View Single Post
  #73  
Vechi 04.12.2014, 09:32:59
Corinusha's Avatar
Corinusha Corinusha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.09.2009
Locație: Mures
Mesaje: 1.231
Implicit

De fapt, ai si tu dreptate :) si nu e vina ta sau a celor care au gestinunea manuala ca sa-i zic asa.

Pentru ca totul sa functioneze "ca la carte" ar trebui ca statul sa ofere oricarei firme care se ocpa cu comert, deci care implicit au casa de marcat si toate alea, sa ofere, gratis, tehnologia necesara. Eu cat am lucrt in comert nu am fost nevoita de mult eori sa dau banii inapoi; de obicei clientii cereau alt produs, si ntr-adevar era destul de triky sa -l schimb in cazl in care aveam memoria slaba. Desi se putea anula bonul, si reface pe produsul nou, faceam rar asta pentru ca nu eram pra familiarizata cu procedeul; nici sefa nu era tot timpul acolo sa imi explice; Asa ca schmbam produsul, eventual ii dadeam diferenta sau imi platea diferenta, ramaneam cu + sau - pe casa (noroc ca nu aveam produse scumpe si faceam asta strict cand era vorba de diferente de cativa lei (pana in 5 -10 lei), poi cand venea civeva si cumpara produsul care i l-am dat la schimb celei careia i-am schimbat produsul, bateam in casa produsul pe care i-am facut bonul persoanei nemultumite (nu stiu daca se intelege ce vreau a zic). La produsele scmpe, intr-adevar o sunam pe sefa sa imi explice procedeul de anulare bon, dar la inchidere iarasi batai de cap... si, intr-adevar, in general, am lucrat cu case de marcat cnectate la calculator; la micro iesea automat din gestiune ce vindeam si ea muuult ma usor si de facut un mini inventar inainte sa ies din tura, in alt loc produsele ieseau dupa 24 sau 48 de ore din gestiune (lucru care era al naibii - sorry - de nasol, pentr ca licram cu tigari si nu-m puteam prelua stocul corect de tigari de la colega si nu-l puteam face nici cand ieseam din tura, ceea ce era nasol, pentru ca am avut sute depachete de tigari lipsa cat am lucrat acolo, si stiu sigur ca eu nu le-am furat - dar am platit destul pentru furtisagurile colegei). si in ultimul, de fapt primul magazin am lucrat cu casa de marcat simpla, fara calculator si scanner si alte alea, dar avea o cheita cu care, in cazuri de urgenta, o bagam in aparat si puteam anula un bon, scriam anulat pe bonul original, il capsam de bonul cu minus si ramanea in magazin, impreuna cu raportul z, rapoarte care ramaneau in magazin, in dosarul magazinului (pentr contabilitate sau nu stiu pentr ce).

Deci e nevoie de tehnologie ca sameara lucrurile conform asteptarilor si legislatiei. Tehnologiecae ar trebui oferita de catre stat, gratis. Sau sa schimbe legea.
__________________
Zambeste, maine poate fi mai rau.
Iarta, maine poate ai tu nevoie de iertare.
Iubeste si nu astepta nimic in schimb.
Daruieste si vei primi la randul tau.
Traieste ca si cum ar fi ultima ta zi de viata.
Reply With Quote