Citat:
În prealabil postat de AlinB
Nu vad de ce ar fi.
Tu nu esti "Duhul Sfant".
Nici macar un predicator mai de soi.
Sau macar cineva care sa dea dovada ca n-a trecut degeaba prin facultatea de teologie.
|
Aline, frățiorul meu drag, iartă-mă și pomenește-mă. Că vezi și tu că nimic nu pot. Și nu vreau să pot ceva fără Dumnezeu, aș fi în minciună să cred că pot ceva fără Domnul.
Păcătuiesc mult înaintea Domnului, prin puțina mea dragoste și rugăciune și smerenie și virtute, te rog pomenește-mă.
Citat:
În prealabil postat de catalin2
E vorba de har, Duhul Sfant nu intra in oameni sau obiecte, doar harul. Daca ar fi chiar Duhul Sfant atunci acel obiect ar deveni parte din Divinitate. Am dat de foarte multe ori pasajul din catehism care spune ca atunci cand scrie de Duhul Sfant e vorba de fapt de harul Duhul Sfant. Da, harul poate fi in sfintele moaste, icoane sau oameni.
http://catehism.ortodoxiatinerilor.ro/?p=361
|
Da, minunat spune la Catehism, ai grijă Cătăline, nu scoate doar ce îți place ție, scrie tot:
"Daca ar fi chiar Persoana Sfantului Duh, atunci ea s-ar face o proprietate a noastra (și am fi din Ființa lui Dumnezeu, notă editor), sau noi ne-am face una cu Duhul Sfant.
Unde se vorbeste de Duhul, e vorba de lucrarea Duhului. Dar intrucat unde e lucrarea e si cel ce lucreaza, se poate spune ca Duhul Sfant insusi e in noi si lucreaza in noi, fara ca lucrarea insasi sa fie persoana Lui. Dar de aici se vede totodata ca lucrarea aceasta nu e nici ceva creat, nu e o faptura, cum zic romano-catolicii, ci porneste din fiinta Lui si prin urmare ne uneste nemijlocit cu Dumnezeu."
Deci reafirm, să nu fie ceva greșit: Duhul Sfânt este în noi dar nu ne confundăm cu Duhul Sfânt fiindcă nu cuprindem necuprinsul nu mărginim infinitul nu suntem asemenea ființei Duhului Sfânt Dumnezeu, ci în și prin Duhul Sfânt, pentru urmarea lui Dumnezeu, ne sfințim și primim lucrarea harului, harul cu care lucrăm.
Poți separa harul de Duhul Sfânt care izvorăște harul? Nu fiindcă nu suntem eretici romano-catolici. Harul nu este o persoană aparte, separată, creată, cum spun ei, ci este energia Duhului Sfânt,și este necreată, fiindcă izvorăște din Persoana Duhul Sfânt, neputând exista harul înafara Duhului Sfânt și neputând exista persoana sau obiectul cu har înafara Duhului Sfânt.
Dacă persoanele și obiectele au har, este pentru că Duhul Sfânt este în ele. Prezența Duhului le dă harul, cu care omul lucrează, sau harul care schimbă proprietățile unui obiect (lemnul devine șarpe, devine viață), la fel harul din Sfintele Moaște, dau viață unui om mort, sau vindecă.
De asemenea versetul Scripturistic, amintit și de Alin: "bărbați dintre voi, cu nume bun, plini de Duh Sfânt". - Faptele Apostolilor 6, 3.
De asemenea duhurile demonilor intră în oameni, deci și Duhul Sfânt intră să dea harul, cu care lucrează omul, fără ca omul să se confunde sau să se contopească cu Duhul Sfânt, că nu e din ființa Lui.
De asemenea și în obiectele prin care Dumnezeu lucrează, toiagul, prosoapele lui Pavel, Sfintele Icoane, este Duhul Sfânt care lucrează asupra creației, prin harul Său, energiile Sale necreate. Nu separăm harul de Duhul Sfânt Dumnezeu care izvorăște harul.
Citat:
În prealabil postat de Penticostalul Traditional
Nu stiu de ce dar imi aduci aminte de un episod biblic in care Simei il blstema pe regele David. Desigur ca eu nu seman cu David dar mie tare mi se pare ca tu cam aduci a Simei.
|
Frățior, eu nu te-am blestemat, eu te iubesc, fie că crezi sau nu. Domnul spune: binecuvântați pe cei ce vă blestemă. De ce te-aș blestema, când ești atât de ocărât și batjocorit de diavoli? Nu-i destul? Tu te gândești la blesteme, eu mă gândesc ce rău îmi pare după tine, să nu te mântuiești.
Nu vreau să-ți fac niciun rău, fiindcă suficient rău ți-ai făcut de-a lungul vieții în învățăturile mincinoase penticostale, ești singur de sine osândit, singur te blestemi, singur te arunci afară din Biserică, din har, din mântuire, din Rai.
Domnul să aibe milă de tine, de voi toți penticostalii, baptiștii, adventiștii și care mai sunteți...
La fel ca toți romano-catolicii, protestanții și neo-protestanții de orice gen, adică care împreună se numesc eretici.
Nu fiindcă-i urăsc le spun așa, ci fiindcă îi iubesc și doresc vindecarea lor.
La fel și ateii, păgânii, gnosticii sau alții, sunt singuri de sine osăndiți, cum spune Scriptura, mi-e milă de ei, îi iubesc nespus și dacă va fi posibil, aș face orice, orice pentru mântuirea lor.
Nu știu cât timp mai ai, dar îți doresc să te trezești înainte de a muri. Fiindcă apoi, fără ca Biserica să se roage pentru tine, va fi în zadar când vei merge la Viață și te va arde dragostea în care nu ai trăit din viața aceasta, a Hristosul lui Dumnezeu și Dumnezeu Adevărat, pe care nu l-ai vrut prin Biserica Sa, prin diaconi, preoți și episcopi, prin binecuvântarea noastră și comuniunea din Sfânta Liturghie.