View Single Post
  #670  
Vechi 23.05.2018, 06:32:45
Ali Baba Ali Baba is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.10.2017
Mesaje: 707
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Cand ii intra cuiva in cap o idee atunci vede in orice argumente, chiar si acolo unde nu sunt. Ma refer la cei ce sustin impartasirea deasa si folosesc ca argument acest canon, nu doar la tine (dar si la tine). Este ceea ce se cheama un argument circular https://ro.wikipedia.org/wiki/Argument_circular Adica se doreste a se argumenta ca toti se impartaseau la Liturghie. Iar canonul spune ca toti cei care nu raman la rugaciune si impartasire se afurisesc. Acum se baga in ipoteza chiar ceea ce trebuia demonstrat: Ca cei ce raman la impartasanie neaparat se si impartasesc.
Uite o intrebare la care poti raspunde si vei gasi si solutia: daca cineva ramane la toata Liturghia, inclusiv la impartasire si nu se impartaseste incalca acel canon cu ceva? Q.E.D.
:))
asta cu argumentul circular iti apartine? :)) nici pomeneala de asa ceva, mai uita-te un pic si vezi, poate intelegi de ce nu e cazul de asa ceva.
ca sa intelegi ti-am subliniat mai sus si-ul, in citatul nostru "leaga doua parti de acelasi fel ale propozitiei". canonul e clar definit, intelesul e literar:

"Toți credincioșii care intră în biserică și ascultă
scripturile, dar nu
rămân la rugăciune (slujbă) și la Sfânta Împărtășan
ie, aceia trebuie să
se afurisească, ca făcând neorânduială în biserică."

e chiar foarte simplu, nu e nicio greutate de a intelege exact, de aceea am zis ca dorinta de a interpreta altfel acest canon cuprinde ceva urat si interesat. spune ca erau credinciosi care stateau doar ca sa asculte citirea sau povestirea Bibliei si apoi plecau, fara sa stea la rugaciune si impartasanie. aceia trebuiau afurisiti.

cred ca am inteles exact de ce s-a ajuns aici. pana la un moment dat responsabilitatea a fost numai a credinciosului, daca acesta se impartasea fara curatenie pacatuia grav, dar la un anumit moment dat in ortodoxie s-a considerat ca numai preotul poate decide daca credinciosul este vrednic de impartasanie si au conditionat impartasania de spovedanie, doua taine complementare, dar diferite. din acel moment, de cand preotimea ortodoxa s-a considerat mai presus de credinciosul obisnuit, ei bine, din acel moment si pana astazi, dupa cum zici, lucrurile nu sunt ok, ma feresc sa spun un cuvant greu, dar nu e in regula.

ps.ma minunez cat de usor poti folosi cuvinte ca imbunatatit cand te referi la unii calugari, mi se pare incredibil cum un om care se considera credincios poate sa spuna o asemenea enormitate, o asemenea inventie cine stie de unde preluata.
__________________
Dar Duhul spune lămurit că, în vremurile din urmă, unii se vor lepăda de credință, ca să se alipească de duhuri înșelătoare și de învățăturile dracilor, abătuți de fățărnicia unor oameni care vorbesc minciuni, însemnați cu fierul roșu în însuși cugetul lor. Ei opresc căsătoria și întrebuințarea bucatelor pe care Dumnezeu le-a făcut ca să fie luate cu mulțumiri de către cei ce cred și cunosc adevărul.
Reply With Quote