În prealabil postat de Igor_Paslusnik
Frățior, nu ești atent.
Cartea Faptele Apostolilor nu a fost scrisă la Cincizecime. Atunci abea s-a întemeiat Biserica lui Hristos. Sfântul Teofil nu auzise de creștinism. Iar Evanghelia a 3-a și Faptele Apostolilor îi sunt adresate lui, Sfântului Teofil.
La Cincizecime a început propovăduirea Evangheliei, dar nu au avut de scris niciun Sfânt Apostol, atunci, nimănui...
În capitolul 2, se amintește doar ce s-a întâmplat la Cincizecime, nu avea chiar atunci loc Cincizecimea, în urmă cu câteva ore. :)
Cum să spui și să crezi așa ceva? :) Să fi mai atent, te rog. Cincizecimea avusese loc în anul 33, de la Hristos. Adică 65, anul scrierii Faptelor Apostolilor, minus 33 de la Hristos, rezultă în urmă cu 32 de ani, nu în urmă cu câteva ore. Iar Sfântul Apostol Luca, doar amintește ce s-a petrecut atunci, acolo.
Interpretarea, nu e ingenioasă, e adevărul Bisericii lui Hristos, în care Biserică, frăția ta fiind penticostal, ești înafară și nu primești adevărul Bisericii, nici harul ei, nici mântuirea.
Dar nădăjduim că te vei trezi... :) Cel puțin eu, nădăjduiesc sincer, cel puțin în schimbarea ta la adevărata pocăință, în Sfânta Ortodoxie, cum ea de altfel, cheamă pe toți oamenii, toți fumătorii și toți păcătoșii.
Cine are urechi de auzit, să audă.
Așa este, cel biruit, nu înseamnă că nu mai există. Dumnezeu iubește pe satana, iar biruit, înseamnă alungat.
Dumnezeu este viață, El nu omoară pe nimeni. Tot ce crează Dumnezeu, e nemuritor. Adică îngerii, chiar și cei căzuți, și sufletele oamenilor, adică adevărata noastră esență. Sufletele care vor primi trupul nou cel înviat.
Sigur că nu avem voie să interpretăm Biblia, după capul nostru, că ușor cădem, cum spune însuși Biblia, că nu toți avem voie să interpretăm Biblia, ci numai Sfinții Părinți, au interpretato deja pentru noi, acum sute de ani. Și plini de Duhul Sfânt, au interpretat minunat, nu mai avem nevoie de interpretări noi, ci doar aprofundări și explicări ale interpretării.
Căci Teologia, este infinită, spune aceeași Sfinți Părinți.
Iar Biblia, știm deja din Patristică isihastă și noetică, adică a Duhului Sfânt:
Sfânta Scriptură nu este nici Revelație, nici Cuvântul lui Dumnezeu, ci Sfânta Scriptură este cuvântul despre Revelație și despre Cuvântul lui Dumnezeu, scrisă sub insuflarea Duhului Sfânt.
Dar cum zice la finalul Evangheliei după Ioan, că dacă s-ar fi scris toate câte a făcut Hristos, nu ajungeau cărțile lumii, câte erau atunci.
Altfel, idolatrizăm Biblia, iar "litera ucide, duhul face viu" (II Corinteni 2, 6)
Și tu îți imaginezi un râu de foc, care curge spre neanturi, spre nicăieri, și acolo e aruncat iadul personificat și moartea personificată?
Sau de ce dai exemplele astea?
Că nu înțeleg, sincer... cum e teologia voastră?
Așa, cu personificări?
E ciudat, nu-i în regulă...
Moartea e o stare a sufletului... A sufletului, nu a trupului. E o stare, fiindcă și sufletul e nemuritor. Moartea nu e reală. E biruită de Hristos. Cu toții vom învia. Dar mă refer la altă moarte, a trupurilor. Trupurile oamenilor obișnuiți și trupurile Sfinților.
Acolo-i cu totul altceva.
La fel și iadul, e o stare a sufletului. E neputința de a fi în prezența lui Dumnezeu, veșnic, spune Sfântul Isaac Sirul.
De aceea Dumnezeu a creat iadul, ca un loc special și separat, pentru diavol și îngerii lui, spune Scriptura și cei care au urmat diavolului.
Că zice Scriptura:
"De voi ajunge în Rai, Tu de față ești, de mă voi coborâ la iad, Tu acolo ești."
Iadul acela, e plin de dragostea lui Dumnezeu și tocmai asta îi arde pe cei ce vor fi în iad. Neputința de a sta veșnic în dragostea lui Dumnezeu.
Explică minunat, mai pe amănuntul Sfântul Isaac Sirul, în Filocalia 10, să citești frăția ta, dacă binevoiești.
"Litera ucide, duhul face viu", din nou amintesc.
Da, moartea fizică, pentru Sfinți, nu mai există. Doar pentru oamenii normali. Și chiar și aceea, e temporară. Până la Înviere.
De aceea le dăruiește Dumnezeu Sfinte Moaște. Adică sufletul e luat în Împărăția Cerurilor, iar trupul se umple de Duhul Sfânt Dumnezeu și devine făcător de minuni, sau izvorăște mir sau altele.
E modul lui Dumnezeu de a-i dovedi pe acei creștini, că sunt Sfinți, de ai arăta creștinilor. E modul lui Dumnezeu de a-i cinsti pe Sfinții Lui, nu doar în Ceruri, ci și pe pământ, printre creștini.
De aceea zice că nu toți vom muri. Adică vor fi și cei care mor, cei care nu au Sfinte Moaște.
La Faptele Apostolilor 7, 60, spune că a murit Sfântul Ștefan, primul Sfânt Mucenic, adică și-a dat sufletul. Că mergem la Evanghelii, și ce vedem? Când Hristos spune că a murit pe Cruce, defapt și-a dat sufletul în mâinile Tatălui.
Deci ne referim la moartea Sfinților din Ceruri. Ei nu mai mor. Și drept dovadă, Dumnezeu ne arată acest lucru prin Sfintele Moaște. Nu le dă trupul care l-au avut înainte, fiindcă acela e muritor, și nu le dă trup material stricăcios nemuritor, ar schimba legile firii, ci le dă Duhul Sfânt, în trupurile lor, din care a luat sufletul, iar prin Sfintele Moaște, le arată trupul nestricăcios, nemuritor, plin de Duhul Sfânt.
Ai văzut cât de frumoase sunt Sfintele Moaște și cât de frumos miros? Fiindcă Duhul Sfânt este în ele, de aceea ele nu sunt stricăcioase, și nici nu îți este teamă când ești lângă ele și sunt făcătoare de minuni, vindecătoare, prin Duhul Sfânt.
Iar asta fără să mai amintesc ce a văzut Sfântul Mucenic Ștefan? Ce a văzut? Că zice, era plin de Duhul Sfânt, a văzut Cerurile deschise și a văzut slava Tatălui și pe Hristos.
Și ca el, mulți au mai fost care au văzut acestea: pe slava Tatălui și pe Hristos și pe Sfinții îndumnezeiți, și au pictat ce au văzut. Și așa avem varietatea și frumusețea Sfintelor Icoane.
Ai văzut că au aureolă, în jurul capului, cu toții? Aceea este slava Tatălui, cu care îi proslăvește pe Sfinți, cum spune Scriptura.
Corect, oamenii de rând obișnuiți. Mor fizic. Apoi Judecata, particulară, judecata mică. De acord. Moartea fizică la oamenii de rând, ca efect temporar. Dar nu Sfinții. Ei nu mor. Fizic, mă refer. Ei nu mor fizic. Fiindcă Sfintele Moaște ale lor, sunt pline de Duhul Sfânt. Iar Duhul Sfânt nu e mort, e Viață și Dătător de Viață. Explic mai mult în quote-ul următor.
Deci ne referim la moartea trupului Sfinților. Nu la moartea unui om de rând. Ci la Sfintele Trupuri ale Sfinților, care fiindcă Dumnezeu le dăruiește Sfinte Moaște, le arată deci, pe acelea, că nu sunt moarte, ci sunt vii prin Duhul Sfânt.
Cum Sfintele Moaște ale Sfântului Elisei, ucenicul Sfântului Ilie Tesviteanul, au înviat un om obișnuit, îți amintești? La 4 Regi.
Fiindcă ele, Sfintele Moaște ale lui Elisei, nu erau moarte. Ci era și este Duhul Sfânt în ele.
Trupurile Sfinților, acelora care Dumnezeu le dă Duhul Sfânt în ele, în trupuri, sunt vii prin Duhul Sfânt, nu pot fi moarte, fiindcă Duhul Sfânt este Vistierul bunătăților și Dătătorul de Viață.
Nu este împotriva unei judecăți sănătoase, este adevărul Bisericii lui Hristos. În care dacă nu crezi, vei fi osândit la Judecată, de către ei, Sfinții, care vor judeca lumea. (I Corinteni 6, 2)
Eu mai mult nu pot face pentru tine, decât să îți mărturisesc Adevărul. Tu dacă vrei crezi, dacă nu, nu. Ești liber. Dar nu mie îmi vei da socoteală, ci Sfinților, care te vor judeca.
|