Mama isi imprumuta hainele fiicei sale
16. Cerul, Pamântul și tot ce le populează, au fost create de MA, care este Malchut, precum
este spus: „Când Eu privesc Cerurile voastre, munca mâinilor voastre” (Tehilim, 8:4). Și
înainte de asta, se spune: „MA – CE (Cât de) maiestuos este numele Tău pe tot cuprinsul
Pământului, pe care Tu l-ai stabilit de sus din Ceruri” (Tehilim, 8:2). La urma urmelor,
Cerurile au fost create de numele (proprietatea) MA (Malchut). Este scris: „în Ceruri”, și se
referă la Bina, numită MI, Cerurile ce sunt deasupra lui ZA. Explicația pentru aceasta stă
în numele Elokim. MA (Malchut) se înalță și intră cu proprietățile sale în Bina, se
conectează cu Bina și primește proprietățile sale. Bina este numită Elokim. După ce EL A
CREAT LUMINA PENTRU LUMINĂ, adică Ohr (Lumina) Hassadim (numită
„veșmintele prețioase”) astfel încât să îmbrace Ohr Hochma, Ohr Hassadim înveșmântează
Ohr Hochma, ceea ce înseamnă creerea Luminii pentru Lumină; prin puterea Numelui
Suprem Elokim (Bina), Malchut urcă și, în timpul uniunii cu Bina, primește toate
proprietățile acesteia și se include pe sine în Bina. De aceea, BERESHEET BARAH
ELOKIM (La început Creatorul a creat) se referă la Cerescul Elokim, la Bina și nu la
Malchut. Pentru că MA (Malchut) nu este creat de numele MI ELEH.
Lumea inferioară (Malchut, MA) primește Lumina (marcatăde Sus de numele Elokim) de la Bina.
Această Lumină aduce tărie lui Malchut, și proprietăți potrivite creării Cerului, pământului și se
manifetă ulterior în interiorul ei. La urma urmelor, nu poate fi nici o posteritate sau naștere a
unei noi generații, fără Lumina Haya.
Și aceasta este ceea ce Zohar ne spune: și astfel lumea inferioară (Malchut, MA) există prin
numele Elokim, prin numele Lumii Superioare, și acesta este cauza datorită căreia există tărie în Malchut (Ohr Hochma) de a crea generații. Și dacă Malchut are Ohr Hochma, atunci lumea
poate fi creată de ea.
(Haya este un tip de Ohr Hochma. Este o Lumina pe care Creatorul o emană, sau mai degrabă,
ne referim la senzația perceperii Creatorului, ca la Lumină. Această senzație depinde de dorințe –
Kelim, în care noi il simțim pe El. Și din moment ce sunt doar două tipuri de dorințe – Kelim,
acelea de „dăruire” și cele de „recepție”, există doar două tipuri de Lumină, Hassadim și
Hochma. Totuși, fiecare dintre acestea include diferite subtipuri și Ohr Haya reprezintă o formă
particulară a Ohr Hochma. Aceasta deoarece Hochma este Lumina sau plăcerea ce este simțită
de către voința de „a dărui”. Dacă doar Kelim de dăruire (GE) sunt prezente în Partzuf, acesta se
umple cu Ohr Hassadim; și dacă are tăria de a primi de dragul Creatorului, se umple cu Ohr
Hochma.) (Nu confundați aceasta cu MA, care este aici folosită, unde MA = Malchut cu ZA =
MA în Gematria).
Zohar explică faptul că Lumina coboară de la numele Elokim datorită contopirii dintre MI și
ELEH. ZA este numit „Cer (Rai)”. YESHSUT se află deasupra Cerului (ZA). Nu există nici un
MI în Cer (ZA), ci doar MA. Totuși, după ce Ohr Hassadim îmbracă Ohr Hochma (Lumina
ELEH = AHP îmbracă Lumina lui MA = GE), toate literele se combină și se înalță prin numele
Elokim deasupra Cerului = ZA = MA la YESHSUT = Bina = MI.
MI (Bina) se află deasupra celei de a doua restricții, deasupra interdicției sale, deoarece
proprietățile sale sunt mult mai înalte, superioare celor asupra cărora, restricția se extinde:
proprietatea Bina este „să nu primească nimic”, și de aceea interdicția celei de a doua restricții –
de a nu primi – pur și simplu nu i se aplică, pentru că în esența sa, ea nu are nici o dorință de a
primi
Rămâne doar interdicția lui Tzimtzum Aleph, restricția impusă la recepția Luminii în însăși
Malchut (Malchut de Malchut), punctul central al întregii creații, singura ființă creată. Malchut
însăși este egoistă, dar dacă ea are un Masach și doar primește Lumina prin intermediul unui
Zivug de Hakaa (rezistența la propria dorință, doar de dragul Creatorului) asupra dorințelor de
dăruire, o asemenea recepție nu are loc în Malchut, ci mai degrabă în primele nouă Sfirot. De
aceea, Malchut poate primi Lumina în primele sale nouă Sfirot.
Cu alte cuvinte, dacă Malchut are voința (tăria) de a primi (a se bucura de) Lumina (plăcerea) nu
pentru sine, ci doar pentru că așa dorește Creatorul, atunci ea primește doar această cantitate de
Lumină (plăcere). Pentru a primi Lumina în asemenea condiții, Malchut (înclinația omului către
plăcere și încântare) trebuie întâi să respingă toată plăcerea ce vine, pe care Malchut o percepe că
se află chiar lângă ea. Astfel este menționat impactul Luminii (plăcerii) asupra ecranului și
reflectarea din acesta (reflecția plăcerii prin forța voinței, astfel încât să nu primească, în ciuda
dorinței naturale, primordiale, de a primi plăcere).
Plăcerea reflectată este numită Ohr Hassadim. De fapt, aceasta nu este o Lumină, ci mai degrabă
intenția lui Malchut de a primi doar de dragul Creatorului. Totuși, această intenție este condiția
necesară și suficientă pentru primirea ulterioară Ohr Hochma, de la Creator. Pentru că după ce
Malchut a respins toată Lumina (și-a exprimat intenția de a nu primi pentru sine), ea a îndeplinit
astfel condiția lui Tzimtzum Aleph (prima restricție) de a primi doar Lumina lui Hochma în intenția de dragul Creatorului, care este numită Ohr Hozer (Lumina ce se întoarce) sau Ohr
Hassadim. Și acum ea poate primi Ohr Hochma, plăcerea pe care Creatorul dorește să i-o
dăruiască.
Totuși, primind Lumina, Malchut nu mai este o simplă creatură-recipient. Acum, precum
Creatorul, ea îi dăruiește Acestuia plăcere! În acest mod, creatura atinge gradul Creatorului,
devine egală în proprietăți cu El, deoarece dorește să dăruiască totul. Această situație este numită
„a fi umplut Ohr Hassadim.” Mai mult, Malchut primește și se bucură, deoarece dacă ea nu
simte plăcere, atunci nu Îl va mulțumi pe Creator.
De aceea, Malchut primește, adică este umplută cu Ohr Hochma, este plină de înțelepciune și
plăcere, atât de la dăruire cât și de la primirea de dragul Creatorului. Și aici este perfecțiunea
Creației Creatorului: ea devine perfectă și similară cu Creatorul. Și aceasta este perfecțiunea
muncii Creatorului: creația Sa poate urca independent până la nicelul Acestuia!
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)
Dumnezeu e Iubire :)
Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
|