Citat:
În prealabil postat de antoniap
|
Perfect de acord.
Omul trebuie sa caute, sa nazuiasca cu mult dor dupa Duhul Sfant, sa-L simta in inima lui.
Acesta este miezul invataturii - toate celelalte miscari sunt nefolositoare (lucrari care par bune in afara dar sunt gaunoase inlauntru).
'
Așadar, prin libera ascultare, ne unim cu Sfânta Treime într-un mod tainic în Biserică. In acest chip, voia mea va trebui să se identifice cu voia dumnezeiască.'
Voia noastra se aliniaza cu voia dumnezeiasca in doua feluri.
1.Intelegand ca voia Lui Dumnezeu este aceea de a se uni cu sufletul - iar sufletul raspunde acestei vointe deschizandu-se si primindu-L ca Domn.
2.Intelegand ca voia dumnezeiasca este aceea de a se uni cu sufletele tuturora - iar omul se deschide pentru a lasa aceasta Iubire Sfanta, de Sus, sa lucreze prin el mantuirea tuturora.
In acest fel, Hristos revine din nou in lume, se naste din nou, prin acela care il primeste inlauntrul Lui - pentru a lucra mantuirea tuturora.
Hristos este bucuros sa patimeasca din nou orice greutate si suferinta in aceste persoane - alte rastigniri in lume - prin care isi continua opera mantuirii universale.
(astfel de persoane se numesc in buddhism Bodhisattva - iar acest fel de rabdare minunata, prin Duhul, pentru binele tuturora -
rabdare desavarsita -paramita)
Omul devine, astfel, o extensie a Duhului care-si continua fara incetare lucrarea mantuitoare in lume.
Aceasta este ceea ce doreste Hristos de la noi - sa se oglindeasca perfect in fiecare si prin fiecare sa lucreze fara incetare mantuirea tuturora, fara deosebire de rasa, credinta, bogatie, pacatosenie...
Caci mantuirea nu este doar primire de mangaiere ci mai ales daruire de mangaiere, in toate directiile, catre toti.