Cine a creat acestea? Partea viii
Totuși, noua Lumină nu intră în proaspătul, corectat Kli (Sfira), dar vine de Sus și intră prin Sfira
Keter.
Ascensiunea spirituală a omului, poate fi consecința a doi factori:
1. O trezire a dorinței de Sus, numită „zilele speciale” – sărbători, luni noi, Sabbath. Acest fel
de ascensiune este numită „trezirea de Sus” și conduce la o înălțare a tuturor lumilor ABYA și, în
consecință, le și populează. 2. Eforturile omului pe parcursul studiilor sale și a muncii interioare, rugăciunea sa de a
merita din partea Creatorului dăruirea tăriei de a se înălța la un Grad Superior.
Mai mult, o asemenea înălțare nu este limitată la doar trei grade, ci poate eleva omul de-a lungul
tuturor celor 125 de grade, până la Însuși Creatorul. Înălțarea până la cel mai de Sus Nivel, este
exact scopul pentru care omul a fost creat. El trebuie să îndeplinească această misiune, în timp ce
încă se află în lumea noastră. Și până nu atinge acest țel, el va trebui să se întoarcă in lumea
aceasta, mereu.
Deși ZON sunt numite „ultimele zile”, până la înălțare și până la primirea Luminii lui YESHSUT,
primesc numele „zilele trecute sau primele zile”. În acest caz, un hotar al Cerului (Malchut sau
MA) se înalță și înveșmântează celălalt hotar al Cerului (YESHSUT sau MI). MA și MI se
contopesc și Zohar subliniază acest lucru. ȘI ȘTIM:
MI = CINE
BARAH = CREAT
ELEH = ACESTA
MI este YESHSUT care stă în locul lui Bina de AA, de la Chazeh la Tabur de AA. Și deși, doar
Kelim ale GE (vasele dăruirii) sunt prezente în lumea Atzilut, există printre ele Partzufim, care
doresc doar să „dăruiască”: Atik, AA, AVI șiacelea care vor să primească de dragul dăruirii, astfel
încât să transmită Lumina către YESHSUT și ZON.
YESHSUT și ZON vor să primească Lumina, astfel încât să o transmită către sufletele celor
drepți, oamenii care caută corecția. De aceea, în interiorul lumii Atzilut există o împărțire în două tipuri de Kelim – GE și AHP. Acestea sunt separate una de cealaltă, prin Parsa a lumii Atzilut,
care stă în Chazeh al AA.
Lumina de la Rosh de AA, nu trece mai jos de Parsa a lumii Atzilut. De aceea, YESHSUT în
stadiul său permenent, sau ZON atunci când urcă la YESHSUT, nu pot primi Lumina lui Rosh de
AA. De aceea au dorința de a primi Lumina lui Hochma, numită „întrebare”. Această îndoială
(dorința de a primi Lumina lui Hochma), se ridică prin urmare la MI (YESHSUT, Lumina lui
YESHSUT), care este BARAH (dincolo de ELEH – ZON) și după înălțarea lor, ZON nu primește
Lumina lui Hochma, atâta timp cât se află înafara lui Rosh al AA, înafara luminii lui Hochma, dar
având o întrebare (o dorință pentru ea). Aceasta le permite să își continue ascensiunea.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)
Dumnezeu e Iubire :)
Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
|