Cine a creat acestea? (continuare)
Totuși, ZAT de Bina, care dorește să primească Hochma pentru ZON, precum o mamă care
dorește să primească pentru copilul său, simte ieșirea din Rosh al AA către al său Guf, pentru că
acolo nu poate primi Lumina Hochma, ci doar Lumina Ruach-Nefesh, VAK al Luminii. Această
parte din Bina este numită YESHSUT și se întinde de la Chazeh în jos spre Tabur al AA.
ZON al lumii Atzilut, care primește de la YESHSUT, se întinde de la Tabur până la capătul
picioarelor lui AA, pe Parsa. De aceea, acolo sunt două Parsaot (plural pentru Parsa): una este
în lumea Atzilut, separând Sfirot ale „dăruirii” (GE), de Sfirot ale „recepției” (AHP). Această
Parsa este localizată la pieptul lui AA. A doua Parsa este localizată între Atzilut și BYA. Totuși,
putem deasemenea spune ca fiecare Partzuf are propria Parsa, care separă dorințele de dăruire de
cele de primire.
Deși GAR de Bina sunt poziționate sub Rosh de AA, sunt considerate ca și cum nu ar fi plecat,
pentru că ele nu simt asta și deoarece nu doresc Hochma; ele doresc doar să dăruiască, și acela
care dorește doar să dăruiască, simte perfecțiunea oriunde de află. Toate Partzufim și părțile
acestora, ce nu au nimic de a face cu recepția lui Hochma (Keter, Hochma și GAR de Bina) se
separă printr-o Parsa de părțile ce au rămas, din lumea Atzilut, care doresc Hochma (ZAT de
Bina și ZON).
„Existența întrebării” de care vorbește Zohar, semnifică senzația lipsei Luminii lui Hochma,
dorința pentru aceasta. ZON simte asta și din această cauză înalță MAN. MAN este o cerere a
celui inferior, de a primi Lumina lui Hochma de la Cel Superior, de dragul Creatorului. Și este numită „o întrebare”, pentru că o întrebare este similară cu o rugăciune sau cu o cerere. Zohar ne
spune ca întrebarea există doar în YESHSUT, adică acesta primește MAN de jos, de la ZON.
Și înainte de asta, se spune despre YESHSUT: BARAH (de la cavântul Bria = BAR), ceva ce
există înafara acestui grad. Și ce a făcut? BARAH (a creat) ELEH (AHP, ZON). Totuși, El le-a
creat mai primitive decât sine. Pentru că cuvântul BARAH (dincolo de) indică lipsa unui Rosh
(Kelim al lumii Atzilut).
ZAT de Bina care așteaptă un „răspuns la întrebările lor”, pentru Lumina lui Hochma, sunt
numite MI. Și se spune BARAH referitor la acestea, deoarece au ieșit și au coborât independent,
din nivelul lui Rosh de AA, mai jos de Chazeh. Acestea sunt ZAT de Bina, numite YESHSUT sau
MI, „Hotarul cel mai Înalt al Eden-ului”, pentru ca Eden-ul se referă la ZA, care primește de la
YESHSUT. Malchut este numit „pământ”.
ZAT de Bina este numit „cer”
ZA este numit „Eden”
Malchut este numit „pământ”.
Tot ceea ce există sub YESHSUT (ZON și lumile BYA), primesc de la acesta. De aceea, se
consideră că reînsuflețește întreaga creație: și tot ce au YESHSUT, cele ce se află dedesubt vor
primi deasemeni. Totuși, MAN al lor determină dacă YESHSUT va avea sau nu ceva care să
dăruiască asupra lor.
NU EXISTĂ NICI O ÎNTREBARE în GAR de Bina (AVI). Acestea nu primesc MAN pentru
recepția lui Hochma și niciodată nu simt vreo lipsă pentru Hochma, nici pentru ele și nici pentru
a dărui altora. Doar ZAT de Bina sau YESHSUT sunt create și există pentru această întrebare,
pentru primirea MAN (rugăciunea lui ZON). YESHSUT înalță MAN care este primită de la ZON
până la Rosh de AA și atunci primește Lumina lui Hochma, de acolo. YESHSUT este numit
„Hotarul cel mai Înalt al Edenului”, deoarece ZA, numit „Eden”, primește de la el
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)
Dumnezeu e Iubire :)
Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
|