Domnule, ce ash mai putea sa adug shi eu ca un fel de sare pe rana?, sa nu se infecteze bineintzeles, ce? Ecumenismul pro-activ, n-am intzeles nimic, rugaciuni comune, liturghii comune, modificari ale adevarurilor de credintza, sau ce crezi ca daca eshti creshtin-ortodocs ultra arhicon eshti scutit de judecata doar ca eshti ortodocs cu numele? Poi daca atzi amintit de judecata, acolo spune clar de mirarea celor care nici prin cap nu le trecea ca ar fi facut o mica gresheala, adica aia trecutzi la stanga shtiau despre ei ca ascultasera pe Hristos in toate, dar se pare ca asta era doar in mintea lor, ca Hristos spune ca daca o CIrTa o IoTa nu atzi respectat, nu atzi facut unora dintre aceia mici, Lui nu le-am facut, asha ca atunci cand e vorba de ecumenism, nu e vorba despre ceva departat, institutzional care se respecta shi nu este nici o problema, ca sunt sau nu sunt dovezi, ci e vorba ca eresul promovat de unii se depune fara sa-tzi dai seama shi apoi trebuie sa-l rogi pe Hristos sa te scuture, shi asta doare uneori, ca orice intalnire cu necuratul sau cu apostatul sau cu vicleanul sau cu ortodocsul pRost sau plin de slugarnicie slugarnica a slugii blestemate ca shtie sa slujeasca slugareala fiindca e capabila de orice ca sa nu fie ipocrit dar nu referitor la Dumnezeu ci la minciuna, deci orice astfel de intalnire dintre oameni se lasa cu depuneri pe suflet, dar apoi acolo unde copiii shi sufletele curate se duc cu sufletul nepazit, deschis, cu bratzele ridicate, deci daca acolo unde ei se ashteapta la dragoste shi lumina ei sunt induhovnicitzi defapt de satana shi diavoli, cu clatiri folosindu-se de sfatul mai bun decat sfatul bun ca sa cazi de la starea ta, atunci cum se vor putea pazi aceshtia cand mintea prefera lenea lipsei de cercetare? Deci aceste depuneri la care nu eshti obijnuit sa fi cu luare aminte shi nu-tzi pasa sa te pazeshti, la astea trebuie sa te ingrozeshti, ca orice intalnire cu oricine itzi lasa aceasta comuniune deci acolo se adreseaza ecumenismul la praful asta care se depune, shi cum shi cine il va mai scutura? Iar intrebarea daca tu ca ortodocs, eshti mai bun ca un altul, pe asta nu tzi-o pui? ca multzi dintre ortodocshi nu sunt mai buni ca diavolii sau ca dracii, ca sectantzii se cred gata mantuitzi iar ortodocsii ca le este suficient numele, adica aprtenentza la ortodocsie shi astfel ambii cad in falsa parere ca in asta consta toata credintza, poi intregul adevar ortodocs ca sa locuiasca in ortodocs, sau in eretic sau in orice om trebuie multa stradanie, ca doar asta te face ortodocs, ca Dumnezeu locuieshte in tine prin viatza pe care o duci, iar viatza pe care o ducem noi este foarte departe de ce ne cere Hristos. Iar Hristos a spus ca intr-o parte v-a fi Biserica Lui, Una, Stelutza Lui din dreapta inimii Sale, iar in dreapta, langa inima Sa dar afara v-a fi locul unde viermele nu moare, dar va dispare la stralucirea stelei sale, adica a Bisericii Sale, Una. Dar in apocalipsa e vorba de 7 stele, biserici pe care le mustra, shi care sunt biserici ortodocse, sau ale sale, dar daca el le numeshte stele inseamna ca shi astea sunt cazute de la ortodocsie, deci le mustra shi le considera eretice chiar daca sunt ortodocse dorind probabil sa fie toate asemenea Bisericii stelei Sale. Ce vreau sa zic este faptul ca lupta nu se duce intre biserici ci in sufletul omului cu acele lucruri care se depun shi te adancesc fara sa-tzi dai seama in a ajunge in locul unde fiara, monstrul, adica viermele ce se zvarcoleshte, nu moare, unde v-a fi frigul shi scrashnirea dintzilor shi focul iadului pentru multzi dintre ortodocshi care se vor mira ca au ajuns acolo pentru ca ei se credeau mari creshtini ortodocsi... fiindca multzi confunda credintza cu puterea voiirii de a mintzii laudaros increzandu-se in sine fie ca cred fie ca nu cred.
|