Cine a creat acestea? Partea vi
Totu;i, ca rezultat al încălcării legilor de către Israel (creșterea dorințelor impure, față de cele
pure), Templul este ruinat (Lumina a diaspărut) și Israel este exilat de pe pământul său (cade la
grade inferioare). Aceasta conduce la îndepărtarea lui Nukva (toate creaturile) de ZA (Creatorul),
pentru că cele nouă Sfirot inferioare (dorințe) ale lui Nukva au căzut în forțele impure (au devenit
egoiste). C alte cuvinte, cele nouă dorințe (forțe) pure, altruiste, și-au pierdut ecranul și au
devenit egoiste, iar Nukva s-a transformat într-un punct ce se află sub Sfira Yesod de ZA.
De aceea, este scris: „ACELA CARE TE VA RECONSTRUI ȘI TE VA VINDECA” – dacă fiii
lui Israel se întorc în aspirațiile lor către Creator (către altruism), proces numit „revenirea”, își
corectează faptele (dorințele) și își înalță rugăciunile (MAN) de ajutor în corectarea lor, către
Creator în ZON, ei vor fi încă odataă capabili să primească în ZON Lumina Superioară, Nukva
se va înălța iar spre YESHSUT, numit MI și de aceea vor fi vindecați (Lumina Superioară va
pătrunde în Malchut, în suflete și va impărți proprietățile sale în acestea).
10. MI – CINE stabilește granița Cerului de Deasupra – YESHSUT. MA—CE stabilește
granița Cerului de jos – ZA și Malchut. Și aceasta este ceea ce Yaakov a moștenit, pentru că
el este ZA care strălucește de la un capăt la altul. De la un hotar, care este MI, până la
celălalt hora, care este MA. Pentru că el, Yaakov, există în mijloc, între YESHSUT și
Malchut. De aceea se spune: MI BARAH ELEH: MI este YESHSUT, BARAH înseamnă
creat, iar ELEH stă pentru ZA și Malchut.De fapt, ar trebui mai degrabă să fie scris: „de la începuturi, de la Înălțimile Cerului și până jos la
sfârșitul lui de jos (cel mai de jos punct)”. Și totuși se spune „de la hotarul Cerului”. MI este
YESHSUT care susține totul cu întrebarea sa, dorința de a primi Lumina pentru ZON. MA este
Nukva. Înainte ca Nukva să înalțe MAN, ea este ultimul grad, care se află sub Chazeh de ZA. Între
YESHSUT și Nukva se află Yaakov – ZA, care imbracă AA de la Tabur până la Malchut de AA.
Arich Anpin este Partzuf-ul central în lumea Atzilut. Din moment ce Atik este de neatins, totul
provine din AA și toate Partzufim ale lumii Atzilut îl îmbracă (primesc de la el): Rosh de AA stă
deasupra tuturor și nimeni nu îl poate îmbrăca, adică nimeni nu poate atinge gândurile sale și
motivele acțiunilor sale.
Următorul Partzuf este AVI. AVI îmbracă (atinge) AA de la Peh la Chazeh. Sub AVI stă Partzuf
YESHSUT, ce îmbracă AA de la Chazeh la Tabur. ZA stă sub YESHSUT și îmbracă AA de la
Tabur în jos. Partzuf ZA este incomplet, deoarece are doar șase Sfirot HBD-HGT sau VAK; el se
află în stadiul Katnut, terminându-se cu Sfira Tifferet (Chazeh al său).
Nukva (Malchut) se află sub ZA, sau paralel cu ultima sa Sfira Tifferet (Chazeh al ZA). Ea are
doar o singură Sfira Keter, în timp ce, celelalte nouă Sfirot ale sale, au căzut sub Parsa, către
lumile BYA. Întreaga lume Atzilut se termină la Chazeh al ZA, unde stă singura Sfira a lui
Malchut , care este numită de aceea „punct”.
În lumea noastră, există o dorință și manifestarea ei fizică – acțiunea. De exemplu, cineva dorește
să primească ceva, dar nu își permite să înfăptuiască actul fizic al primirii. Între timp, dorința sa
de a lua, rămâne aceeași. În lumea spirituală, nu există trupuri ci doar simple dorințe. De aceea, dorința în sine deja constituie o acțiune, precum o acțiune completa fizic și mental, deja făcută în
lumea noastră. Deci, dorința determină stadiul spiritual al omului.
Imaginați-vă cum ar fi dacă în lumea noastră am judeca o persoană, nu după acțiunile sale,
ci doar după dorinte! Este îngrozitor să ne gândim cât de departe ne aflăm față de cerințele
spirituale. Totuși, dorințele noastre sunt determinate de gradul nostru spiritual. Și Cartea Zohar
explică că doar prin înălțarea MAN (cererea de corectare), putem atrage spre noi curgerea
Luminii Superioare, care ne va corecta și ne va eleva către un Nivel Superior. Și imediat vom
începe să ne gândim și să dorim ceea ce acel grad evocă în interiorul nostru.
De aceea, scopul nostru este să dobândim dorința de corectare. Până la acest punct final,
avem nevoie de o „întrebare”, percepția stadiilor noastre ca fiind intolerabile. Aceasta se numește
realizarea răului, adică a faptului că egoismul nostru este rău, că el este acela care mă rănește
prin îndepărtarea mea de spiritual.
Totuși, pentru ca aceasta să se întâmple, avem nevoie sa simțim măcar puțin din ceea ce
este spiritualul și cât de bun este el. Răul poate fi realizar doar în contrast cu binele. Dar, cum
putem simți spiritualul, dacă încă nu am scăpat de egoism? În ce Kelim (dorințe) putem simți
asta? Chiar dacă ne lipsesc dorințele corectate și de aceea nu putem simți spiritualul, ca rezultat
al studierii Cabalei, omul începe să smtă Lumina înconjurătoare, care îi dăruiește dorința pentru
spiritual (vezi „Introducere la Studiul celor Zece Sfirot, art.155)
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)
Dumnezeu e Iubire :)
Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
|