View Single Post
  #310  
Vechi 08.08.2016, 13:17:58
nacu simona nacu simona is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.12.2013
Mesaje: 121
Implicit Parintii sunt impotriva

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Soră... :) of... Slavă Domnului, bine că citești, ține-te de acest talant minunat și înmulțește-l, de a citi, cere de la Dumnezu și talantul de a reține cât mai mult, mai ales din Noul Testament și Sfinții canonizați ortodox.

Iar eu nu am fost la război cu tine niciodată, Doamne ferește, deci nu am de ce să fac pace, când eu am considerat că mereu am fost în pace, am căutat doar să-ți fie de folos, să te slujesc, să te ridic...

Deci... :) doamnă "duhovnic", când îmi aduceți acel canon pe care spuneți că-l spun Sfinții Părinți, cu care a-ți pornit furtunos, în primul post, pe acest topic și pe forum ?
Sau să merg să-l caut eu, să nu vă mai osteniți ? Dar să știți, că dacă-l găsesc, eu n-o să-l postez aici... :) o să mă mulțumesc că l-am găsit, cred că e mai bine așa...

Să ne ajute Dumnezeu și să ne ferească de slava deșartă, părerea de sine, înșelare și alte otrăvuri mincinoase.

Doamne ajută.

Bine ai zis , frate, sa ne fereasca Dumnezeu de slava desarta, parerea de sine, inselare si alte otravuri mincinoase , in care nu de putin e ori am cazut, spre necinstea mea.
Dar acest lucru nu are legatura cu acel canon la care faceam aluzie, dar pe care nu l-am si transcris, considerand ca nu este o nevoie stringenta, asa cum nici tu nu ai venit cu citate din canoane pentru a-ti sustine invatatura in ce priveste lipsa de importanta pe care o atribui desfraului dinaintea casatoriei, precum si distragerii atentiei de la grija si importanta Tainei Cununiei, la care nu se vine fara luare aminte si fara o pregatire corespunzatoare, precum postul si spovedania din care nu trebuie sa lipseasca canonul de indepartare de la Sfanta Impartasanie. Desigur, nu eu am facut acest canon, nu eu stabilesc anii de epitimie, ci duhovnicul, dar este impotriva Tainei si a Bisericii ca cineva care a trait in desfrau sa se cunune fara spovedanie si fara epitimie. Cine spune altfel nu este de la Dumnezeu.
Toate acestea le-am aratat in primele mele comentarii, asta sustin si acum cu tarie.

Am sa redau mai jos cateva canoane cu care imi sustin afirmatiile, desi mi se pare ciudat sa fac acest lucru in fata unuia care are doua licente in Teologie(?!)

1.
22 Vasile
cel Mare
CĂSĂTORIA PRIN
RĂPIRE. (RĂPIRE ȘI
CĂSĂTORIE)
FĂRĂDELEGE
Pe cei ce au femei din răpire, daca ar fi luat ei pe cele logodite mai
înainte cu alții, nu se cade a-i primi (în comuniune) mai înainte,
până a nu se lua (acelea) de la dânșii și a se da în stăpânirea
logodnicilor celor dintâi, de ar vrea (aceștia) să le ia, sau să
renunțe la ele. Iar de va lua cineva pe una liberă, trebuie a i se lua
și a se da la ai săi și a se lăsa în socotința rudelor, ori părinți de vor
fi, ori frați, sau orice fel de ocrotitori ai fetei; și de ar voi ei a o da
lui, să se statornicească căsătoria; iar (de nu vor voi, să nu se
silească. Însă cel ce are femeie din necinstire, ori ascunsă, ori
siluită trebuie să cunoască epitimia pentru desfrâu. Iar epitimia
pentru cei ce desfrânează este hotărâtă la patru ani; și trebuie ca
în cel dintâi să se scoată de la rugăciuni și a se tângui ei înaintea
ușii bisericii; iar în al doilea, a se primi la ascultare; iar în al treilea,
spre pocăință; iar în al patrulea să stea împreună cu poporul, fiind
îndepărtați de la jertfa adusă; numai după aceea să li se admită
împărtășirea cu cel Bun.



26 Vasile
cel Mare
DESFRÂU, POCĂINȚĂ,
CĂSĂTORIE
Desfrâul nu este nuntă și nici început de nuntă; drept aceea, de-ar
fi cu putință să se despartă cei ce se împreună prin desfrâu,
aceasta este mai bine. Iar dacă cu tot dinadinsul le va plăcea
împreună viețuirea, apoi să cunoască epitimia pentru desfrâu, dar
să se permită ca să viețuiască lao-laltă, ca să nu se întâmple ceva
mai rău.







Si pentru ca tot suntem la capitolul "canoane", voi trascrie mai jos si canonul care se refera la desfraul numit sodomie, caci te mirai, frate draga, de ce numesc betia si sodomia cu numele de desfrau.

7 Vasile cel
Mare
DESFRÂUL CU
BĂRBAȚII, SODOMIA.
(OSÂNDA DESFRÂULUI
CU BĂRBAȚII, A
SODOMIEI ȘI A ALTOR
PĂCATE ASEMENEA)
Stricătorii de parte bărbătească, și stricătorii de animale, și
ucigașii, și fermecătorii, și adulterii, și idolatrii sunt vrednici de
aceeași pedeapsă; drept aceea, aplică și la aceștia dispoziția ce o ai
în privința celorlalți. Iar în privința celor ce treizeci de ani s-au
pocăit pentru necurățirea pe care au făcut-o întru neștiință, nu se
cuvine nici a ne îndoi despre primirea lor; căci atât neștiința îi face
pe ei vrednici de iertare, cât și mărturisirea de bunăvoie și
prelungirea pedepsei ce s-a făcut atâta timp; fiindcă aproape un
veac de om întreg s-au dat Satanei, ca să li se dea corecțiune spre
a nu comite imoralități; drept aceea, poruncește ca acum să se
primească fără prelungire de pedeapsă, mai ales dacă au și lacrimi
care înduplecă milostivirea ta și dacă arată viață vrednică de
îndrumare.





Consider,frate Igor, ca din nestiinta ai nesocotit canoanele Sfintilor Parinti si ai indemnat la nebagare de seama pe biata Bublisor. Deci ce sa zic? Sa-ti intorc si eu cuvintele, sa caut sa "te ridic", asa cum ai "facut" tu cu mine?
Sa ne ierte, bunul Dumnezeu si sa ne pocaim, frate drag, ca de am avea si zece vieti, eu cel putin, nu mi-ar ajunge timpul sa ma pocaiesc. Si in plus, mai pacatuiesc si ironizandu-te.
Sa-mi fie rusine, ca nu am invatat inca ce inseamna a fi crestin, nici acum la batranete!

Doamne ajuta si iarta-ma si tu,frate drag!

Last edited by nacu simona; 08.08.2016 at 13:20:12.
Reply With Quote