Cu tot ceea ce scrieți în prima treime a textului, respectiv în zona
Citat:
În prealabil postat de Ioan_Cezar
Nu doar când e posibilă [...] - e banal ce spun aici...
|
sunt de acord.
Problemele pe care le ridicați în partea centrală a textului, respectiv în zona
Citat:
În prealabil postat de Ioan_Cezar
Revenind la problematica strictă a homosexualității, [...] nu e astăzi deloc discretă și minoră....
|
sunt legitime. N-am răspuns pentru toate iar pentru cele cărora le-aș putea răspunde sunt necesare detalieri și timp. Le rețin și o să revin asupra lor.
Citat:
În prealabil postat de Ioan_Cezar
Acest aspect, calitativ, îmi pare de departe mult mai important comparativ cu orice modelare cantitativă. Care, la rândul său, are și ea rolul ei, anume când se subordonează corect unei ipoteze ce poate fi operaționalizată și abordată în forma unor variabile măsurabile.
|
Cele două laturi, cantitativă și calitativă nu se exclud ci se completează. Totuși, aspectele cantitative sunt reci, insensibile la considerente de ordin politic, moral, religios etc. iar interpretările lor, pe care le subsumați calitativului, cel puțin principial n-ar trebui să le contrazică flagrant.
Citat:
În prealabil postat de Ioan_Cezar
Mie mi se pare că deplasarea atenției asupra problemei măsurării servește de minune mascării aspectului-cheie al homosexualității: NATURA PATOLOGICĂ și căderea morală. Specificul acestora nu poate fi redus la nici o abordare cantitativă. Sunt ireductibile la cifre, oricâte statistici am încropi, ca o găteală, primprejurul lor...
|
Sintagma "natura patologică" are mai multe înțelesuri.
- Dacă se interpretează în sens medical, așa cum pare la prima vedere, atunci, părerea mea este că ea excede competențelor din sferele moralei, socialului și religiei. Este strict de competența medicilor să spună ce este boală a corpului sau a minții.
- Dacă se are în vedere homosexualitate ca "boală sufletească", cum este calificată deseori, atunci este strict de competența bisericiilor s-o considere astfel, pentru că bisericile au în grijă sufletele, și nimeni dinafara lor n-ar trebui să se amestece în această privință. Aici am avut în vedere în vedere definiția sufletului, așa cum apare în DEX '98: 3. "(În filozofia idealistă și în concepția religioasă) Substanță spirituală care dă omului viață și care este socotită de origine divină și cu esență veșnică."
- Unii consideră homosexualitatea ca o patologie ideologică a societății, asemeni comunismului, nazismului, antisemitismului etc. Nu sunt de aceași părere pentru că toate patologiile societății sunt pur ideologice pe când homosexualitatea nu are nici o componentă ideologică. Faptul că în jurul ei se duc lupte ideologice n-o transformă în ideologie. Activismul pro sau anti homosexuali (homofobia) pot fi calificate ca patologii sociale.