View Single Post
  #20  
Vechi 04.08.2015, 17:34:28
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Penticostalul Traditional Vezi mesajul
Multumesc, drag fratior.
Bine-ați venit. Ce mult mă bucur, că mi-ați acceptat invitația.

Eu sunt cel onorat și cel care vă mulțumesc, că mi-ați acceptat invitația la dialog.

Doamne ajută.

Citat:
În prealabil postat de Penticostalul Traditional Vezi mesajul
Credinciosii adventisti cred ca atunci cand omul moare, si trupul si duhul inceteaza a mai trai.
La acest capitol sunt de aceeasi parere cu credinciosii ortodocsi care afirma ca trupul moare dar duhul continua sa traiasca.

Asadar Avraam si ceilalti sfinti din vechime sunt morti din punct de vedere fizic dar duhul lor este viu.
Cred ca este nimerit sa incercam o definitie.

1. omul mort = omul caruia i-au incetat functiile vitale ale trupului dar al carui duh este viu
2. omul viu = omul al carui trup si duh sunt vii
Când Hristos se schimbă la față, pe muntele Taborului și când lângă Domnul, apar Moise și Ilie, de unde știau Sfinții Apostoli, care erau cu Hristos, că ăia sunt Moise și Ilie?

De ce Moise și Ilie, aveau formă de om, dacă ei erau duhuri și trupul lor nu mai era capabil să-i definească cine sunt?
(apropo, Ilie e viu cu trupul și acum, la fel și Enoh, deci rămâne Moise)
De unde știau Sfinții Apostoli că acela era Moise, și celălalt era Ilie?

De ce duhurile lor, aveau forma trupului, astfel încât Sfinții Apostoli, i-au putut recunoaște ?
De ce li s-a dat voie la Moise și Ilie, să vină să se arate Sfinților Apostoli, când Hristos se schimbă la față, dacă ei erau doar duhuri, fără trup?

De ce când Hristos, după Sfânta Înviere, a avut trup material și nematerial în același timp? Că putea trece prin ziduri și prin ușile încuiate, unde erau Apostolii și totuși, a mâncat cu ei la masă și Sfântul Apostol Toma, pune mâna pe rănile Domnului și se convinge că a înviat?

Ce vreau să scot în evidență?

Definiția dată de tine, frățior "penticostal_tradițional", cu "omul viu" și "omul mort", e o înșelare demonică. Să nu mai crezi așa ceva.
Trupurile în care intră Duhul Sfânt, adică omul îndumnezeit ("teologia" protestantă nu știe ce-i aia îndumnezeirea, dar trecem peste) nu mai pleacă din om, niciodată. Și acel trup, devine Sfânt, Duhul Sfânt dând mărturie despre sfințenia la care a ajuns acel om, sufletul Sfântului lui Dumnezeu, fiind întro stare superioară celorlalți oameni obișnuiți care adorm, Sfântul primește Sfinte Moaște, Osemintele lui, oasele, miros frumos și fiindcă Duhul Sfânt e în trupul Sfântului, trupul acela prin Duhul Sfânt, devine făcător de minuni. Acele Sfinte Trupuri ale Sfinților, sunt în Biserică, unele izvorăsc Mir, și asta a binecuvântat Dumnezeu să fie încă demult din Biblie, de la Sfintele Moaște ale Sfântului Elisei, care a înviat uun om obișnuit care era mort, în 4 Regi, în Biblie.
Apoi și Sfintele Trupuri, ale majorității Sfinților Martiri, care erau uciși la Coloseum, la Roma, izvorau Mir și săvârșeau minuni, cum și azi avem atât de multe și minunate, pline de Duhul Sfânt, ca și atunci.

Deci nu există "om viu" și "om mort". Există altceva: om și Sfânt. E diferență majoră, între un om normal, obișnuit și un Sfânt.
Mai ales când Dumnezeu îl arată Bisericii că e Sfânt, ca să fie cinstit și amintit, pentru viața în Dumnezeu care a avut-o. Și ca să i se ceară să se roage pentru noi.

Citat:
În prealabil postat de Penticostalul Traditional Vezi mesajul
Se pare ca Biblia nu este de acord cu practica chemarii celor morti (Lev.19.31). Desigur este vorba de cei morti fizic.
Protestantii considera ca este mai prudent sa ceri ajutor in rugaciune celor vii.
Chemarea celor morți din Levitic, era practică de magie, vrăjitorie, practicată de cei care nu erau din poporul lui Israel.
Levitic 19, 31 desigur spune să nu chemăm pe cei morți.
Dar Sfinții din ceruri sunt morți?
Rugăciunile către Sfinții din Ceruri, prietenii lui Dumnezeu, care sunt vii, nu este invocarea lor, nu este chemarea lor, ci doar cererea noastră, ca și ei, alături de noi, să se roage pentru noi. Ei nu sunt chemați, ei pot sta acolo unde sunt, nu trebuie să vină lângă noi, deși au puterea să vină lângă noi, noi nu-i invocăm, știm că rugăciunea lor este de ajuns.
"Eu sunt ușa: de va intra cineva prin Mine, se va mântui; și va intra și va ieși și pășune va afla." - Ioan 10, 9.
Sfinții din Ceruri, intră și iasă din Împărăția Cerurilor, au voie, precum vedem că ne spune versetul. Căci sunt liberi cu adevărat în Hristos.

Citat:
În prealabil postat de Penticostalul Traditional Vezi mesajul
Am observat ca-ti place Biblia.
Ai gasit in ea macar un singur exemplu in care un om viu ii cere unui om mort fizic sa se roage pentru el?
Repet, Sfinții, nu sunt "oameni morți", sunt Sfinți. Iar un Sfânt e viu, nu-i mort, e viu prin Hristos.

Spre exemplu, în Biblie nu există versete unde să spună în mod direct, să mă rog Domnului Hristos Dumnezeu sau Domnului Duhului Sfânt Dumnezeu, Persoane ale Aceleiași Sfintei Treimi.

Asta nu înseamnă că nu sunt conștient că Hristos și Duhul Sfânt, sunt parte a Sfintei Treimi, și rugându-mă Tatălui, mă rog și lui Hristos și Duhului Sfânt, fiindcă:

"Căci trei sunt care mărturisesc în cer: Tatăl, Cuvântul și Sfântul Duh, și Acești trei Una sunt." - I Ioan 5, 7.

Deci dacă mă rog lui Hristos și Duhului Sfânt, atunci "pentru că voi toți una sunteți în Hristos Iisus." - Galateni 3, 28; și Sfinții din Ceruri, sunt una în Hristos, deci mă rog și Sfinților, care ei toți sunt una în Hristos. Ei nu pot fi morți. În Hristos nu există moarte.
Ei sunt vii și dacă le cerem să se roage pentru noi, ei se vor ruga pentru noi. Căci Biblia spune: "rugați-vă unii pentru alții".

E simplu.

Trebuie doar să vreți să lepădați înșelarea și întunericul minciunilor protestante și veți fi liberi, veți deveni creștini.
Și veți veni Acasă, în Sfânta Ortodoxie, Unica Biserica Creștină ce mai există pe pământ. Unica în care lucrează Duhul Sfânt și Unica care biruie demonii și oferă mântuirea. Amin.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote