View Single Post
  #229  
Vechi 23.12.2014, 23:15:00
Ekajati Ekajati is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 17.12.2014
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 8
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Ca in budhism "nu se vorbeste de Fiinta, indiferent de scoala sau abordare" - este un neadevar.

Referinte:
According to the Mahayana Mahaparinirvana Mahā-sūtra (also called the Nirvana Sutra), the Buddha taught that parinirvana is the realm of the Eternal, Bliss, the Self, and the Pure.
Conceptul de atman ,self, presupune un existent ,o esenta .
Ori orice dimensiune este goala de o esenta, fiind vacua.
Daca acestea(selful,atman) exista prin esente, nu e posibil a le cunoaste caci cunoasterea unei esente presupune o relatie conceptuala de despendenta ori o esenta pentru a putea fi cunoscuta trebuie sa iasa din sine si sa intre intr=o relatie duala,in aceasta realtie duala unde fiintele pot sa o cunoasca.Ori daca o esenta iese din sine aceasta ar presupune ca ea exista sub forma de esenta concomitent cu acea parte care iese din sine pentru a putea intra intr-o relatie de cunoastere.


Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
In Vajrayana Buddhism, the Adi-Buddha, or Adibuddha (Tibetan: Dang-po'i sangs-rgyas), is the "Primordial Buddha." The term refers to a self-emanating, self-originating Buddha, present before anything else existed.
Aceasta afirmatie se refera la starea primordiala a fiintelor si nu la o dimensiune externa noua.

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Adi-Buddha is usually depicted as dark blue. The concept of Adi-Buddha is the closest to monotheism of any form of Buddhism.
Adi-Buddha sau Samantabadra nu reprezinta o fiinta, entitate transpersonala separata de noi ci reprezinta starea primordiala a individului.

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Also, Adi-Buddha is not said to be the creator, but the originator of all things. Adi-Buddha is a deity in an emanationist sense.
Sensul aici aminteste de o potentialitate infinita a starii primordiale, potentialitate prin intermediul careia se nasc un numar infinit de calitati virtuti.De aceea se spune ca natura primordiala nu este numai goala , vida de o esenta ci are si o potentialitate infinita.

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Adi-Buddha is a representation of the interdependence of phenomena, being an entity that can be regarded as a creator in a relative sense.
Adi Budha nu poate fi creator in sensul relativ caci daca este inseamna ca aceasta stare primordiala creaza ignoranta sau ca ea ar avea in potential aspecte imperfecte precum lipsa de cunoastere,partialitatea, solidificarea..etc., ceea ce este eronat.


Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
" Sometimes Buddhists are understood to be polytheists, but we Kadampas understand ourselves as monotheists who understand their ultimate object of refuge to have the ability to assume many conventional forms according to the different needs of living beings.
Exista 3 tipuri de refugiu.Outer, inner , secret.
Daca va considerati monoteisti inseamna ca singurul mod de refugiu pe care puteti sa-l folositi este outer caci cineva care crede intr-o figura externa nu poate avea intelegere si cunostinta despre nivelele mai adanci cum ar fi inner si secret.

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Some Buddhists fall into the extreme of thinking the Dharmakaya is just a state of nature and not a being so they de-deify the ultimate.
Daca zeificam apsectul ultim nu ramanem decat la un nivel de relatie dual-conceptual unde mintea continua sa creeze fara a iesi din sine.Ori depasirea mintii este ceea ce e necesar pentru a descoperi intelepciune suprema inerenta starii primordiale.

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
As Kadampas, we understand the Dharmakaya to be being, whose omniscient mind of great bliss is at one with a realization of how things truly are (empty), and that this Dharmkaya assumes the aspect of infinite forms according to the needs and dispositions of living beings.
Cata vreme intelegeti ca dharmakaya este fiinta ramaneti prisonieri domeniului mintii.Caci numai ea este cea care lucreaza pe baza de caracteristici , caracteristici care prin natura lor sunt temporale apartinand domeniului relativ, coruptibil.

Acestea sunt viziuni duale specifice tantrelor unde intelepciunea suprema este vazuta ca apartinand unor fiinte externe(zeitati), viziuni care se sprijina pe precaritatea si relativitatea conditiei umane nerecunoscand aspectul auto-perfect, perfectiunea cu de la sine putere pe care fiintele o detin si pe care o reprezinta.Erori grave se comit la incercarea de asemuire a lui Adi Budha cu Brahman sau cu un principiu transpersonal, o entitate avand o existenta de sine statatoare.