La o simpla privire orice ateu(sau unu care nu a citit niciodata Biblia si vrea sa verifice ce zici)ti-ar putea spune ca afirmatiile tale sunt plin de speculatii:
1.Faptul ca pavel se intalneste cu ei intr-o prima zi a saptamanii nu dovedeste nicidecum ca crestinii se adunau regulat duminica , ca intr-o zi de inchinare.
Iti amintesc o parte din context. Pavel trebuia sa plece a 2-a zi. Si se intalnesc si isi lungesc vorbirea asa cum se intampla si astazi intre prieteni sau la discutii teologice, intre diferite grupuri.
2.A doua speculatie. Pentru ca in cazurile in care se intalneau sambata nu se specifica ca "frangeau si painea" , rezulta ca tainele se savarseau doar duminica.
Trebuie sa recunosc ca conceptia tributara respectarii duminicii , te-a coplesit in asa fel incat spui , orice nu spune textul.
3.Nu era normal sa predice sambata pentru evrei si pentru neamuri. In momentul in care Pavel este considerat ca unul care considera sabatul desfintat , trebuia sa o spuna clar, mai ales in atatea orase straine.
Era momentul cel mai oportun. Nu o face. Stia el bine de ce.
In acelasi timp presupui ca nu aveau spatii publice de inchinare decat sinagogile.
Asta numai poate fi numita speculatie. Este lipsa de informare, sau de atentie.
In versetele prezentate de mine , poti observa ca in Listra s-au intalnit la inchinare IN SABAT , pe malul unei ape. Deci nu depindeau de "spatiile publice" asa cum incerci sa insinuezi.
Cand interpretezi un text , fa un efort si rezuma-te la ceea ce spune versetul , nu la ce vrei tu sa spuna , sau la ceea ce nu spune.
|