14. Se justifica implicarea ortodocsilor in ecumenism?
Se incearca acreditarea ideii ca Biserica Ortodoxa este integrata in miscarea ecumenica. De aceea, de la inceput trebuie sa precizam ca nu poate fi vorba de implicarea Bisericii Ortodoxe in miscarea ecumenica, ci doar de implicarea personala a unor ortodocsi, clerici sau mireni, care nu au reprezentat si nu reprezinta Biserica cea una, sfanta, soborniceasca si apostoleasca, in ciuda declaratiilor oficiale care se fac.
Prezenta ortodocsilor in miscarea ecumenica nu este justificata in nici un fel. Interesele financiare ale unor ortodocsi nu justifica o asemenea atitudine pro-ecumenista.
Unii ortodocsi incearca, in necunostinta de cauza, sau din rea credinta, sa argumenteze implicarea in actiuni ecumenice a ortodocsilor din dorinta de misiune in randul eterodocsilor. Cu alte cuvinte, cand multimea se intreaba: unde se duc ierarhii si teologii ortodocsi? Si ce discuta ei la intrunirile ecumenice? Ce raspuns primesc? „Noi mergem sa facem misiune printre eretici. Le luam banii si cadourile si ne intoarcem acasa." Se pare ca acesti iubitori de misiune n-au invatat nimic din povestea cu calul troian. Cu alte cuvinte, misionarii nostri ecumenisti mint, ori din naivitate ori din rea credinta.
Miscarea ecumenica interzice prozelitismul. Cum sa faci misiune, daca ecumenismul interzice misiunea?
Consiliul Ecumenic al Bisericilor functioneaza ca o imensa loja masonica. Asa precum in lojile masonice nu se discuta subiecte religioase, pentru a se evita divergentele de opinie si certurile intre membri, tot asa in Consiliul Ecumenic nu se discuta dogmatica.
Francmasoneria cere membrilor sa fie credinciosi fiecare dumnezeului lui si toti sa-si cinsteasca dumnezeul in Marele Arhitect,155 asemenea, Consiliul Ecumenic cere membrilor sa creada in Iisus Hristos.
Cum nu conteaza diferenta dintre dumnezeii membrilor francmasoni, tot asa nu conteaza felul cum este inteles Iisus Hristos de crestini din Consiliul ecumenic. Se discuta in loji despre toleranta, unitate, dreptate, libertate, fraternitate, acelasi lucru face si Consiliul ecumenic, unde se discuta despre conciliere, unitate, dreptate sociala si libertate. Fac francmasonii politica, acelasi lucru face si Consiliul ecumenic. Militeaza francmasoneria pentru guvern mondial si uniune europeana, acelasi lucru il sustine si Consiliul ecumenic.
Consiliul Ecumenic al Bisericilor este condus de francmasonerie, iar francmasoneria este condusa de satanisti, cunoscuti si sub numele de iluminati.
Guvernul bavarez a descoperit existenta acestei corporatii secrete si a anchetat ordinul iluminatilor in 1786. Anchetatorii au intocmit un raport cu concluzia: „[...] scopul expres al acestui ordin era abolirea crestinismului si rasturnarea oricarei puteri civile.”156
Adevaratul scop al iluminatilor este acela de a stapani lumea. Pentru a-l implini, ei trebuie sa distruga toate religiile, sa rastoarne toate guvernele si sa aboleasca proprietatea privata.157
155. Marele Arhitect al Universului este numele dumnezeului francmasoneriei. Acest dumnezeu nu este Dumnezeul din Biblie, ci Lucifer. (Ralph Epperson, Noua ordine mondiala, Ed. Alma, Oradea, 1997, p. 138.)
156. Conspiratia impotriva lui Dumnezeu si a omului, p. 118 citat dupa Ralph Epperson, Noua ordine mondiala, ed. cit., p. 107.
157. Ralph Epperson, op. cit., p. 106.
15. Umanism, globalism, ecumenism si satanism
Umanismul, departe de a-l fi umanizat pe om, mai mult l-a dez-umanizat, prin aceea ca l-a indepartat de Dumnezeu si l-a apropiat de lume si stapanitorul acestei lumi.158
Umanismul a reinviat si accentuat arianismul omului occidental.159 Incetand sa mai creada in Sfanta Treime, omul a ajuns sa creada in spiritism.160 Spiritismul exista de cand lumea. Cu toate acestea, el apare sub forma „stiintifica" abia in sec. al XIX-lea, atunci cand omul occidental, coplesit de gandirea rationalista, inceteaza sa mai creada in dogma Sfintei Treimi, adica inceteaza sa mai gandeasca si sa mai traiasca crestineste.161
Umanismul, desi este ridicat in slavi de unii teologi si ganditori crestini, nu a umanizat si nici nu a ajutat la implinirea fiintei umane. Dimpotriva, putem afirma ca gandirea umanista l-a dezumanizat si salbaticit pe om, prin aceea ca l-a indepartat de Dumnezeu, dupa al Carui chip a fost creat.
In conceptia noastra crestina, omul se implineste numai in legatura cu Dumnezeu, numai in comuniune si comunicare cu El. Credinta crestina ne invata ca omul se implineste, se desavarseste si se mantuieste doar in Hristos Dumnezeu.
Spiritul umanist si renascentist intruchipeaza revolta omului contra lui Dumnezeu, sau revolta paganismului impotriva crestinismului.
Ce inseamna dorinta omului de a cunoaste lumea si universul prin propriile sale puteri?
Inseamna retrairea ispitirii lui Adam, in incercarea omului de a deveni dumnezeu fara Dumnezeu. Gnoza, in ultima instanta, este stiinta de a depasi destinul, de a cunoaste Calea, fara de Dumnezeu. Gnosticul nu asteapta ajutorul de la Dumnezeu pentru ca nu crede in existenta acestui ajutor.
Umanistii cred ca crestinismul dez-umanizeaza. Acelasi lucru cred crestinii despre umanism. Care este adevarul? Adevarul este ca odata cu umanismul se naste un nou Babilon. Limbile se amesteca, in sensul ca aceleasi cuvinte capata noi sensuri, chiar opuse. Spunem ca limbajul se relativizeaza.162 Acesta este motivul principal pentru care oamenii incep sa nu se mai inteleaga intre ei. Aceleasi cuvinte incep sa reprezinte realitati diferite.163
Reduse la esenta, umanismul si renasterea sunt o forma de satanism,164 in care Dumnezeu-Omul, Hristos, este inlocuit cu omul, iar hristocentrismul cu antropocentrismul umanist. Sau altfel spus, de la conceptia crestina a mantuirii numai prin Hristos se ajunge la conceptia umanista a mantuirii prin sine. Insusi cuvantul mantuire nu mai reprezinta aceeasi realitate. Revenirea la cultura antica, pagana, a dus si la o intelegere necrestina, pagana, a vietii si rostului omului in lume.
Umanismul il intoarce pe om la paganism. Cu umanismul si renasterea incepe un proces lent de paganizare a lumii, mai intai a gandirii, apoi a trairii.
Procesul de renovatio, de ordine noua, amintit in lucrarea Fama Fraternitatis a rosicrucienilor, avea in vedere acest proces de repaganizare a lumii.165
Ce este stiinta? Incercarea de a patrunde cu mintea tainele universului si ale omului. Stiinta este o noua forma de gnosticism, care isi are originea in ocultism, alchimie si cabala iudaica.166
Ce urmareste stiinta astazi? Mantuirea omului sau mai bine zis a omenirii. Astazi orientarea gandirii filosofice si politice a depasit oarecum faza individualismului de la inceputul sec. XX, trecand de la individ la grup, de la om la omenire, de la libertatea individului la totalitarism.
ARHITECTII SI ARTIZANII NOII ORDINI NU MAI CAUTA ASTAZI MANTUIREA PERSOANEI, CI MANTUIREA OMENIRII. INDIVIDUL NU MAI CONTEAZA. Toate razboaiele din secolul al XX-lea exprima aceasta noua conceptie. De aceea, pentru acesti artizani ai noii ordini mondiale nu mai conteaza cati indivizi sunt sacrificati. Ceea ce conteaza pentru ei este planeta, Gaia, zeita Pamant si omenirea.
Observam o noua impartire a omenirii in clase sociale, elitele pe de o parte si ceilalti pe de alta parte. Ce este ingrozitor consta in faptul ca elitele reduc interesele umanitatii la ale lor. In acest sens, salvarea umanitatii inseamna salvarea elitei. Putem observa ca societatea este orientata spre o noua forma de sclavagism, in care elitele sunt stapanii, iar restul multimii reprezinta masele de sclavi.
Pentru a intelege viitorul trebuie sa intelegem trecutul. Orwell spunea ca „cine controleaza prezentul controleaza trecutul si cine controleaza trecutul controleaza viitorul.”167 Si avea dreptate! Noi adaugam ca cine intelege trecutul intelege viitorul.
Noua ordine mondiala reprezinta de fapt neo-sclavagismul. Din pacate, multimile sunt incapabile sa inteleaga ca bunastarea de care se vorbeste, impreuna cu pacea si controlul asupra terorismului si al violentei nu privesc interesele ei, ci ale elitei, ale plutocratiei mondiale.
In pofida declaratiilor facute de liderii politici, lumea se polarizeaza tot mai mult in bogati si saraci. Prapastia dintre acestia se largeste tot mai mult. Bogatii devin tot mai bogati iar saracii tot mai saraci.168
Ecumenismul merge mana in mana cu globalismul, cu noua ordine mondiala. Aceasta noua ordine mondiala inseamna nu numai o ordine politica si sociala extinsa la nivel global, ci si o noua spiritualitate, cu o noua religie. Miscarea New Age nu face decat sa pregateasca omenirea pentru noua ordine mondiala, prin schimbarea paradigmelor, prin modificarea constiintei.
Ce inseamna modificarea de constiinta?
Inseamna schimbarea bazelor gandirii si instrainarea omului de orice traditie, dezradacinarea de neam si credinta sau ruperea lui de trecut.
Haosul care va rezulta nu va putea fi stapanit decat prin mijloace violente si teroare. Acest haos va justifica, din nou, instaurarea unui guvern totalitar extins la scara planetara. Atunci libertatea va inceta.
Ecumenismul este mijlocul prin care francmasoneria foloseste structurile administrative bisericesti in vederea inlesnirii politicii globaliste, anticrestine si sataniste.
Astazi ecumenismul duce o politica pro globalizare sub masca concilierii si tolerantei.
158. Stapanitorul acestei lumi este Satan. „Caci lupta noastra nu este impotriva trupului si a sangelui, ci impotriva incepatoriilor, impotriva stapaniilor, impotriva stapanitorilor intunericului acestui veac, impotriva duhurilor rautatii, care sunt in vazduhuri". (Efeseni 6, 12.) Vezi si Ioan 12, 31; 14, 30; 16, 11.
159. Arhimandrit Iustin Popovici, Biserica si statul, ed. cit, p. 30-33.
160. „Cine nu mai crede in Treime, crede in mesmerism si francmasonerie; cine nu mai crede in Paradis, crede in spiritism." (M. Eliade, Fragmentarium, ed. cit., p. 57.)
161. Pentru amanunte se poate consulta lucrarea Nicolae Achimescu, Noile miscari religioase, ed. cit., p. 96-111.
162. Denis de Rougemont, Partea diavolului, ed. cit., p. 168-169; Lucian Boia, Jocul cu trecutul. Istoria intre adevar si fictiune, ed. cit, p. 126-128.
163. Pentru aprofundarea intelegerii legaturii dintre cuvant, semn, simbol si realitate, recomandam lucrarea lui Thomas A. Sebeok, Semnele: O introducere in semiotica, Ed. Humanitas, Bucuresti, 2002.
164. Satanismul sau luciferismul omului modern - explica M. Eliade - nu consta in impotrivirea lui fata de Dumnezeu, ci in impotrivirea lui prin imitatie vulgara a lucrarii lui Dumnezeu. Imitatie si contrafacere - iata adevaratele stigmate ale luciferismului. Caci te impotrivesti religiei, dar faci repede o alta religie inferioara." (M. Eliade, Fragmentarium, Ed. Destin, 1990, p. 164.)
165. Bruno Wurtz, New Age, ed. cit., p. 165-184.
166. Nicolai Berdiaev, Sensul creatiei, ed. Humanitas, Bucuresti, 1992, p. 286-288.
167. George Orwell, 1984, ed. cit., p. 32.
168. James Gustave Speth este administratorul Programului ONU pentru Dezvoltare (UNDP). Raportul anului 1996 asupra dezvoltarii umane, emis de UNDP, anunta sporirea inegalitatii veniturilor, la nivel global dar si in interiorul societatilor, in perioada care s-a scurs de la razboiul rece. (Nathan Gardels, Schimbarea ordinii mondiale, ed. Antet. p. 155. Vezi si David C. Korten, Corporatiile conduc lumea, ed. Samisdat p. 99-100.)
|