Citat:
În prealabil postat de Ioan_Cezar
Revenind la problematica strictă a homosexualității, fie ea și modelată ca o poziție pe o scală propusă de cineva, tot ne rămân întrebările de tip calitativ:
a) ce motivație susține modul de a fi al homosexualului; în ce constă ea, cum s-a format și cum se menține
b) care sunt scopurile urmărite, spre ce tinde psihologia și comportamentul persoanei respective
c) ce particularități au trăirile lui afective, emoțiile și sentimentele, pasiunea (considerată morbidă)
d) ce fel de voință are acest om, cum este orientată, ce trăsături îi sunt mai pregnante sau dimpotrivă, slab funcționale
e) care îi sunt mecanismele de apărare specifice; ce trăsături de personalitate îi sunt specifice și cum se raportează între ele
f) ce putem spune despre dinamica relațiilor dintre inconștientul pulsional și celelalte instanțe ale psihismului
g) ce evenimente sunt semnificative în drumul de viață al acestui om? care este scenariul său de viață înlăuntrul căruia trăiește și îi implică și pe alții?
h) are el un anumit specific al vieții spirituale? în ce raport se află cu Dumnezeu și cu semenii?
Aceste întrebări devin și mai complexe dacă ne referim acum nu doar la o persoană ci la un cuplu de homosexuali sau la asociații întregi precum și la relațiile lor cu heterosexualii, apoi cu instituțiile statului, cu Biserica etc.
|
Fiecare dintre întrebări ar necesita foarte mult timp și spațiu pentru a-i putea răspune detaliat iar împreună ar ajunge de dimensiunea unei cărți. Încerc să sintetizez cât mai schematic cam ce se întâmplă cu homosexulii în primul rând sub aspect social. Evident, nicio sistematizare nu poate prezenta zbuciumul intern al unui homosexual, luptele lui cu sine și cu alții, poticnirile și reluările.
Fiecare persoană este unică, psihologia și comportamentul ei fiind rezultatul complex al interacțiunii dintre zestrea bioșogică (nature) și educație (nurture). “Modul de a fi” al oricărei persoane, nu doar a unui homosexual, este influențat de orientarea sexuală, parte a zestrei biologice.
În cazul particular al homosexualilor orientarea sexuală are o importanță mai mare sau mai mică funcție de aportul altor factori dintre care cei mai importanți sunt:
- Factor social. Atitudinea societății față de homosexualitate, respectiv gradul de homofobie al societății.
- Factor psiho-social. Religiozitatea homosexualului, a familiei lui și atitudinea religiei căruia îi aparține homosexualul față de religie.
- Factor psihologic. Capacitatea de adaptare la mediu; Inteligența.
- Factor bio-psihologic. Rezistența la stres.
Niciunul din acești factori nu are intensitate constantă. Ei sunt variabili de la o persoană la alta (de exemplu la factorul de mediu contează factorii microsociali: familie, școală, loc de muncă; la factorul religios poate conta înțelepciunea sau homofobia duhovnicului etc.), unii au variabilitate în timp chiar pentru aceași persoană etc.
Funcție de acești 4 factori majori se desprind câteva paternuri principale ale “modului de a fi” psiho-social al unui homosexual. Abaterile de la aceste paternuri sunt dictate de alți factori, particulari fiecărei persoane în parte.
I.
Într-un
mediu non-homofob, un homosexual nereligios sau care aparține unei religii non-homofobe este liber de constrăngerile orientării sexuale minoritare. El poate să-și canalizeze toate capacitățile spre aspectele cu adevărat importante ale vieții, aidoma unui heterosexual. De obicei și întemeiază o familie alături de o persoană pe care o iubește și de care este iubit, crește copii, își vede de serviciu, de casă etc. Uitați-vă la presiunea exercitată de către homosexuali în Vest pentru legalizarea căsătoriilor și vă convingeți că asta doresc și că spre asta ne îndreptăm și noi. În USA, în prezent, 80% dintre copii înfiiați în cadrul cuplurilor homosexuale sunt copii naturali ai unuia din cuplu.
Lăsând la o parte faptul că partenerii de viață sunt de același sex și că își împart echitabil sarcinile gospodărești nu există alte diferențe notabile între cuplurile de homosexuali și cele de heterosexuali. Aceleași necazuri, aceleași bucurii.
La noi, în ultimii ani, gradul de homofobie este în scădere iar București, Timișoara și Cluj aproape se încadrează în acest patern. Există deja cupluri de homosexuali deschiși care au copii.