MAMA ISI IMPRUMUTA HAINELE FIICEI SALE Pt. III
17. Dar literele ELEH coboară de Sus, de la Bina în jos la Malchut, pentru că mama
temporar își împrumută hainele fiicei sale și o împodobește cu propriile podoabe, numele
Elokim coboară de la Bina (mama) la Malchut (fiica). Când o împodobește ea, cu propriile
podoabe? Atunci când vede esența masculină în fața ei. Și atunci, se spune despre ea că:
„De trei ori pe an, vor apare toți bărbații tăi, înaintea Domnului Creator” (Shemot, 34:23).
Pentru că Malchut este atunci numit cu numele masculin „Stăpân”. După cum este scris:
„Iată Arca Uniunii, Stăpânul întregului pământ” (Yehoshua, 3:11). Torah este Uniunea și
Arca este Malchut, numit cu numele masculin „Stăpân”. Pentru că ea a primit Kelim
(proptietăți, dorințe) numite „haine” și Lumina numită „podoabe” de la mama ei, Bina.
Litera Hey (A de la MA) părăsește atunci MA (Mem – Hey) și litera Yod (I) intră în locul său
și precum enters Bina, Malchut își asumă numele MI. Și atunci ea se înveșmântează cu
haine bărbătești, cu hainele lui Bina, pentru a accepta toți soții din Israel.După cum este scris (art.13), Tzimtzum Bet acționează de la Rosh de AA în jos, deoarece Malchut
de AA s-a înălțat la Bina și a creat toate Partzufim inferioare, ale lumii Atzilut sub influența
Tzimtzum Bet. De aceea, fiecare Partzuf de AA, AVI și ZON are doar două Sfirot K-H, și trei
Sfirot B-ZA-M separate între ele (în proprietățile lor) de acel grad și astfel s-au mutat către cel
inferior (proprietățile lor au devenit egale cu acesta). Acesta este modul în care B-ZA-M (AHP al
Partzuf AA) au căzut la Sfirot K-H (GE) ale Partzuf AVI, B-ZA-M (AHP al Partzuf AVI) au căzut
la Sfirot K-H (GE) ale Partzuf ZON și B-ZA-M (AHP al Partzuf ZON) au coborât sub Parsa în
lumile BYA.
Sfirot K-H (GE) ce au rămas în gradul lor în Partzuf-ul lor, sunt MI și Sfirot B-ZA-M ce s-au
separat (în proprietățile lor) și au coborât (prin echivalența de proprietăți) către un Partzuf
inferior, sunt numite ELEH.
DAR PRECUM LITERELE ELEH AU COBORÂT DIN CERURI – când Malchut este exclusă
din Bina, literele ELEH se detașează de AVI și cad la ZON (un grad inferior), și se înveșmântează
în ZON: ELEH ale Aba (YESHS – Israel Saba) îmbracă ZA și ELEH ale Ima (Tvuna) îmbracă
Malchut. Bina a lumii Atzilut este un Partzuf complex: GE al său constituie AVI (două Partzufim)
și AHP al său are numele unui Partzuf separat, YESHSUT, pentru ca ele indeplinesc funcții
separate referitoare la ZON: Bina: GE = MI = GE al Aba + MI = GE al Ima. ELEH = AHP al
Aba = YESHS (Israel Saba) + T (Tvuna) = ELEH = AHP al Ima.
Când Ohr Haya coboară din Ceruri (și ca rezultat, Malchut coboară de la nivelul lui Bina înapoi
la locul său), trei Sfirot B-ZA-M se întorc din această cauză, inapoi la gradul lor și în consecință,
Sfirot KHB (numite „cele mai sfinte dintre sfinte”) intră acum în deja completul Partzuf format
din cinci Sfirot (aici, Lumina este numită după numele Sfirot pe care le umple). Anterior, era
doar Ohr Ruach-Nefesh în K-H, iar acum a fost Ohr Neshama-Haya-Yechida la KHB, în timp ce
Ruach-Nefesh au coborât la ZA-M.Totuși, când AHP al Rosh de AA (B-ZA-M al Rosh de AA) care a căzut la Guf-ul său, se înalță (se
întoarce de la Guf la Rosh de AA), Kelim ale GE de AVI urcă împreună, la Rosh de AA (acestea
sunt Kelim ale GE de AVI care erau îmbrăcate în AHP de AA în stadiul lor de micime, cînd AHP
de AA căzuse la GE de AVI). Ajunse acolo, Kelim ale GE de AVI primesc Lumina numită „cea
mai sfântă dintre sfinte”, care strălucește în Rosh de AA.
Motivul pentru acest lucru este că atunci când Cel Superior coboară la cel inferior și devine
precum acesta. Și când cel inferior urcă la Superior, devine ca El. Aceasta deoarece nu există nici
spațiu și nici mișcare, în spiritualitate și doar o schimbare a proprietăților. Mișcă instantaneu și
automat, Partzuf sau părțile acestuia, în spațiul spiritual, mai aproape, sau mai departe de
Creator. De aceea, ascensiunea spirituală in sine, implică o schimbare a proprietăților celui
inferior, în acelea a celui Superior și o coborâre a celui Superior desemnează faptul că
proprietățile acestuia devin egale cu proprietățile gradului până la care coboară
De aceea, în Katnut, când Sfirot B-ZA-M = AHP de Rosh ale Partzuf AA se separă de capul său și
cade (se deplasează în concordanță cu actualele lor proprietăți, inferioare) Guf, de la Peh la
Chazeh, unde Partzuf AVI îmbracă Partzuf AA, ele (B-ZA-M = ZON = AHP de Rosh ale AA)
devin precum AVI în proprietățile lor, fără Ohr Hochma și doar cu Lumina lui Bina, Hassadim.
Acesta este motivul pentru care, în Gadlut, când B-ZA-M = AHP de AA se întorc la Rosh (nivelul
care este mai înalt ca Guf), iau cu ele GE ale AVI, pe măsură ce devin un singur grad în timp ce
se află în Katnut. De aceea, în Gadlut, GE ale AVI urcă de la AHP de Rosh al AA, până la Rosh
de AA și devin egale cu acesta (în proprietățile lor), unde au primit Lumina numită „cea mai
sfântă dintre sfinte”, care strălucește în Rosh de AA.
ZON se înalță la AVI în același mod: după ce AVI primește Lumina în Rosh de AA, dobândesc
tărie (ecran) și coboară Malchut de la Bina înapoi în locul său, în Malchut, permițând astfel ca
Sfirot B-ZA-M = AHP să se întoarcă la gradele lor, AVI, ca în AA. Totuși, când Kelim-Sefirot BZA-M = AHP de Bina care erau în K-H = GE de ZON urcă la AVI, ele iau deasemeni cu ele Sfirot
ale ZON, pe care le-au îmbrăcat – K-H = GE de ZON. Deci, K-H = GE de ZON urcă la AVI și
acolo primesc Lumina numită „cea mai sfântă dintre sfinte”, Lumina lui Haya.
De aceea, este scris că Ima – MAMA, COBOARĂ LA FIICA SA, PENTRU A O ÎMBRĂCA ȘI
A O ÎMPODOBI: literele ELEH sau Ima (Bina) în stadiul lor de micime, coboară la Malchut.
Aceasta înseamnă că MAMA COBOARĂ LA FIICA SA, pentru că cele trei Sfirot ale Ima și-au
asumat proprietățile lui Malchut, separându-se astfel de Bina și devenind o parte din Malchut.
Aceasta este înrudită cu Bina dând o parte din ale sale Kelim, lui Malchut. Totuși, acest dar este
temporar, din moment ce Bina ÎMPRUMUTĂ, DĂ (aceste Kelim) PENTRU A FI FOLOSITE
TEMPORAR, și de aceea, Malchut le folosește temporar.
Și atunci, Ima-Bina (mama) ÎSI ÎMPODOBEȘTE FIICA, CU PODOABELE SALE. Aceasta se
datorează faptului că în Gadlut, când cele trei Sfirot ELEH se întorc la Bina, Malchut urcă
împreună cu ele, la gradul lui Bina și acolo primește Lumina „cea mai sfântă dintre sfinte”. Și
din moment ce o înălțare la Bina implică devenirea precum Bina (în proprietăți), ea are acum
dreptul de a primi aceeași Lumină ca Bina.Rezultă că, datorită coborârii Kelim-urilor mamei (proprietăților) ELEH către fiica sa, prin
asumarea intenționată a proprietăților (dorințelor) lui Malchut, în locul propriilor sale calități
(dorințe), și deci prin intrarea in stadiul de micime, prin diminuarea sa intenționată, la primirea
proprietăților lui Malchut în locul proprietăților lui Bina, mama Bina își împodobește fiica,
Malchut, cu podoabele sale, cu alte cuvinte cu Lumina ce vine secvențial în Gadlut: Lumina lui
Bina a intrat în Malchut. Aceasta este descrisă ca “Malchut a primit podoabele sale.”
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)
Dumnezeu e Iubire :)
Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
|