View Single Post
  #330  
Vechi 08.08.2016, 17:37:58
nacu simona nacu simona is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.12.2013
Mesaje: 121
Implicit Parintii sunt impotriva

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Da, soră, frumoase canoane ai ales, dar tu ai spus altceva, când făceai pe femeia "duhovnic". Ai spus așa :



Deci la prostioarele astea "duhovnicești" te întreb să răspunzi, doamnă "duhovnic" :

Întrebarea 1:
Care Sfânt Canon, la care Sfânt Părinte, spune că cei care se căsătoresc în stare de desfrânare nu se mântuiesc ?

La Canonul 26 al Sfântului Vasile, se recomandă îndreptarea cu epitimie a celor ce au căzut în desfrânare, ca să fie despărțirea de desfrânare, nu despărțirea de persoană. Fiindcă spune ca cei ce au desfrânat să rămână totuși împreună, ca să nu se întâmple ceva mai rău, spune Sfântul Vasile.

"drept aceea, de-ar fi cu putință să se despartă cei ce se împreună prin desfrâu"



Deci la tine asta este egal cu "de ar fi cu putinta, cei ce traiesc in desfranare sa se desparta de desfrau"? Deci nu se refera la despartirea persoanelor?
Adica este atat de greu - daca nu imposibil - sa te desparti de desfrau, incat si Sfantul Vasile cel Mare se indoieste ca ar fi cu putinta ca cei doi sa se desparta de desfrau, incat ajunge sa spuna:"De-ar fi cu putinta"???!!!

Mai, oameni buni, aveti mila si sariti-mi in ajutor!
Voi cititi ce scrie acest om aici?
Aparati Biserica, aparati adevarul canoanelor!
Nu stati si va uitati cu indiferenta la ce scrie acest om care si-a pierdut mintile!

Adica ramane la latitudinea pacatosilor? Si daca nu vor sa se desparta de desfrau, lasa-i Vasile in continuare in desfrau, sau sa se casatoreasca oricum, nespovediti, necanonizati, direct de la mama desfraului, in mijlocul Tainei Cununiei!

Canonul spune, repet:

"...să se despartă cei ce se împreună prin desfrâu,
aceasta este mai bine. Iar dacă cu tot dinadinsul le va plăcea
împreună viețuirea, apoi să cunoască epitimia pentru desfrâu"

Asadar sa se desparta "cei", e vorba de ei, de desfranati, sa se desparta, ca-i mai bine. Dar daca nu vor sa se desparta si le place "impreuna vietuirea", atunci sa ramana impreuna, dar sa primeasca epitimia.

Adică exact ce spuneam și eu: că dacă se despart vor mai merge fiecare în parte și ea și el, și se vor mai desfrâna cu încă 5-6,

Asta zice Vasile? Asta o spui tu.Aici Sfantul Vasile spune ca decat sa traiasca in desfrau, e mai bine sa se desparta decat sa se casatoreasca dupa ce au desfranat. Si acest lucru nu-l spune doar Sfantul Vasile, ci si alti sfinti, pentru ca este in firea lucrurilor. Dar exista si o alta varianta, mai putin buna decat despartirea, si acest lucru este sa se casatoreasca decat sa nu vrea sa se desparta si sa traiasca in continuare in desfrau, nevoind a se desparti. Si daca aceia aleg sa ramana impreuna, atunci sa primeasca si epitimia pentru desfranati, dar numai in caz de casatorie. Pentru ca nu poti sa fii si cu Dumnezeu si cu mamona.Caci daca nu fac nici epitimie, atunci nu are valoare casatoria, caci Dumnezeu nu binecuvinteaza desfranarea.Dumnezeu ne iarta de orice pacat, daca insa si noi ne pocaim.


Doamne ferește de acei 5-6 sau de mai mulți, sau alte rele mai mari vor face, până să ajungă să se căsătorească. Dacă se vor mai căsători... Apoi cu cine se vor căsători? Nu cunosc nimic despre persoana aceea nouă, dar ei se cunosc, au stat 8 ani împreună.

Întrebarea 2:
Care Sfânt Canon, la care Sfânt Părinte, spune că cei care au început cunoașterea intimă, trupească, obligatoriu să se despartă?

Tocmai ce ti l-am scris si l-ai si citit, doar ca nu spune acolo "obligatoriu", ci "daca este cu putinta".

Fiindcă ai început în acest topic să tuni și să fulgeri pentru despărțirea lor și pentru ca ei să nu se căsătorească. Fără să cauți nici câtuși de puțin să-i înțelegi, să aplanezi, să împaci, să vindeci, n-ai ținut cont de circumstanțe, experiență, practic de iubire, de posibilități, de înfăptuiri, n-ai avut nădejde, discernământ, dreaptă socoteală, trezvie...

Minti cu nerusinare. Nu am spus sa se desparta neaparat ci am spus ce spune canonul, ca ar fi bine sa se desparta tinand cont de desfranarea anterioara, si apoi am continuat aratand sa nu se cunune in acea stare a desfranarii, ci sa se spovedeasca si sa primeasca canon de la preot, pe care implinindu-l au sansa mantuirii. Insa nu-i de mirare ca in felul tau sucit de a intelege lucrurile, nu ai inteles absolut nimic din ce am scris eu acolo.

Întrebarea 3:
Dacă Sfântul Canon dă oprire de la Împărtășanie 7 ani pentru o femeie ce a făcut un avort (nu mai multe avorturi), tu ca femei "duhovnic", cum aplici Sfântul Canon în nebuniile secolului 21 în care suntem, pentru un om care vrea să se pocăiască? O oprești 7 ani de la Împărtășanie? Și dacă moare în acei 7 ani, ai pierdut sufletul ei, moare neîmpărtășită, din mâinile tale se cere sufletul ei, sângele ei, spune Scriptura.

Cum aplici duhovnicia? Cum înțelegi, trăiești, dăruiești duhovnicia? Cum aplici vindecarea? Cum operezi cu bisturiul Sfintelor Canoane, tumoarea canceroasă a păcatelor și patimelor?

Tu cum le-ai aplica? pentru ca eu nu sunt duhovnic si nu spovedesc pe nimeni.Tu insa fara sa fii duhovnic, fara sa spovedesti pe cineva, l-ai si scutit de epitimii, lasandu-l sa zburde liber in ce pacate vrea acela, fara a-l avertiza de pericol.



În viața mea n-am nesocotit Sfintele Canoane și mai ales duhovnicia.

Mai bine cancer și leucemie și moarte, să-mi dea Dumnezeu, decât să nesocotesc Sfintele Canoane și duhovnicia ! Amin De ce?

Fiindcă duhovniciile sunt practic Sfinte Spitale de salvare a sufletului, pentru mântuire, pentru Împărăția Cerurilor ! Teme-te de duhovnicie ca de focul cel mai puternic, fiindcă asta este. Când am citit despre ce este și cum este și ce trebuie să fie preotul, în tratatul Sfântului Ioan Gură de Aur, am încremenit, am înlemnit, de frică și emoție și spaimă, nu degeaba a stat ascuns Sfântul Ioan Gură de Aur, 7 ani prin peșteri și pustiuri, când a fost chemat și au vrut să-l facă preot.

Ai incremenit? Si atunci de ce faci pe tamaduitorul si dezlegatorul epitimiilor, cu atata larghete, de parca ai fi Sfantul Petru cu toate cheile din dotare?

Și a spus: iadul este pavat cu fețe bisericești de episcopi și preoți... Ce cuvinte în Duhul Sfânt ! Extraordinar ! Acestea sunt duhovniciile, înțelepciunea și posibilitatea, în funcție de ce este în tine și ce ai înmulțit, de a lucra cu harul Duhului Sfânt, în conlucrare și comuniune cu Duhul Sfânt Dumnezeu Însuși !

Și-atunci o femeie? Duhovnic? Nu, ea e bătaia de joc a demonilor, ca și mihaela din noul ierusalim de la pucioasa sau alți înșelați de demoni.

Spui că ai ajuns la bătrânețe?
Femeie, ar trebui să mustești de înțelepciune și dragoste și smerenie și discernământ și putere duhovnicească de a lucra cu harul Duhului Sfânt, să mustești de ascultare față de Biserică și de episcopii și preoții cei luminați și îndumnezeiți ai Bisericii, și din preaplinul tău, în fiecare cuvânt să se arate mărturisirea ta, dragostea de Hristos și de toți oamenii, de sfințenia care o dorești înmulțită necontenit printre oameni, de dorirea mântuirii tale și a celor din jurul tău...

Aici ai dreptate, frate!

Ai citit în Scriptură, soră, de bătrânețile nebunești și stricate? Să te ferească Dumnezeu de așa ceva.

Sa ma fereasca, Amin!

Oprește-te din a mai face pe femeia "duhovnic". Fiindcă nu ești și nu vei fi vreodată bună să fi duhovnic.


???

Mințile feminine sunt mămoase, sunt pline de dorință de a crește copilul, de a mângâia, de a păzi de foc și apă, de aceea sunt fie radicale, fie prea dulci și îngăduitoare, prea mămoase, și pot fi amăgite foarte ușor de demoni, sunt foarte ușor scoase din supunere, mai ales când au adunat un bagaj de experineță, au multă părere de sine, se răzvrătesc ușor și astfel sunt manipulate ușor de necurați, suferă mai intens, au delicatețe și sensibilitate mai puternică, și altele, un total de lucruri nepotrivite pentru duhovnicie, de aceea femeile nu vor fi niciodată bune să fie preoți, sau duhovnici, iar Duhul Sfânt ne-a îndrumat bine în acest aspect. Ele pot să călăuzească, însă doar în mărturisirea prin viața lor curată de zi de zi, prin gândurile, cuvintele și faptele lor curate, dar fără duhovnicie, care sunt lucruri mult chiar și peste măsura majorității covârșitoare și a bărbaților (mă străduiesc și eu din răsputeri, în multe aspecte să înțeleg duhovnicia, pentru a fi pregătit când și dacă voi ajunge preot), deci ele pot să mărturisească pe Hristos și întărirea spre mântuire a Bisericii și prin cateheze și omilii, în casa lor, în mijlocul altor femei, sau prieteni, rude, în sat, comună, oraș, sau chiar și în Biserică, după Sfintele Slujbe, dar fără aspecte de povățuire duhovnicească, ci amintire, poate recomandare, pe un stabiliment cât mai adânc înrădăcinat în Hristos.

Iartă-mă și Dumnezeu să ne ajute.

Sa ne ajute Dumnezeu pe toti!
Reply With Quote