View Single Post
  #81  
Vechi 29.11.2025, 18:35:25
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 375
Implicit Litera Peh

27. Litera Peh a intrat și a spus: „Stăpâne al lumii, ar fi bine ca să creezi lumea cu mine,
pentru că eliberarea viitoare a lumii este înscrisă în mine, precum cuvântul Pedut
(eliberare, răscumpărare) începe cu mine. Eliberarea este scăparea de toate suferințele. Și
de aceea este potrivit să creezi lumea cu mine”.

Creatorul i-a răspuns: „Deși tu ești bună, cuvântul Peshah (transgresiune) începe cu tine și
este notat în secret de tine, precum șarpele care atacă și își ascunde capul în corp. Tot
astfel păcătosul își înclină capul, ascunzându-l de ochii celorlalți, dar întinde mâinile sale
pentru a păcătui. Astfel este forma literei Peh, al cărei cap este ascuns în interiorul ei”. Și
Creatorul a spus deasemeni literei Ayin că nu ar fi potrivit să creeze lumea cu proprietățile
sale, pentru că sunt proprietățile lui Avon (crimă, păcat). Și deși Ayin a încercat să
obiecteze, spunând că proprietățile sale sunt cuprinse în cuvântul Anavah (umilință),
Creatorul a refuzat-o categoric.

Pedut (eliberare) începe cu litera Peh, aceasta însemnând că proprietatea lui Peh este conținută în
viitoarea eliberare. De aceea, litera Peh pretinde că ar fi bine ca ea să fie temelia lumii. Întradevăr, atât Galut (exil) cât și Ge’ula (răscumpărare) depind de Malchut: când Malchut nu are
nici o Lumină interioară a lui Hochma, oamenii lui Israel sunt exilați de pe pământul lui Israel.
Pentru că în lumea noastră, pământul lui Israel corespunde lui Malchut al lumii Atzilut, tărâmul
spiritual al lui Israel.

Și precum în lumea spirituală, ZA (Israel) se distanțează de Malchut (pământul lui Israel),
oamenii lui Israel se separă și părăsesc în lumea noastră, pământul lor. Și când copiii lui Israel își
corectează acțiunile, ele fac ZA (Israel) să umple pe Malchut (tărâmul lui Israel) cu Lumină, o
construiesc cu Lumină și se unește cu ea, față în față. Ca rezultat, copiii lui Israel a lumii noastre,
merită eliberarea și se întorc pe pământul lor.

Lumina de la ZA, care construiește și umple pe Malchut, coboară din Sfirot Netzah și Hod în ZA.
Hochma de Malchut se îmbracă în Netzah și Bina de Malchut se îmbracă în Hod. Literele Ayin și
Peh sunt Netzah și Hod în ZA. Acesta este motivul pentru care Peh, Sfira Hod în ZA, pretinde că
era potrivit să fie temelia lumii, pentru că Lumina lui Hochma care aduce eliberarea întregii
lumi, se naște din Peh până la Malchut. De aceea, dacă lumea ar dobândi proprietățile sale, ar
atinge cu siguranță sfârșitul corecției – completa eliberare.
Litera Peh a crezut că era mult mai potrivită decât Ayin, să devină baza lumii, deoarece chiar
dacă Ohr Hochma intră în Netzah-Ayin și Hod-Peh și este în principal prezentă în Netzah-Ayin,
eliberarea depinde de Hod-Peh. Aceasta deoarece inițial, Bina o eliberează pe Malchut de
restricțiile ei și astfel o răscumpără.Primind de la Bina proprietățile milei, Malchut merită eliberarea. Aceasta are loc în următorul mod: Bina transcende proprietățile sale și se alătură lui Malchut, și ca rezultat, după primirea Luminii lui Hassadim, Malchut poate acum primi Lumina lui Hochma. Restricțiile impuse de
primirea Luminii afectează în principal partea stângă, adică, Hod-Peh în ZA. Și de aceea, litera
Peh a găndit că din moment ce Lumina lui Bina pătrunde și nu Netzah-Ayin, este mult mai
potrivită să devină baza lumii.

Totuși, toate corecțiile individuale făcute pe parcursul celor 6.000 ani ale existenței lumii și până
la sfârșitul corecției, sunt considerate a fi incomplete, pentru că Lumina Superioară, care permite
descoperirea și analizarea tuturor forțelor impure interioare, nu este prezentă în totalitatea sa. De
aceea, Lumina nu poate fi primită în lumile BYA, sub Parsa, sub granița ce separă lumea Atzilut
de lumile BYA.

Parsa este Malchut care a urcat la Bina, cu scopul de a restricționa difuzia și recepția Luminii în
acele părți ale sale, care sunt localizate sub Bina. Și ca o consecință a încercării lui Adam de a nu
mai primi Lumina sub Parsa, impuritatea a alunecat în Malchut, iar aceasta este descrisă ca fiind
șarpele care a apărut în fața lui Chava (Eva) și a adus impuritatea peste ea (Talmud, Shabbat,
146). Această impuritate va fi corectată doar la sfârșitul corecției.

Problema este că absența Luminii Superioare în forța capabilă de a discerne binele de rău în toată
profunzimea lui Malchut dă naștere la o curgere numită „lacrimi” – două lacrimi ce cad într-o
mare vastă, din cei doi ochi ai lui Hochma și Bina care sunt total ascunși.
Cei doi ochi sunt Hochma și Bina, iar lacrimile semnifică curgerea lor din prezența forțelor
impure ce au apărut în ele, ca rezultat al păcatului lui Adam. Aceasta a condus la prăbușirea celor
două Temple. Aceste lacrimi în ochii lui Malchut se vor usca doar la sfârșitul corecției, când
moartea dispare din lume și toată Lumina strălucește în Hochma și Bina (item 56).
Astfel că literei Peh i s-a spus că deși ea aduce lumii Pedut (eliberarea) cu lumina sa și deși toate
eliberările trec doar prin ea, această lumină este incompletă. Toate corecțiile individuale sunt
imperfecte, deoarece ele vin și pleacă, la fel ca și cele două Temple.
Pentru că proprietățile de Peshah (transgresie) și Pedut (eliberare) în litera Peh, nu sunt suficient
de perfecte și complete astfel încât să se opună păcatului lui Adam, datorate absenței întregii
Lumini a lui Hochma, are loc o alipire a forțelor impure. De aceea, litera Peh nu este potrivită să
fie temelia lumii.

Și din moment ce proprietatea Peshah (transgresie) este ascunsă, forța șarpelui este prezentă aici,
înșelând oamenii și conducându-i către moarte. Și este imposibil să fie ucis, pentru că un șarpe
mușcă și imediat își ascunde capul (similar cu capul literei Peh), ceea ce face imposibila uciderea
sa prin atacarea „capului”. Acesta este motivul pentru care litera Peh nu este potrivită pentru
crearea lumii.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote