View Single Post
  #153  
Vechi 17.11.2014, 13:05:19
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Argumente pentru a vota:

http://www.petitieonline.com/votati_...igiei_in_scoli

Ca prioritate națională, învățământul este orientat pe valori, iar valoarea religioasă depășește consensul axiologic social prin fundamentarea divină a moralității. Pentru adolescentul actual, scârbit de formalisme tradiționale și imperative sociale relativiste, fundamentul divin al Legii este o perspectivă salvatoare într-o societate dezorientată aflată în plină criză morală și economică.

Așadar este o datorie morală a Statului român de a păstra educația religioasă în școală.

Susținem menținerea disciplinei „Religie” în trunchiul comun al planului-cadru de învățământ în școlile publice, din următoarele motive:

1. Experiența religioasă nu se rezumă exclusiv la adeziunea internă la o formă de religiozitate a unor indivizi luați separat, ci se concretizează prin adoptarea unei conduite specifice, caracterizată nu doar de cunoașterea unor elemente de doctrină. Studierea acestei discipline, pentru toate clasele sale, aduce o contribuție însemnată la dezvoltarea personalității și a cunoștințelor elevilor pentru următoarele finalități educaționale:

- civică,

- socială,

- culturală,

- științifică

- morală

2. Religia se adresează în primul rând umanității omului, indiferent de doctrină sau cult, atât timp cât promovează pacea și înțelegerea între semeni și delimitându-se clar de orice formă de violență inter-religioasă sau de prozelitism religios. Cunoașterea nuanțată a elementelor specifice educației religioase contribuie în mod evident la crearea unei mentalități de înțelegere, egalitate și toleranță între semeni, în calitatea lor esențială de exponenți ai vieții în cel mai desăvârșit grad posibil.

3. Ea contribuie la educația morală a societății încă din momentul în care omul își începe anevoiosul drum al dezvoltării personalității. În aceste circumstanțe, educația religioasă nu mai este doar apanajul Bisericii. Ea trebuie să se desfășoare, deci, în școală, pe tot parcursul studiilor liceale, în acord și cu stadiile dezvoltării psiho-genetice, care demonstrează că fiecare grupă de vârstă corespunde unui tip de dezvoltare mai profund și mai complex al personalității. Religia ca disciplină de studiu ar deveni, astfel, răspunsul multor întrebări existențiale care apar la vârstele tinerilor de liceu. În același timp, profesorul de religie ar deveni, alături de psihologul școlar, o resursă umană extrem de importantă în realizarea unei dezvoltări armonioase a personalității elevului. Religia contribuie la toate finalitățile educative enunțate în articolul 4 din Legea educației naționale.

4. Menținerea și promovarea predării religiei în școală ar demonstra un act de maturitate din partea instituțiilor responsabile, deoarece religia este interconectată cu viața individului și a societății în general, determinând, prin mesajul ei pozitiv, un comportament dezirabil social și moral. Includerea educației religioase între prioritățile învățământului românesc ar putea servi, deci, la formarea unor generații ale căror competențe profesionale vor reflecta dezideratele Declarației de la Lisabona, dar și păstrarea vie a valorilor, a conștiinței și a identității naționale și europene, care nu pot fi schimbate sau negate prin omisiune de politici strict socio-economice sau de interese de moment.

Elevii nu refuză predarea religiei în școli, ci o prezintă ca pe o necesitate. În perioada adolescenței (anii de liceu), tinerii trec prin unele crize spirituale și existențiale, care pot avea repercusiuni grave atât asupra individului, cât și a societății. Ei trăiesc o dramă și în acest moment ei au nevoie de răspunsurile religiei care îi încurajează și îi motivează în viață. Nu trebuie lăsați în brațele anti-culturii, pornografiei, violenței, drogurilor, alcoolismului etc. Ei devin pe zi ce trece mai greu de stăpânit, iar unii adolescenți realizează că nu se mai pot controla. Educația are o nevoie imperioasă de credință, ca de un element de bază al oricărei acțiuni didactice.
Ȋn consecință, este de neadmis ca elevii să facă o cerere prin care să participe la o oră care li se cuvine.

Religia nu trebuie scoasă din trunchiul comun, deoarece face parte din trunchiul existenței umane.

Și este aberant să revenim la condițiile comunismului despre care credeam că tocmai am scăpat!
Reply With Quote