invia deci iata ce face Fiul invie mortzii lucru care de la Tatal purcede, caci a primit viatza in Sine de la Tatal shi i-a dat putere sa faca shi judecat fiindca este Fiul Omului, cu referire probabil atat la proorocul Iezechiel care vorbeshte de un Fiu al Omului cat shi fiindca este shi om ca shi noi. Shi se spune sa nu ne MIRAM de aceasta ca cei ce au facut fapte bune invie spre invierea Vietzii iar cei ce au facut fapte rele spre invierea osandirii. iar in final se arata o judecata fara nici un propriu interes, o judecata fara nici o pila shi indulgentza pe baza intereselor personale ci lepadate fiind toate aceste interese se arata ca Fiul face o judecata dreapta cautand la Voia Celui Care L-a trimis, deci invierea celor spre judecata shi osandire respectiv invierea Vietzii celor cu fapte bune se face fara nici un interes personal, nici o voiIre personala, ci "nimic de la Mine nu pot sa fac" spune Domnul , deci o astfel de judecata nu exista, ci "precum aud, judec" dar judecata este dreapta chiar daca o face Fiul caci El judeca, deci se scoate in evidentza dreptatea judecatzii prin opozitzia dintre cele doua cautari, Fiul nu cauta sa faca Voia Sa ci voia Tatalui shi de aceea judecata Sa este dreapta. Deci Fiul cand spune ca aude, se pare ca aude tot ce poate fi auzit pentru cauza respectiva inclusiv de la Tatal, de la Duhul Sfant dat in Sine de la Tatal precum shi de la totzi ceilaltzi care ishi iau indrazneala sa ridice marturie in privintza acestei judecatzi de inviere a Vietzii pe deoparte fara judecata spre care invie cei ce au facut fapte bune shi invierea spre judecata shi spre osanda a celor care au facut fapte rele.... deci judecata dreapta este aceea pe care duhovnicul/preotul/credinciosul/ortodoxul/creshtinul o face atunci cand cauta sa faca nu voia sa ci voia celui care l-a Trimis shi din aproape in aproape ajungand la Voia Tatalui adica a lui Dumnezeu, shi atunci abea decizia lui cu privire la sine sau la aproape incepe sa fie dreapta caci acela "Asculta Cuvantul Meu shi CREDE in cel ce M-a trimis pe Mine".....
deci iata cat de frumos se deschide prin Hristos calea cea Dreapta ce duce spre invierea Vietzii a celor ce fac fapte bune sau judecata shi osandirea celor ce fac fapte rele....
astfel ca este o minune de Cuvant.... dar bineintzeles ca in gura noastra este dulce ca mierea dar ne shi amarashte pantecele ???:(:(
|