View Single Post
  #365  
Vechi 23.02.2015, 12:51:17
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
eu le sesizes mai degrabă ca pe nite jalnice schelălăieli;
Numești schelălăieli... Biblia... Na... No comment...

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Noul Testament completează revelaia Vechiului din toate punctele de vedere.
Dacă ai conștientiza viu, real și onest lucrul ăsta, ai deveni ortodox, sau altfel spus, creștin.

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Hristos reduce multitudinea ceremoniilor din VT la practic două: Botezul i Cina Domnului - exceptând desigur ruga i cântul ca pări indispensabile ale actului închinării.
Serios? Unde cântau Sfinții Apostoli în Noul Testament?
Aha! Niciunde.
Cântatul face parte din Vechiul Testament.
Iar acele părți indispensabile, de care spui, dacă le-ai practica, repet: te-ar face creștin, deci ortodox.
Două taine spui? Biserica Creștină spune că sunt 7, tu de ce spui că sunt două?
Zice:
Efeseni 5, 31-32: De aceea, va lăsa omul pe tatăl său și pe mama sa și se va alipi de femeia sa și vor fi amândoi un trup. Taina aceasta mare este; iar eu zic în Hristos și în Biserică.
Poftim, deja sunt 3 taine. Și întreg protestantismul cade. Se află în minciună. Nu mai continui, că nu vorbim despre cele 7 Sfinte Taine.

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Acum continuînd firul subiectului, nu îneleg în ce sens Noul Testament dezvoltă expresia dogmatică a icoanei i moatelor, din moment ce nu apar explicit niciuna din cele două categorii. Aa cum pertinent a subliniat i colegul Pelerin, ne-am fi ateptat ca atât moatele lui Elisei, cât i picturile medicului-evangheist Luca să fie nelipsite în cadrul închinării la Templu ori în adunările primilor cretini; ori nici vorbă de aa ceva! Nici măcar o sugestie cât de mică...
Își dai seama ce ai afirmat?
În Templul iudeu, să fie adorat Hristos. Te-ar fi delapidat (ucis cu pietre) evreii, dacă vedeau așa ceva.
Cine numai le vorbea despre Hristos, cu putere, viu, ca Sfântul Mucenic Ștefan, primul martir, era ucis de evrei, prăznuit la 26 decembrie, era ucis de evrei. Dar mai să aduci Sfinte Icoane în templu?
Doar ei l-au omorât și pe Hristos.
Pe creștini, de ce să nu-i omoare? Au tot dreptul, cred ei.
Deci cum să fie Sfintele Moaște ale lui Sfântului Elisei sau Sfintele Icoane ale Sfântului Evanghelist și Apostol Luca... în Templu ?
Până în anul 70, când romanii au dărâmat templul din Ierusalim, fără să mai fi lăsat piatră pe piatră, cum le-a spus Hristos.
Vechiul și Noul Testament, sunt Biblia.
Dacă îți iei ca normă, ca Lege, doar un Testament, devii eretic.
Fiindcă Noul Testament e plin de trimiteri la Vechiul Testament.
Și Vechiul Testament e plin de proorocii, "anunțuri" despre Noul Testament.
Unu fără altul nu se poate.
Dumnezeu Treime e în amândouă. Dar nu e arătat ca fiind Treime în Vechiul, decât în Noul.
Dar ele sunt un întreg. Slujirea lui Dumnezeu trebuie să fie ca un întreg, din Biblie.

Și așa, rezultă Ortodoxia.
Creștinismul din secolul 1 începând. Când creștinii nu aveau Biblie, dar aveau Sfânta Tradiție. Adică creștinismul vorbit.
Transmis de la unul la altul, când se întâlneau și vorbeau ! Aia-i Sfânta Tradiție. Câtă bucurie era atunci...
Biblia a fost Biblie, din anul 140. După alții din anul 180-190. Dar punem cu speranță, 140, ca să nu gândim că au fost lipsiți prea mult de Biblie.

E dovedit istoric, arheologic, dogmatic, patristic, că creștinii aveau Sfinte Cruci la gât din lemn și metal, și Sfinte Icoane, în casele lor, și în Biserică, cu mult înainte să aibe Biblia (Bisericile erau în catacombele marilor orașe, Roma, Cartagina, Ierusalim, Atena, etc.)

Deci în subteran, creștinii, aprindeau candele, lumânări (că nu puteau să vadă altfel, și era și susținut biblic).
Desenau pe pereți Sfintele Icoane, chipuri de miel, de cruci, de păuni, de delfini și pești.
Desenau pe pereți chipuri de martiri, rudele lor ucise în Coloseum, sau în spectacolele private ale patricienilor romani.
Desenau pe pereți Sfinte Icoane cu grâu și vițe de vie, cu copaci și mlădițe.
Și scriau litere prescurtate: IC XC NI KA și altele.

Închinându-se, spuneau: Roagă-te pentru noi, Sfinte Mucenice Ștefan, Ioan, sau cum îl numea. Ei nu considerau că au murit. Ci că sunt cu Hristos și se roagă pentru noi. Pe bună dreptate.
Citește și în "Actele Martirice", găsești pe net, nu e mare cartea. Adeverește ce spun, pe lângă Biblia care spune să ne rugăm unii PENTRU alții.

Vedem limpede.
Când Pavel spune:
II Timotei 4, 13: Când vei veni, adu-mi felonul pe care l-am lăsat în Troada, la Carp, precum și cărțile, mai ales pergamentele.

Înseamnă că ei, creștinii, demuuuuult avea deja FELON, și alte veșminte, cu care slujeau Sfânta Liturghie și Vecernia și Utrenia și alte Sfinte Slujbe. Pentru preot și diaconul.
ÎNAINTE DE BIBLIE.

Înseamnă că ei, creștinii, demuuuuult aveau deja CĂRȚI și PERGAMENTE, cu care slujeau Sfânta Liturghie și Vecernia și Utrenia și alte Sfinte Slujbe. Împreună preotul, diaconul și creștinii.
ÎNAINTE DE BIBLIE.

Însuși Pavel a slujit cu ele, împreună cu însuși Carp, așa spune versetul, nu? Spun eu minciuni? Doamne ferește.

E Pavel viu?
Sunt vii Apostolii? Sigur că da.
E Carp viu? Timotei, Tit, Ștefan, Ioan Gură de Aur, Vasile cel Mare, Marcu al Efesului, Grigorie Teologul, Fotie al Constantinopolului, Grigorie Palama, Nectarie din Eghina, Ignatie Briancianinov, Vasile de la Poiana Mărului, sunt ei vii?
SUNT VII !
Pavel a considerat atât de banal subiectul, veșmintelor bisericești, cărților de slujbă, încât nu a considerat important să mai vorbească mult despre ele, în epistolele sale, asta CU MULT ÎNAINTE SĂ EXISTE BIBLIA !

Ei slujeau deja cu felonul. Cu cărțile de slujbă, cu pergamentele.
Pregătiți teminic erau.
Sfintele Vase de slujbă, Potirul, tot!

Exista Sfânta Liturghie și sfintele slujbe, cu mult înainte de anul 400, când a scris-o Sfânți, precum Apostolul Marcu, Apostolul Iacov, Ioan Gură de Aur, Vasile cel Mare, Grigorie Teologul. Fiecare din ei, au scris câte o Liturghie.
Tocmai ca să-i dea caracterul ei simbolic. De aia au scris-o.
Exista înainte prin Sfânta Tradiție.

Poftim ORTODOXIA ! Aceași ca în secolul 1. Azi la fel, secolul 21. Hristos, Cel Unu, Același. Ne spune să ne ferim de hristoși mincinoși.
Scrie și tu Liturghia ta proprie, scrie cea mai frumoasă rugăciune din viața ta, dăruită lui Dumnezeu, și roagă-te cu ea în fiecare zi.
Măcar atât, dacă la Liturghia Sfinților, în Ortodoxie, nu vrei să vii, scrie măcar atât.

Că uite ce zice Pavel:
I Corinteni 14, 19: Dar în Biserică vreau să grăiesc cinci cuvinte cu mintea mea, ca să învăț și pe alții, decât zeci de mii de cuvinte într-o limbă străină.
Sunt ferm convins, că Pavel înainte de a scris versetul ăsta:
Galateni 6, 14: "să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!"
... sunt ferm convins că înainte de-a scrie asta, Pavel, s-a închinat și a sărutat o Sfânta Cruce care o avea în cămăruța de unde scria epistola.
Simți puterea? Puterea Sfintei Cruci, biruitoarea dracilor, a patimilor noastre.
O simți?
Eu o simt... Îmi aduce atâta bucurie...
Și tot la Galateni 5, 11: când scria aceste cuvinte... "Deci, sminteala crucii a încetat!" Plângea... Plângi și tu, frățior drag, că e Postul Mare.
Eu îți scriu cu lacrimi în ochi.
Lacrimi de bucurie, că sunt creștin...
Pentru nevrednicia mea de-a fi în atât de multă binecuvântare, primită de la Dumnezeu.
Binecuvântarea de-a înțelege !
De-a accepta și de-a crede !
Oriunde ești pe pământ, în orice țară, poți avea aceste binecuvântări.
E... inexprimabil în cuvinte...
Doar că Pavel, când plângea, nu scria că plânge, sau are lacrimi în ochi, că era smerit. Eu nu știu ce e smerenia. Nu mă smeresc, nu știu.
Hai cu mine, că fim creștini amândoi. Să ne închinăm Sfintei Cruci.
Îl vezi? E Hristos răstignit pe Cruce. Hai să ne închinăm Lui.
Cum să nu plângi de bucurie că te-a iertat? Că ți-a dat atâta putere să porți la gâtul din pământ luat. Sfânta Lui Cruce !
Uite ce zice Pavel:
I Corinteni 1, 18: "Căci cuvântul Crucii, pentru cei ce pier, este nebunie; iar pentru noi, cei ce ne mântuim, este puterea lui Dumnezeu."
Uite ce putere avem...
Hai să fim creștini, frate Centimus, că nu îți știu numele din viața reală. Hai să fim creștini.

Iar dacă nu simți puterea Sfintei Cruci, măcar miră-te, dragul meu, că ești în mare rătăcire, ești dus cu zăhărelul, în întuneric ! Ești orb și orbit mereu, și nu vezi nimic.

"VENIȚI DE LUAȚI LUMINĂ".
Aici, pe forum, vă dăm Lumina! Prin mine, și toți creștinii, vă dă Hristos lumina. O vedeți? E imposibil să nu o vedeți.
Ioan 1, 5: Lumina luminează în întuneric și întunericul nu a cuprins-o.
Cu ce mint, în ce spun? Cu ce minte Ortodoxia? Cu ce? Spune-mi cu ce?
Cu ce mă acuzi? Cu ce acuzi Biserica lui Hristos? Ortodoxia. Cu ce o acuzi? Cu nimic. Ci chiar cuvintele tale sunt osânda ta și rușinea ta !
Și pentru ce spui, vei merge în iad. Nu eu te pun acolo. Nici Hristos. Tu singur te pui acolo.
Teme-te și vino acasă.
În Ortodoxie.

Teme-te, suflete. Că nu știm cât timp mai ai.
Vino, spovedește-te și împărtășește-te și "cu frică și cu cutremur, lucrează la mântuirea ta", în fiecare zi, și vei fi viu. (Filipeni 2, 12)
Pentru acestă postare amărâtă, #365, pe un forum al Bisericii lui Hristos, vei fi judecat. Pentru ce ai spus aici. Necredința ta. Neiubirea ta.
Îmi pasă de tine. Te vreau în turma mică, înapoi.
Nu pentru mine, pentru Hristos.
VINO ACASĂ ! ÎN NUMELE LUI HRISTOS, TE CHEM, VINO !
Trecând peste aspectul dramatic al cuvintelor (pentru necredincioși). Îmi plânge inima după voi, VENIȚI ACASĂ !
Toți ereticii, toți protestanții, VENIȚI ACASĂ !
VENIȚI ȘI VEDEȚI CĂ BUN ESTE DOMNUL.
VENIȚI SĂ CÂNTĂM ȘI SĂ NE ÎNCHINĂM ÎMPREUNĂ, DOMNUL și SFINȚILOR LUI, ÎN CARE EL ODIHNEȘTE. SUNT VII.
VENIȚI SĂ FIM VII ÎMPREUNĂ, VII ÎN HRISTOS. ÎN SFÂNTA TREIME... IUBIRE...
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 23.02.2015 at 13:38:25.
Reply With Quote