Cătălin,
Citat:
În prealabil postat de catalin2
In invatatura ortodoxa rugaciunile Bisericii si ale credinciosilor pot scoate din Iad pe credinciosii care nu au avut timp sa faca un canon. In cazuri speciale rugaciunile pot ajuta si pe altii. De exemplu am aflat odata o poveste despre cineva care s-a sinucis si parintii a dat multe danii ca sa il ajute. Dupa mai multi ani a primit raspuns ca s-a mantuit.
Stim ca toti oamenii mor, dar au fost doua cazuri in care doi oameni nu au murit, Enoh si sfantul Ilie. Asta nu insemna ca nu mor toti oamenii, doar ca sunt doua exceptii.
Sfantul Damaschin prezinta aceste cazuri ca ceva extraordinar, ce poate face rugaciunea. Dar uite ca s-a mantuit si Imparatul Traian, care stim ca avea pacate, si nu putine. Deci nu in functie de faptele lor s-au mantuit, ci la rugaciunea sfintilor. Sfantul Grigorie a primit raspuns sa nu se mai roage pentru cei necurati.
Citez tot din viata sfintei Tecla:
"De vreme ce în viața sfintei acesteia, după întîmplare s-a pomenit Traian Împăratul Romanilor, care după moartea sa s-a mîntuit prin rugăciunile Sfîntului Grigorie, papă al Romei († 604), socotesc că este de trebuință ca și povestirea cea despre dînsul a Sfîntului Ioan Damaschin aici să o pomenim. În cuvîntul său de la Sîmbăta lăsatului de carne scrie așa: "Grigorie Dialogul, episcopul vechii Rome, bărbatul, precum îl știu toți, vestit în sfințenie și în înțelegere, de care se spune că la Sfînta Liturghie slujea cu dînsul și dumnezeiescul înger; acesta oarecînd, pe o cale pietroasă mer-gînd, a stat cu osîrdie la rugăciune tare către iubitorul de suflete Dumnezeu, pentru iertarea păcatelor lui Traian împăratul. Îndată a auzit un glas de la Dumnezeu zicînd: "Rugăciunea ta am auzit-o și îi dau iertare lui Traian, dar tu să nu mai adaugi încă să-mi mai aduci Mie rugăciuni pentru cei necurați!".
|
Am încercat să-ți arăt că susții un paradox. Aici nu vorbim despre ortodocșii care pot fi scoși din Iad, ci despre păgînii care pe lîngă păcatul srămoșesc au avut multe păcate și grave, murind
nebotezați. Dacă ei au scăpat de Iad pentru rugăciunile Sfinților, atunci treaba asta încalcă flagrant condiția Botezului pentru mîntuire. E logic.
Apropo, Ilie și Enoh nu au scăpat de moarte, știi bine.