Citat:
În prealabil postat de CristianR
Adesea, când se face referire la palma sfântului Nicolae, se pierde din vedere că el era arhiereu, iar acesta, conform legii lui Moise (dacă îmi aduc bine aminte) avea datoria sau era îndreptăÈit să-l lovească peste gură pe cel ce ar fi hulit. AÈa se explică Èi palma pe care sluga arhiereului i-a dat-o lui Hristos, Care hulise, conform părerii lor.
Dar de Hristos nu ni se spune că ar fi pălmuit pe cineva.
|
Dimpotriva, chiar sfintii apuseni (sf. Ambrozie, etc.) condamna orice pedeapsa fizica aplicata ereticilor (nu doar omorarea). Doar catolicii au readus legea veche, formand Inchizitia. Contrastul e si mai mare, Sfantul Nicolae fiind considerat unul dintre cei mai blanzi sfinti. Dar a avut o asa mare repulsie fata de hulele lui Arie ca i-a tras o palma. Stim ca a fost intemnitat de imparat, dar Domnul l-a eliberat printr-o minune. Multor credinciosi din zilele noastre li se pare ceva neimportant, dar stim ca sfintii nu puteau suporta ereziile, considerandu-le cele mai mari pacate. Asta fara sa ii urasca pe cei ce le spuneau, desi ii mustrau. E ceva nefiresc sa ne gandim ca sfintii urau pe cineva, chiar daca ii mustrau aspru.
Citat:
În prealabil postat de CristianR
Dar de Hristos nu ni se spune că ar fi pălmuit pe cineva.
|
Totusi, ni se spune ca a folosit biciul. Dar mustra aspru, ceea ce e mai dureros decat o palma. La fel, stim ca Iisus nu doar ca nu-i ura, dar chiar ii iubea si pe cei pe care ii mustra. Ii iubea si pe farisei si chiar si pe Iuda.
P.S. In concluzie, cel ce mustra nu trebuie sa si dispretuiasca, ca e un pacat.