| 
				 Propovăduiește sau nu BOR mântuirea în fața altor popoare și confesiuni? 
 
			
			Domnule cătălin2, să presupunem că lucrurile stau cum spui tu despre Biserica Ortodoxă. În cazul ăsta am două întrebări pentru dumneata:  
1). De ce în recenta "declarație de la Bistrița" BOR nu a făcut apel celor din alte confesiuni să treacă la Biserica Ortodoxă pentru ca să ajungă și ei la mântuire, iar nu în iad? În cazul în care nu știi despre ce este vorba, atunci fac eu un mic efort și îți pun în atenție, și îți recomand să citești textele din această știre, texte cu iz foarte ecumenist și în care nu există nicio chemare la mântuire, care din punctul tău de vedere se află doar în Biserica Ortodoxă, din partea BOR. Cum explici toate aceste lucruri? Propovăduiește sau nu BOR mântuirea celor de alte confesiuni? Sau îi lasă, deși semnează tot felul de declarați și conferințe, să meargă în Iad? Evident în timp ce unii dintre semnatarii declarației mai și pretind că toate confesiunile semnatare fac parte din una și aceeași Biserică a lui Hristos? Cum se explică diferențele evidente între poziția BOR sau a unei părți a acesteia și poziția dogmatică a dumitale?
 
	Citat: 
	
		| Declarație de colaborare între bisericile istorice din Transilvania, semnată la Bistrița - FOTO 
 Episcopi și preoți, reprezentanți a șase biserici istorice  din   Transilvania, au semnat, duminică, la Bistrița, o "declarație de    colaborare și conlucrare ecumenică, frățească", după o rugăciune    ecumenică organizată la aniversarea a 450 de ani de la sfințirea   Bisericii Evanghelice din Bistrița.
 
 
  
 De la stanga la dreapta: decanul Koncze  Arpad - Biserica Lutherana,   Gered Peter, capelan papal, protopop paroh  romano-catolic de Bistrița,   ÎPS Andrei Andreicuț – Arhiepiscopul  Vadului, Feleacului și Clujului,   Episcopul Bisericii Evanghelice  Confesiunea Augustană din România,   Reinhart Guib, Episcopul  Greco-Catolic de Cluj-Gherla, PS Florentin   Crihălmeanu, Biserica Română  Unită cu Roma, Greco-Catolică, Kovacs   Istvan, consilier Episcopal  Eparhia Reformată din Ardeal (Imagine:   Eugen Gheorghe/Mediafax Foto)
 
 Reprezentanții bisericilor istorice din Transilvania -   Evanghelică  Confesiunea Augustană, Ortodoxă, Greco-Catolică,   Romano-Catolică,  Evanghelică-Lutherană și Reformată - au participat,   duminică, la o  slujbă ecumenică în Biserica Evanghelică Bistrița, unde   s-au aflat peste  o mie de oameni.
 
  Evenimentul a început prin procesiuni ale cultelor religioase,   în frunte  cu reprezentanții acestora, către Biserica Evanghelică, după   care  înalții prelați s-au întâlnit în fața lăcașului de cult, unde au   fost  așteptați de primarul Bistriței, Ovidiu Crețu, și au intrat   împreună în  biserică.
 
 
 (..) Fiecare dintre invitați a rostit un cuvânt de învățătură, iar la    final au spus împreună "Tatăl Nostru" în limbile română, germană și    maghiară. Între momentele de rugăciune ale înalților prelați au cântat    fanfara "Werkolkkapelle Neumarkt" din Germania și coruri ale    bisericilor.
 
 
 "Arătăm semenilor noștri că în fața lui Dumnezeu Biserica este   una. Ce  frumos e când frații sunt laolaltă! Toate bisericile sunt   importante,  dar în fața lui Dumnezeu suntem una", a spus episcopul Bisericii  Evanghelice Confesiunea Augustană din România Reinhart Guib. (...)
 
  La finalul rugăciunii ecumenice, înalții prelați au  semnat, în  șase  exemplare, "Declarația de la Bistrița", privind  "colaborarea și   conlucrarea ecumenică, frățească" între bisericile  istorice din   Transilvania.
 
 "Am pregătit o surpriză pentru această zi de sărbătoare. La inițiativa   primarului Bistriței, Ovidiu Crețu, și după  consultarea bisericilor   participante, am convenit să subscriem la o  declarație de colaborare și   conlucrare ecumenică, frățească, între  bisericile noastre", a precizat   episcopul Reinhart Guib.
 
  "Declarația de la Bistrița" este semnată de  mitropolitul  Clujului IPS  Andrei Andreicuț, episcopul evanghelic  Confesiunea  Augustană Reinhart  Guib, episcopul reformat maghiar Kato  Bela,  episcopul lutheran-maghiar  de la Cluj Adorjani Dezsö Zoltán,  episcopul  greco-catolic de Cluj  Florentin Crihălmeanu și IPS Gyorgy  Jakubinyi,  arhiepiscop  romano-catolic.
 
 
   "Noi, înalții prelați ai bisericilor istorice din Transilvania,    semnatarii acestei declarații, bazându-ne pe valorile fundamentale ale    creștinismului, pe dragostea față de Dumnezeu și respectul față de    aproapele nostru, reafirmăm dorința noastră de a dezvolta relații    corecte și principiale între bisericile noastre istorice. Susținem    dreptul la o exprimare liberă, bazată pe bună credință, și milităm    pentru protejarea integrității și a caracterului nostru multicultural,    multietnic și multiconfesional. Ne exprimăm convingerea că un dialog    ecumenic autentic interconfesional bazat pe respect și toleranță poate    conduce la o abordare corectă și justă a vieții religioase în folosul    comunităților noastre. Într-o lume complexă și mereu în schimbare,    dragostea față de Dumnezeu și respectul față de aproapele nostru zidit    după chipul lui Dumnezeu trebuie să rămână elemente esențiale ale  unirii   oamenilor în numele lui Hristos. Să respectăm religia și  cultura   aproapelui nostru, să-l iubim ca pe noi înșine, și în felul  acesta să   lăsăm moștenire generațiilor următoare cultura comuniunii și  a   diversității în unitatea dragostei creștinești pentru oameni. Așa  să ne   ajute Dumnezeu!", scrie în declarația semnată, duminică,  la Bistrița, de  reprezentanții a șase biserici istorice din  Transilvania.
 |  sursa: Mediafax 
2). Recent am văzut că BOR îndeamnă la rugăciune pentru pacea în Siria, Egipt etc. Te întreb de ce aceeași BOR nu îndeamnă la rugăciuni pentru convertirea la Biserica Ortodoxă a sirienilor, egiptenilor și a tuturor care se află în afara Bisericii Ortodoxe? Ce rost mai au rugăciunile pentru pace și însăși pacea în sine, de vreme ce tot în iad vor ajunge pentru că nu sunt și ei ortodocși membri ai Bisericii Ortodoxe așa ca tine? Și mai mult, de ce nu îndeamnă BOR la rugăciunea pentru toți oamenii ca să vină în BO și să primească și ei mântuirea, să nu ajungă în Iad? De ce nu se roagă și pentru semnatarii declarației de la Bistrița și pentru toate celelalte confesiuni heterodoxe din Transilvania să se convertească la Biserica Unică a Mântuirii? Ce sens mai au declarații și semnături când toți acei oameni neortodocși se vor duce oricum în Iad, așa cum spui dumneata că învață Biserica Ortodoxă?
		
			
			
			
			
				  |