Tu erai cel cu bioenergia?
De ce nu dai sursa din care citezi, PS. Calinic Argatu?:
http://www.crestinism-ortodox.ro/html/04/4k_biserica_si_stiinta.html
Sfintii Parinti din secolul 4 s-au folosit de învatatura elina ca sa cunoasca si sa combata pagânismul. Unii au spus ca si între pagâni au fost oameni care au gândit drept într-o masura, de pilda filozofi ca Platon. Dar nu aveau cum sa dea credit stiintelor. Medicina de pilda tinea, în latura medicatiei, de samanism: preparate cu praf de gândaci.
Iar psihologia a aparut în secolul 19, daca excludem învatatura Parintilor despre lupta cu gândurile, care de fapt a fost si este adevarata psihologie.
Prin urmare ce spun eu nu contravine Sfintilor Parinti, se stie ce teme si principii aveau ei.
Când spui ca Biserica a încurajat cunoasterea dovedesti ca tu crezi ca natura creata poate revela ceva. Asta reflecta ca pentru tine materia, nu Dumnezeu e baza existentei.
Ce spui despre bibliotecile din manastiri e exagerat. Erau carti bisericesti, poate uneori si câte un Aristotel sau Platon. Tu ce crezi ca era?
Nu ma întelege gresit, nu am sustinut încetarea activitatilor stiintifice ci sa nu credem în teoriile stiintifice si sa nu punem preocuparea pentru materie înaintea celei pentru Dumnezeu.
Oamenii de stiinta nu pretind ca se afla in posesia Adevarului absolut prin urmare a crede in stiinta nu exlude credinta in Adevar, in Dumnezeu.
Sufletul e o entitate tainica si firava, care se întuneca la cel mai mic pacat sau credinta falsa, fara ca omul sa fie constient de asta. Parintele Sofronie Saharov spunea :
"Toata viata noastra pamânteasca de la nastere pâna la ultimul suspin se înfatiseaza ca un act unic si fara durata. Continutul si calitatea lui se pot sesiza într-o singura clipa. Închipuiti-va un vas de cristal curat umplut cu apa; de la prima vedere se poate spune daca apa e curata sau nu. Asa va fi cu noi când vok trece în alta lume. Orice miscare, chiar de o clipa, din partea inimii sau a gândului lasa o oarecare urma în suma generala a vietii noastre. Sa presupunem ca în tot cursul existentei mele pamântesti numai o singura idee rea a trecut prin inima mea, de pilda, ideea unei crime (Mt. XV, 19). Si aceasta unica idee va ramâne ca o pata întunecoasa pe sufletul vietii mele, daca nu va fi scoasa printr-o osândire de sine în timpul pocaintei. Nimic nu poate fi ascuns..."
Am dat acest citat ca sa ]ntelegi ca orice fapta, gând sau credinta schimba felul nostru de a fi si posibilitatea de a fi ajutati de harul lui Dumnezeu.
Teoriile stiintifice pornesc de la observatii Daca dai drumul unui mar el cade defiecaradata- legea gravitatiei. Daca o sa sari de pe un acoperis ghici ce? E un luscru predictibil ca vei cadea. Si care e argumentul tau? Ca e o iluzie ...O iluzie predictibila, care functineaza dupa o lege duce la stiinta. Stiinta nu este dogmatica, fundamental nu are treaba cu credinta Ca unii o folosesc pentru a-si justifica ateismul e altceva. Rezultatele stiintifice sunt accesibile oricui in timp ce revelatia este individuala si subiectiva Daca tu ai o revelatie eu nu o pot cunoaste si nici nimeni altcienva.
Ca aceste legi s-au manifestat pâna acum identic e din pricina ca Dumnezeu a lucrat de fiecare data la fel, nu ca ar avea materia proprietati sutonome. Deci Dumnezeu e Cel care lucreaza, nu hazardul.
Daca acceptam ca realitatea fizica este o iluzie atunci putem spune ca si rezultatele cercetarilor asupra aspectelor din lumea fizica sunt nsite iluzii. Pana la urma ceea ce vedem, simtim noi nu este neaparat ceea ce este real (fizic) pentru ca realitatea nu este neaparat ceea ce vedem noi. Prin urmare stiinta nu ne ofera informatii despre adevarata realitate ci infomratii despre observatiile noastre asupra naturii.
Nu am zis ca e iluzie ci ca nu exista legi ale naturii.
Prin urmare cred ca scopul stiintei nu este acela de a da raspunsuri despre "adevarata realitate"- cine stie care o fi asta ci de a da raspunsuri utile. Ne ajuta sa prezicem efectele lui x ( fenomen . miscare) asupra lui y , ne ajuta sa utilizam mediul inconjurator.
Fiecare e liber sa traiasca cum vrea. Cred ca cei care pierd timpul cu cercetarea materiei sau cu distractiile, nu vor primi lucrarea harului si vor ram
e neroditori duhovniceste.