Extras din
http://www.crestinortodox.ro/sarbato...ie-141348.html
Ilie Tezviteanul alaturi de Enoh, este unul dintre cei doi oameni care au fost ridicati, inca din timpul vietii pamantesti, cu trupul la cer, fara a gusta moartea. Asta nu inseamna ca, pana la sfarsitul lumii, lucrurile vor ramane asa.
Conform Sfintei Scripturi, Ilie si Enoh vor veni in zilele premergatoare celei de a doua veniri a Mantuitorului Hristos, vor predica, vor denunta viclenia Antihristului si ratacirea in care multi vor cadea, intarind pe cei care vor ramane statornici in dreapta credinta. La sfarsitul perioadei de propovaduire, si Ilie si Enoh vor patimi moarte martirica.
Astfel, daca Sfantul Ioan Botezatorul a fost Inaintemergatorul primei veniri a Domnului pe pamant - cea smerita, intru slujirea si vindecarea omului -, Sfantul Ilie va fi Inaintemergatorul celei de a doua veniri a Sa - cea intru putere si slava, cand va si judeca lumea. Asa cum aminteam la inceputul articolului, Sfantul Ilie va veni inapoi pe pamant, inainte de sfarsitul lumii. El va predica vreme de trei ani si jumatate inainte de a fi ucis.
Extras din
http://www.cuvantul-ortodox.ro/2012/...area-domnului/
Sfintii Parinti ne invata ca sunt trei denumiri deosebite una de alta, si anume: "
cerul" este spatiul intregului univers, unde se afla toti astrii ceresti; apoi mai sus se afla "
cerurile",
in numar de noua,
dupa numarul celor noua cete ingeresti care le formeaza, incepand cu cerul ingerilor si terminand cu cerul serafimilor; iar deasupra acestor ceruri se afla "
cerurile cerurilor",
sanctuarul cel mai sfant, unde se afla Tronul Preasfintei Treimi. Deci nu in cer, nici in ceruri nu S-a oprit Iisus Hristos, ci in cerurile cerurilor, unde S-a asezat de-a dreapta Tatalui.
Si asa, toate cele noua ceruri s-au umplut de negraita slava si bucurie, prin inaltarea Domnului, Care a petrecut cate o zi cu fiecare ceata ingereasca, iar in ziua a zecea S-a inchinat Tatalui si S-a asezat de-a dreapta Puterii. In locul Fiului, Tatal a trimis pe pamant, in ziua a zecea de la inaltare, puterea Duhului Sfant, ca sa lumineze tot pamantul.
Nimeni din cei purtatori de trup omenesc nu s-a suit mai sus de ceruri, afara de Hristos.
S-a rapit Pavel pana la al treilea cer - in rai - "si a auzit cuvinte de nespus, pe care nu se cuvine omului sa le graiasca" (II Cor. 12, 4).
S-a suit si Moise - se spune - pana la al saptelea cer, de unde a primit legea "intru randuieli de la ingeri" (F.A. 7, 53).
S-au ridicat "ca spre cer" cu tot cu trup si Enoh cu Ilie, dar nici un trup de om viu nu a putut vedea slava dumnezeiasca, afara de Trupul lui Hristos, Care S-a inaltat la ceruri cu acelasi trup care a patimit, avand pe el semnele cuielor si ale sulitei si ale spinilor.