View Single Post
  #67  
Vechi 02.06.2014, 12:54:17
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de fallen Vezi mesajul
Dar degeaba ne dam noi cu presupusul aici, caci trebuie sa existe canoane clare care sa reglementeze cum/cand se boteaza cei carevin de la alte culte, si cand/daca e necasar acest lucru in vederea casatoriei.
Trebuie sa avem grija sa nu generalizam, daca noi nu stim ceva. Cei care nu stiu isi dau cu presupusul, dar trebuie sa acceptam ca daca noi nu stim ceva nu inseamna ca nimeni nu stie. Ar insemna ca noi sa credem ca le stim pe toate, suntem etalonul.
De exemplu, eu am scris cu mult peste 100 de mesaje doar despre acest lucru, botezul si convertirea. Exista canoane clare inca de la inceputul crestinismului, primul sinod tinut a avut ca tema exact botezul celor din afara Bisericii.
Asadar, in 251 s-a tinut primul sinod la Cartagina, hotararile sale au fost reafirmate la fiecare sinod ecumenic. Acest Sinod spunea un singur lucru, ca inca de la inceputul Bisericii botezul celor din afara Bisericii nu e valid. Sinodul recomanda sa se boteze toti care vin in Biserica si au fost botezati in alte grupari.
In timp s-a acceptat un pogoramant, numit iconomie, ca sa nu se mai repete intotdeauna botezul efectuat tehnic corect (dar nevalabil) si sa fie primtiti, dupa cum vrea episcopul locului si doar prin Mirungere sau doar prin pocainta. Pentru ca, de exemplu, erau regiuni intregi unde erau multi arieni, ca sa fie botezat fiecare in parte dura mult timp.
Tradus in zielele noastre, e valabil doar botezul in Biserica Ortodoxa, singura Biserica, si singura unde sunt preoti si har. Nici botezul catolicilor, al protestantilor sau neoprotestantilor nu considerat valid de BO. In unele parti se reboteaza catolicii, iar in unele doar li se face Mirungerea, dar din iconomie. De exemplu grecii boteaza pe oricine, inclusiv catolici.
Ca asa este, cum am afirmat mai sus, o dvedeste foarte clar canonul din timpul Apostolilor. Nimeni nu poate repeta un botez valid, deci daca un catolic ar avea botezul atunci grecii nu ar puteea sa reboteze un catolic. Sper ca ceic e au mai putine cunostinte in privinta invataturii sa inteleaga macar ce se scrie in limba romana, ca nu e nevoie de cine stie ce logica de academician.
Reply With Quote