Mai exista un loc in care Vechiul testament vorbeste despre miere si care ar putea avea o legatura cu intalnirea cu tinerii de la Emaus. Este vorba de victoria lui Samson asupra leului (Judecatori 14: 5 sqq). Avem aici un lucru ciudat: dupa ce il rapune pe leu, "dupa cateva zile" (sa fie in ziua a treia ?) Samson se intoarce sa vada trupul leului rapus. Iar trupul leului rapus continea miere si un roi de albine. Samson ia fagurele de miere in mana si mananca din el miere pe cale. Pe urma le da sa manance si tatalui sau si mamei sale, carora nu le spune provenienta mierii (nu le spusese nici ca a rapus un leu cu mainile goale).
Este posibil sa vedem intre lupta dintre Samson invingator si leul invins o profetie privind duelul dintre Isus invingator si moartea invinsa. In ambele cazuri victoria este savurata mancand din fagurele de miere.
Citind exact cuvintele versetului 5 cu care incepe relatarea episodului ("iata, un leu tanar venea racnind inaintea lor") gandul ne duce indata la Noul Testament, unde "diavolul racneste ca un leu, cautand pe cine sa inghita" (1 Petru 5:8).
Problema cu episodul din Judecatori este ca leii...nu sunt ursi. Ei nu mananca miere. In mod normal, in trupul unui leu nu are ce cauta miere. Cu atat mai putin faguri de miere si un intreg roi de albine. La randul lor, albinele nu sunt...muste (desi sunt popular numite in Ardeal astfel). Albinele nu isi fac cuib in trupuri de lei morti. Dealtfel, oricat ar fi de harnice, nu isi pot face faguri incarcati cu miere doar in cateva zile. Prin urmare, acest leu neobsinuit care taie, racnind, calea vitejilor inghitise inca de cand era viu un stup intreg cu tot cu faguri.
Dar, de ce in ambele episoade, si in Judecatori si in Luca se vorbeste despre "fagure de miere" si nu despre "miere" pur si simplu, avand in vedere ca oamenii mananca de obicei mierea ca atare si nu faguri ? Sa cercetam semnificatia fagurelui cu alta ocazie!
Last edited by Mihnea Dragomir; 14.04.2015 at 12:28:07.
|