View Single Post
  #19  
Vechi 16.08.2017, 14:55:20
Florinvs Florinvs is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.12.2012
Locație: Husi, judetul Vaslui
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.893
Implicit

d. Aspecte privind circulatia rutiera si pietonala in interiorul orasului


In aceasta privinta, existau si in 1989, dar se manifesta pregnant astazi (când numarul de autovehicule din oras a crescut foarte mult) cateva probleme majore, generate de:


-Lipsa unei sosele de centura adevarate a orasului.

Tinand cont de faptul ca orasul este strabatut de drumul european E581 care asigura traficul rutier spre vama Albita si spre Chisinau- Odessa, tranzitul autocamioanelor, autocarelor, etc prin interiorul orasului Husi are multiple efecte negative.

In anii 80 s-a incercat o solutie de carpeala pentru rezolvarea acestei probleme, prin realizarea unei asa-zise sosele de centura, pe strazile Sergent erou Arhire Stefan, Nicolae Cisman, Sfantul Gheorghe.

Solutia optima ar fi- asa cum s-a propus- constructia unei adevarate sosele de centura a orasului, care sa se desprinda din DN24B/E581 in zona campingului Dobrina, sa urmeze spre nord valea paraului Lohan, apoi sa se indrepte spre est, sa intersecteze DJ Husi- Bunesti in dreptul fostei gropi de gunoi, apoi sa intersecteze DC Husi-Duda , dupa care sa reintre in DN24B/E581 inainte de satul Valea Grecului.
Lungimea soselei de centura a Husului pe acest traseu ar fi de 8 km, dar din pacate aceasta sosea de centura nu se numara printre prioritatile CNADNR astazi.



-Lipsa unor strazi de legatura intre cartierele de case, fapt care duce la suprasolicitarea strazilor din zona centrala si la aglomerarea acestora.

In acest sens ar trebui construite urmatoarele strazi de legatura intre cartiere:

-O strada care sa se desprinda din strada Dobrina inainte de a patra bariera, apoi sa faca legatura cu capatul strazii Saca, apoi cu Drum Combinat, sa intersecteze Calea Calarasilor (drumul spre castelul dintre vii) si sa faca legatura cu Drum Donea.Apoi, de la intersectia cu Drum Donea, construita o strada care sa faca legatura cu Fundatura Viilor. Apoi construita o strada care sa faca legatura directa intre Fundatura Viilor si Strada Capitan Carp. Apoi, de la capatul strazii Capitan Carp, realizata o strada care sa faca legatura directa cu cartierul Plopeni, strada care sa ajunga la intersectia strazilor Ioan Voda cel Viteaz si Iancu Postu. Apoi amenajate strazile Iancu Postu si Arion, pana la intersectia cu DN2A , la iesirea din oras spre Stanilesti (in zona statiei de asfalt)

Realizarea acestei artere rutiere in partea de sud a orasului ar imbunatati semnificativ legatura intre cartierele Dobrina, Brosteni si Plopeni, si ar duce in accelasi timp la descongestionarea strazilor Dobrina, 1 Decembrie, A.I.Cuza si Calea Basarabiei.



-Prelungirea strazii A.I.Cuza (care acum se infunda la poarta depozitului de materii prime a Petal) si legarea ei cu strada Arion


-Amenajarea Drum Voloseni, pentru a se realiza o legatura directa din zona industriala cu strada Arion


-Amejarea strazilor Alecu Ghitescu si Deal Cotroceni, pentru realizarea unei legaturi directe intre zona autogarii si a garii cu cartierul Corni.
Acest lucru ar duce la descongestionarea strazilor 1 Decembrie, Mihail Kogalniceanu si Corni.


-Amenajarea strazilor Gheorghe Balan si Sara, care asigura legatura intre cartierele Dobrina, Cotroceni si Corni


-Amenajarea strazii Mos Ion Roata, ca o alternativa la strada Corni.


-Amenajarea strazii care face legatura intre zona padurii si fostei halte Dobrina, a manastirii Schimbarea la Fata, a Castelului dintre vii si cartierul Brosteni.


-Prelungirea strazii existente, care se desprinde din Calea Basarabiei, trece pe langa fostul garaj de marfa a fostei ITA si pe langa blocurile din zona industriala, trece pe langa cimitir.

Aceasta strada- care acum se opreste in dreptul cimitirului- ar trebui prelungita pe langa cimitir si legata cu strada Costache Olareanu, pentru a se asigura o legatura directa cu cartierul Dric-2 si Dric-3.


-Prelungita strada Gheorghe Frent pana la fosta groapa de gunoi de la Recea, si de acolo realizata o strada noua care sa ajunga la statia meteo, in contextul extinderii cartierelor Dric-2 si Dric-3.


-Asfaltat si eventual largit in intregime Drum Recea, apoi, din dreptul parcului si fostului strand Recea, realizata o strada noua care sa intersecteze drumul spre Poganesti si apoi sa ajunga in DN24A, in zona statiei de asfalt.


-Datorita traficului intens, in jurul pietii sau a stadionului (pe Aleea Stadion) ar fi utila introducerea unor sensuri unice.


Constructia acestor noi strazi ar descongestiona traficul rutier din oras, dar ar oferi si posibilitatea extinderii orasului pe orizontala.


Din pacate astazi Husul nu are un plan urbanistic general, care sa precizeze clar si sa delimiteze strict zone functionale ale orasului.
Reply With Quote