În acest timp a venit Iisus din Galileea, la Iordan, către Ioan, ca să se boteze de către el. Ioan însă Îl oprea, zicând: Eu am trebuință să fiu botezat de Tine, și Tu vii la mine? Și răspunzând, Iisus a zis către el: Lasă acum, că așa se cuvine nouă să împlinim toată dreptatea. Atunci L-a lăsat. Iar botezându-se Iisus, când ieșea din apă, îndată cerurile s-au deschis și Duhul lui Dumnezeu s-a văzut pogorându-se ca un porumbel și venind peste El. Și iată glas din ceruri zicând: „Acesta este Fiul Meu cel iubit întru Care am binevoit”. Matei 3, 13-17
Sărbătoarea Botezului Domnului este numită și a Teofaniei, adică ziua în care Dumnezeu Cel Întreit în Persoane (Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt) Se face cunoscut lumii întregi. Venirea Mân*tui*torului la râul Iordan a fost un act de voință divină și face parte din planul lui Dumnezeu de răscumpărare a omului căzut în robia păcatului. Prin Botezul Domnului de la Iordan, omul nu devine doar liber, ci este ridicat la statutul de fiu al lui Dumne*zeu. La Bobotează cerurile s-au deschis și tot acum Duhul Sfânt S-a coborât, în chip de porum*bel, peste Domnul Hristos. Treimea Sfântă, Dumnezeu Tatăl, Dumnezeu Fiul și Dumnezeu Sfântul Duh, schimbă cursul Iordanului, dar și al istoriei. Apa se sfințește, iar clipele istoriei se înduhovnicesc. Părintele Du*mitru Stăniloae așa ne învață: „Lumina Sfintei Treimi luminează deplin existența noastră”.
Părintele : Dumitru Paduraru
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
|