| 
				  
 
			
			[COLOR=#000000],,Cu totul proprie Noului Legământ este desigur și taina Crucii care înseamnă jertfa, suferință și asumare a vinovăției.  Hristos Se jertfește pentru noi și nevinovat, neprihănit fiind â ia  asupră-Și păcatele lumii. Hristos Se întrupează pentru a cunoaște  nemijlocit condiția omenească; nu prin relatări și informații indirecte  (prin reportaje) ci prin experiență personală, existențială. Și de ce,  de bună voie, se dă Domnul, crucii și suferinței? Tocmai pentru că suferința este caracteristica definitorie â cu adevărat definitorie â a omului, trăsătura cu totul specifică a condiției umane. Creștinismul, spunea Simone Weil -  care s-a apropiat atât de mult de Hristos fără a face însă pasul final â  nu ne dă un mijloc miraculos de a scăpa de suferință, dar ne dă  mijlocul de a folosi în mod miraculos suferința (de a o preface, adică,  în mijloc de cunoaștere â cum spune Dostoievski â de mântuire și de  iubire). [/COLOR] 
 [COLOR=#000000]Suferința,  Hristos a ținut să o cunoască în forma ei totală și cumplită â și  însoțită de batjocură și deznădejde, condimentele necesare oricărei  suferințe reale â tocmai pentru a da întrupării Sale un caracter  autentic, de bună credință, serios și nesuperficial. Pe ea a socotit-o a  fi ce, ne este irecuzabil propriu și prin ea, așadar, a înțeles că e de  datoria Sa a trece. [/COLOR] 
 [COLOR=#000000]Creștinismul nu este numai Lege, dreptate (să nu uităm vorba paradoxală dar și zguduitoare a Sfantului Isaac Sirul: să  nu huliți spunând că Dumnezeu e drept. Un Dumnezeu drept nu L-ar fi  trimis pe Cel Nevinovat să piară pe cruce pentru mântuirea păcătoșilor)  ori: âtariagâ (cele 613 comandamente pozitive și negative în care  Talmudul rezumă raporturile dintre om și dumnezeire; împlinirea lor  neabătută chezășuiește indubitabil izbăvirea săvârșitorului).  Creștinismul e mai ales acestea trei: duh, foc, dragoste, tustrele elemente vădit âdinamiceâ și subtile. [/COLOR] 
 [COLOR=#000000]De aceea, frați creștini, nu-i  de ajuns creștinului să meargă duminica și în zilele de sărbătoare la  biserică, să aprindă una ori câteva lumânări, să se închine la icoane  și, eventual, să bată una ori mai multe metanii. Bune sunt acestea toate și frumoase. Dar cred că nu-s destul. Creștinismul nu-i numai slujbă, cult și ritual. Creștinismul înseamnă trăire creștină liberă, zi de zi, ceas de ceas, clipă de clipă. Domnul nu a venit pe pământ spre a întemeia o nouă religie ci pentru a ne da un nou mod de viață, a ne chema la înduhovnicire și îndumnezeire.  Hristos S-a pogorât din cer și S-a făcut om ca noi să ne putem înălța  deasupra condiției noastre animalice și trupești, să ne putem  îndumnezei. Hristos ne cheamă chiar deasupra deasuprelor Vechiului Legământ, întru împlinirea vocației noastre spirituale și cosmice. [/COLOR] 
 [COLOR=#000000]Se  cuvine să ne stea mereu alături Crucea și Hristos. Creștinismul,  osebindu-se de iudaism, islamism, budism și toate celelalte religii  orientale, e credinta intr-un Dumnezeu intrupat. Iar  daca Dumnezeul nostru S-a intrupat noua ce ne incumba sa facem? Să ne  străduim a ne înduhovnici, a ne apropia cât mai mult de El, a ne înălța în limita â ba și peste limita â puterilor noastre omenești; numai astfel vom fi în măsură să ne împlinim  și noi menirea, să ne arătăm și noi Vrednici să-L întâmpinăm pe Hristos  în inimile noastre. Căci voi incheia citându-vă o preafrumoasă și  adevărată vorbă a unui învățat evlavios: întrebării: âUnde este Dumnezeu?â el îi răspunde: âAcolo unde este lăsat să intreâ." [/COLOR] 
[COLOR=#000000]Sursa: [/COLOR] 
[COLOR=#000000]http://www.ortodoxia.md/articole-pre...narea-domnului 
 [/COLOR] 
[COLOR=#000000][/COLOR]
		
				 Last edited by antoniap; 17.10.2014 at 01:43:01.
 |