Citat:
În prealabil postat de catalin2
Parintele spune ca se iarta si maruntisurile, adica pacatele mici, nu e vorba doar de pacatele mari, cum spun cei ce ii citezi si catolicii. E firesc sa spuna parintele la fel ca toti ceilalti mari duhovnici romani, pentru ca nimeni nu spune altceva.
Asa spune doar Par. Pruteanu. Par. calciu spune ca nu a cunoscut niciun preot sa practice asa ceva, cred ca domnia sa cunostea mai bine situatia decat tine. Spunea doar ca a auzit de un calugar care practica spovedania comuna, pe care o numeste simulacru de spovedanie.
|
Află că în Sf. Munte se practică mai multe înpărtășiri cu o singură spovedanie, cu foarte rare excepții. La fel și în Grecia. Și nu am auzit ca să fie controverse între greci și români. Și nu-mi spune că Tradiția au pastrat-o cel mai bine românii sau rușii, că ne râd și curcile. Asta nu înseamnă că restul sunt eretici (ruși, români, sârbi, etc).
Citat:
În prealabil postat de catalin2
Acest argument dat de par. Pruteanu e fals, in primul rand in acel timp inca se practica spovedania publica si pentru credinciosi.
|
Și nu ar trebui să se respecte regula? Adică să nu fie nici o diferență și acum? Știi că preotul nu se poate împărtăși fără binecuvântarea celor din biserică?
Citat:
În prealabil postat de catalin2
In al doilea rand Par. Cleopa spune ca fiecare preot trebuie sa se spovedeasca inaint ede Liturghie. De aceea tot bate moneda pe ce fac preotii si da acel exemplu cu zile consecutive de sarbatoare, pare ca stie ca preotii se spovedesc inainte de spovedanie, dar a gasit un caz deosebit, cand sunt zile consecutive. Altfel ar fi zis doar ca preotii nu se spovedesc inainte de Liturghie.
|
Unde ai găsit tu exemplul ăsta la pr. Pruteanu? E un exemplu ales de mine pentru a te face pe tine să înțelegi că se poate. Preoții nu se spovdesc înainte de fiecare Liturghie. Te rog mai documentează-te, mai întreabă..