View Single Post
  #6  
Vechi 29.09.2014, 21:58:59
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bin000 Vezi mesajul
Cred ca a gresit preotul catolic. Iertarea, dezlegarea de pacat se face pe loc la spovedania cu pricina nu dupa ce ,eventual, executa pedeapsa...Catolicii nu sunt cu iubirea, ci cu partea juridica...Indulgente, calcularea faptelor bune,cat costa,tranzactii...
Eu înțeleg că preotul a recomandat, pe lângă spovedanie cu iertare din partea duhovnicului, ispășirea pedepsei în planul juridic omenesc. Sensul ar fi că dacă ai greșit față de oameni și față de Dumnezeu trebuie să te reașezi prin căință și în fața oamenilor ȘI înaintea lui Dumnezeu.

Deci nu merge să scapi de pușcărie pentru că te-ai spovedit. Această măgărie/hoție cred că a voit s-o elimine preotul și în acest sens mi-am exprimat acordul cu preotul.
Nu merge nici să faci pușcărie și doar atât, crezînd că astfel ai primit iertare de la Dumnezeu. Cele două planuri de judecată (lumească și Dumnezeiască) nu se confundă iar omul are de ispășit și lucrat în ambele.
Întrucât creștinul are dublă cetățenie: e al lumii și al Împărăției.

Te spovedești pentru păcat ȘI faci pușcărie, dacă fapta ta e demnă de o pedeapsă juridică.
Ai omorât un om, ai furat, ai violat etc. - de ești credincios și ai duhul pocăinței atunci te spovedești. Și totodată dai socoteală și în fața oamenilor și încerci să repari, dacă s-o mai putea cumva, greșeala comisă. Printr-o pocăință lucrătoare, cumva.
Asta am vrut să spun de fapt și nu formulasem prea limpede.