La nunta dintre soți Hristos este de față și rămâne cu ei atâta vreme cât și ei rămân cu El. În căsătorie pe Hristos Îl cunoști mai ales din iubirea față de soț, în care El este prezent, pentru că Dumnezeu este Iubire.
Nunta nu numai că nu e pierdere, ci e chiar treaptă către Dumnezeu, pentru că este taină și este inepuizabilă. Toată viața poți (și chiar trebuie) urca, iubind mai mult și mai curat, pe măsură ce te curățești și te lepezi de tine ca să-i faci mai mult loc în inima ta celuilalt.
Toate darurile lui Dumnezeu făcute nouă nu sunt statice, ci lucrătoare. Fecioria nu e dată ca să fie păstrată nelucrătoare. Fie o dăruiești lui Dumnezeu, fie o dăruiești omului pe care-l iubești și o transformi în maternitate, care este o treaptă superioară întructât e roditoare.
Ne gândim la Maica Domnului. Pe ea o cinstim și ca fecioară, dar ca maică parcă și mai mult. Ea a rămas pururea fecioară, dar nu fără rod. Și încă ce rod! Fecioară în sensul că n-a avut soț pământesc; dar a avut nuntă cerească, mai presus de fire, din unirea cu Duhul Sfânt. Pentru că I s-a dăruit lui Dumnezeu cu toată ființa, suflet și trup, de aceea a rămas fecioară. Însă din nunta ei cu Dumnezeirea S-a născut Hristos. Așa încât este Mamă.
Și ea este model tuturor fetelor sau femeilor, fie că aleg calea dăruirii totale lui Dumnezeu, fie că o aleg pe cea a căsătoriei și maternității. Amândouă sunt binecuvântate.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)
Last edited by CristianR; 22.12.2016 at 09:45:01.
|